Bästa mobilen för 2000 kronor?

Permalänk
Medlem

Bästa mobilen för 2000 kronor?

Hallå! Är på jakt efter en prisvärd mobil för max 2000 kronor. Kommer endast ringa/smsa samt lyssna på musik med den. Har kollat på Moto G och Lumia 520, är de bra val? Lumia kostar endast 700 kronor så om jag kunde få en helt ok mobil för så lite så vore det riktigt bra

Tips? Råd? Fler förslag?

Tack!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Du får allt ta och berätta vilket operativsystem du vill ha på telefonen också.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du får allt ta och berätta vilket operativsystem du vill ha på telefonen också.

Spelar det någon större roll?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av Treant:

Hallå! Är på jakt efter en prisvärd mobil för max 2000 kronor. Kommer endast ringa/smsa samt lyssna på musik med den. Har kollat på Moto G och Lumia 520, är de bra val? Lumia kostar endast 700 kronor så om jag kunde få en helt ok mobil för så lite så vore det riktigt bra

Tips? Råd? Fler förslag?

Tack!

LG G2 Mini är en väldigt bra mobil för ungefär 1900 :-. Snapdragon 400, 1GB RAM och MicroSD. Men det bästa av allt är batteritiden, den är grym! Kan ha igång Spotify i väldigt många timmar.

Bra lista över batteritider: Länk

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Skrivet av Treant:

Spelar det någon större roll?

Det är bra för oss som ger förslag på mobiler. Vi måste ju veta vilket operativsystem du vill ha. Du kanske vill ha iOS också kommer det någon som ger förslag på en Nokia. Då kan det ju vara bra för oss att veta så att vi inte gör sådana "misstag".

Ursäkta flummet, har varit vaken alldeles för många timmar

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du får allt ta och berätta vilket operativsystem du vill ha på telefonen också.

Verkar inte som att han bryr sig eftersom han bara ska använda den till musik,ringa och smsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du får allt ta och berätta vilket operativsystem du vill ha på telefonen också.

Skrivet av Jocke9506:

Det är bra för oss som ger förslag på mobiler. Vi måste ju veta vilket operativsystem du vill ha. Du kanske vill ha iOS också kommer det någon som ger förslag på en Nokia. Då kan det ju vara bra för oss att veta så att vi inte gör sådana "misstag".

Ursäkta flummet, har varit vaken alldeles för många timmar

Med tanke på att han i TS tar upp både en android och en wp8-telefon så kan man nästan anta att det är dom två alternativen som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Spelar det någon större roll?

Svårt att rekommendera något om du inte berättar vilket OS du föredrar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Han skriver klart och tydligt att han väljer mellan Moto G och Lumia 520 med andra ord kan han tänka sig både Android eller Windows Phone.

Har själv kört en Lumia 520 den är ganska trevlig faktiskt men om jag får välja hade jag tagit en Moto G mellan dom två.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Treant:

Hallå! Är på jakt efter en prisvärd mobil för max 2000 kronor. Kommer endast ringa/smsa samt lyssna på musik med den. Har kollat på Moto G och Lumia 520, är de bra val? Lumia kostar endast 700 kronor så om jag kunde få en helt ok mobil för så lite så vore det riktigt bra

Tips? Råd? Fler förslag?

Tack!

Ta en titt på Nokia Lumia 635 som har LTE om du vill ha riktigt snabb surf. Annars går Lumia 630 bra om LTE inte är viktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Svårt att rekommendera något om du inte berättar vilket OS du föredrar.

Alltså, jag har aldrig haft en smartphone tidigare.

Iaf.. Moto G är alltså riktigt bra för sitt pris? Satsar på LTE versionen i så fall. Några andra förslag?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Min bror köpte moto g nyligen, Jag blev överraskad hur bra den var för dem pengarna.

Visa signatur

Kimpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Alltså, jag har aldrig haft en smartphone tidigare.

Iaf.. Moto G är alltså riktigt bra för sitt pris? Satsar på LTE versionen i så fall. Några andra förslag?

Vill du inte ha minneskort i den och inte streamar video på den så är det inte värt att satsa på LTE versionen. 4G gör ingen stor skillnad under vanligt surf.

Men ja, Moto G är väldigt mycket telefon för pengarna.
Kan varna om att den inte har medföljande laddare dock, så kolla med någon bekant om de har nån gammal telefon-laddare liggandes, den använder standard micro USB laddare.

