Tangentbord skriver flera av samma bokstav på ett tryck.

Permalänk

Tangentbord skriver flera av samma bokstav på ett tryck.

Hej jag har ett problem att ibland när jag skriver eller trycker så kmr det flera bokstäver av samma. Så här t.ex om jag skriver dator så kan det bli datorrrrrrrrrrrr. Helt nytt t-bord var samma på min gamla, t.ex om jag spelar spel t.ex cs:go så kan gubben springa av sig själv när jag klickat åt något håll som jag ska springa. Antar att det har samma sak som med skrivningen att göra. Har ni nått tips? Eftersom att det spelar ingen roll vilket t-bord jag har. Senaste drivrutinerna står att dem fungerar som dem ska osv. Mvh Kim Jonsson

Permalänk
Skrivet av kimjonsson:

Hej jag har ett problem att ibland när jag skriver eller trycker så kmr det flera bokstäver av samma. Så här t.ex om jag skriver dator så kan det bli datorrrrrrrrrrrr. Helt nytt t-bord var samma på min gamla, t.ex om jag spelar spel t.ex cs:go så kan gubben springa av sig själv när jag klickat åt något håll som jag ska springa. Antar att det har samma sak som med skrivningen att göra. Har ni nått tips? Eftersom att det spelar ingen roll vilket t-bord jag har. Senaste drivrutinerna står att dem fungerar som dem ska osv. Mvh Kim Jonsson

Låter helt enkelt som att datorn laggar. Brukade bli så för mig på min gamla dator, och för min polare. Testa dock byta USB port, och att köra ett antivirus program.

Visa signatur

Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 750Ti
Processor: i7 - 4790K
Moderkort: MSI Z97 Gaming 5
Elagg: 450W någonting..
RAM: Eh.. Har 8GB iaf.

Permalänk
Sötast

Kanske trådlöst tangentbord med dålig signal?2

Permalänk

Tack för tipset, men det spelar ingen roll i vilken usb port jag stoppar den i, nej kör inte trådlöst :/

Permalänk
Medlem

Min space-tangent brukar göra så på mitt mekaniska. Fast istället för att hoppa 1 steg så hoppa de två, så de verkar inte riktigt vara samma som på ditt då tangenten upprepas så många gånger? Konstigt nog så löste sig mitt genom att jag tog bort tangenten och satte på en s.k "softpad", alltså en mjuk o-ring. Vad är det för typ av tangentbord du har förresten? Om det problemet uppstår på slumpartade tangenter så låter det som ett mjukvarufel. Det jag skulle göra är (om de nu blir så helt random på alla tangenter):
-Testa andra äldre drivrutiner eller ta bort drivrutinen helt
-Testa om det blir samma problem på någon annan dator

Och om det blir så på någon annan dator så skulle jag skickat tillbaka det

Hoppas det var till någon hjälp,

mvh Superst4r [.eXe]

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

Okej tack för ett riktigt bra svar, jo fast det var likadant på mitt gamla, och nu likadant på mitt nya som är 2 timmar gammalt. Sen så är det inte bara på nån viss tangent utan det kan hända på alla. Jag köpte ett Ducky Shine 3 :/

Permalänk

Upptäckte nu när jag går in på enhetshanteraren och sen på tangentbord så kommer det upp, HID Keyboard Device? Och där har jag 4:a st hur många ska man ha eller bara 1? och vad gör dem när man har fler? Mvh Kim Jonsson

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimjonsson:

Upptäckte nu när jag går in på enhetshanteraren och sen på tangentbord så kommer det upp, HID Keyboard Device? Och där har jag 4:a st hur många ska man ha eller bara 1? och vad gör dem när man har fler? Mvh Kim Jonsson

Jag har 3 st på datorn jag sitter med, och den har inga problem.

Vad är det för dator vi snackar om här?

Fryser sig datorn samtidigt?

Pröva uppdatera Bios.