Skärmproblem med samsung galaxy s4

Permalänk
Medlem

Skärmproblem med samsung galaxy s4

Hello.

Jag har en samsung galaxy s4 och den har senaste tiden börjat "hänga sig" och det enda man ser på skärmen är en svart bakgrund och dagens datum och klockslag. Det händer inget vilka knappar jag än trycker på och den kan vara så i allt från ett par sekunder till ett par minuter innan man kommer fram till den vanliga startskärmen (där man skriver in sin knapplåskod)

Jag har provat att starta om den, ta ut batteriet, jag har kört clean master men inget har fungerat hittils.

Kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Har du ett flip cover med "fönster"?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Nej, men klockan och datumen står på en sådan plats att det nog skulle passa med ett fönsterflipcover

*De står alltså längst upp i överkant på skärmen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tessla3:

Hello.

Jag har en samsung galaxy s4 och den har senaste tiden börjat "hänga sig" och det enda man ser på skärmen är en svart bakgrund och dagens datum och klockslag. Det händer inget vilka knappar jag än trycker på och den kan vara så i allt från ett par sekunder till ett par minuter innan man kommer fram till den vanliga startskärmen (där man skriver in sin knapplåskod)

Jag har provat att starta om den, ta ut batteriet, jag har kört clean master men inget har fungerat hittils.

Kan någon hjälpa mig?

Funkar telefonen med alla anslutningar typ hörlurar och/eller USB? Har du den rootad eller kör du vanilla? Senaste OS 4.4.2 KK?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Telefonen fungerar exakt som vanligt när man kommer förbi den här svarta skärmbilden, hörlurar och laddaren fungerar as usual?

Jag vet inte vad rootad är men jag har inte gjort något med telefonen mer än att installera alla de operativsystemuppdateringarna som kommer med jämna mellanrum

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tessla3:

Telefonen fungerar exakt som vanligt när man kommer förbi den här svarta skärmbilden, hörlurar och laddaren fungerar as usual?

Jag vet inte vad rootad är men jag har inte gjort något med telefonen mer än att installera alla de operativsystemuppdateringarna som kommer med jämna mellanrum

Om du vet att du inte har fukt i den och att den inte är skadad på annat sätt, så skulle jag lämnat in den på garantiservice.

Har du någon app som ändrar utseendet på mobilen typ en launcher eller dylikt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)