Permalänk
Medlem

Om du aldrig haft smartphone tidigare så kvittar det vilken av dessa modeller du väljer, du kommer bli positivt överraskad i vilket fall.

Dock hade jag valt Android, även om Windows-telefonen i fråga är aningen bättre än Android-varianten.

Permalänk
Medlem

Telia har ett erbjudande just nu med 1 styck Nokia Lumia 625 + kontantkort + årsurf för ynka 995:-

Sen så köper du ett par Klipsch S4 II på Webhallen som kör en rea på just de hörlurarna. Låter fantastiskt bra.

Du har du ett par bra in-ears och en fin telefon (med ett årsurf kort som du kan sälja vidare om du vill) för bara 1294 totalt sett.

Vägen till det ynkliga priset hos Telia

EDIT: Man kan få en Nokia Lumia 1320 för typ 2300 på prisjakt...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Det blev en Lumia 520. Otroligt prisvärd, laggar ingenting och allt fungerar som det ska. Har faktiskt ingenting att klaga på..

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk

Lånar tråden lite.

Vad är den bästa mobilen jag kan få för 3500 kronor?

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad över Nokia Lumia smartphones. Prisvärda, snabba, bra kamera, gedigna, coola. Nu är frågan om MicroSoft kan fortsätta bära denna värdefulla skatt på ett värdigt sätt.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en ny Samsung Galaxy S3 på Siba för ca: 2200:-
Och då kan få en Sony Xperia M2 för ca 1950:-

Men som sagt, det spelar nog inte så stor roll vilken du köper om samtal, SMS och MP3 lyssnande är huvud funktionerna du vill ha.

Permalänk
Skrivet av Arktiskman:

Lånar tråden lite.

Vad är den bästa mobilen jag kan få för 3500 kronor?

LG G2, Xperia Z1, Nexus 5

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktiskman:

Lånar tråden lite.

Vad är den bästa mobilen jag kan få för 3500 kronor?

Nexus 5 eller Oneplus One.
Oneplus One är sannolikt den bästa av dem, men den kräver att du letar upp en invite för att köpa samt är väldigt stor. Det är en 5.5tum mobil, så var om du inte gillar stora mobiler är den sannolikt inte för dig.
LG G2 är ganska bra också, men Nexus 5 slår den i nästan allting utom batteritid.

Permalänk
Medlem

köpte moto x från ebay (2100 inkl. frakt), det kanske kan vara något?

Permalänk
Avstängd

Jag har Nokia Lumia 520. Bästa köpet jag någonsin gjort. Flyter ju bättre än vissa 4-5000:- telefoner.
Går knappast att hitta något mer prisvärt.

Permalänk

Lånar tråden igen.

Ny budget på 4500. Vilken är den bästa telefonen jag kan få för den summan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktiskman:

Lånar tråden igen.

Ny budget på 4500. Vilken är den bästa telefonen jag kan få för den summan?

Samma svar. De enda mobiler som är bättre än Nexus 5 och Oneplus One går för över 5000kr. Och då är de i många kategorier bara marginellt bättre.

Permalänk
Skrivet av Arktiskman:

Lånar tråden igen.

Ny budget på 4500. Vilken är den bästa telefonen jag kan få för den summan?

om du kan tänka dig blocket så kan du få dom senaste flaggskeppen i fint skick för ~4000 kr eller i vissa fall till och med oöppnade för ~4500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

om du kan tänka dig blocket så kan du få dom senaste flaggskeppen i fint skick för ~4000 kr eller i vissa fall till och med oöppnade för ~4500kr

Låter ju prisvärt att betala 4k för en begagnad S5/Z2/M8 när man får en ny N5, LG G2 eller 1+1 för 3k. Överklocka kan man göra själv om man känner behovet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §9*

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har en Lumia 520. Hatar den crappiga skärmen och brist på oleofobiskt filter men den är definitivt prisvärd. Samsung s5 mini verkar ju kosta 3500kr eller strax över och har gudalik AMOLED-skärm. Sett till övrig hårdvara så är den mindre prisvärd :/

Permalänk
Medlem

Har du abonnemang eller kör du kontantkort? Tele 2 har iaf rea på några telefoner bla en Xperia Z2 för 2395:- om du samtidigt tecknar ett volym abonnemang.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.