Ang optisk enhet till laptop/köpråd

Permalänk
Medlem

Ang optisk enhet till laptop/köpråd

Ska köpa ny laptop och har kollat runt en del ochhttp://www.inet.se/produkt/1972410/lenovo-y50-70-i7-8gb-500gb-ssh-gtx-860m-2gb verkar vara ett bra köp och som rekommenderas av ganska många.

Budget är absolut max 10k, helst lägre.
Kommer att ha ganska blandade användningsområden, en del spel typ sc2, surf, nedladdning etc. Inga väldiga krav på upplösning eller så men den får ju gärna vara hyfsat kompatibel ett tag framöver. Vikten får gärna var under 3 kg då den nog kommer att få följa med en del.
Men då jag bor med kids i 7års åldern som också vill använda den så är en optisk enhet nästan ett krav. Detta för att det inte är många av deras skitspel som finns att få tag på online.
Då till min fråga: är det möjligt att sätta in en intern i denna laptop/ ska man satsa på en extern eller finns det något annat passande alternativ med en inbyggd?

Tacksam för svar och tips!

Permalänk
Medlem

"Antal SATA (2,5") 1 st, används"
Nej, det verkar inte finnas några fler platser för varken hårddiskar eller optisk läsare.

Använder själv en extern DVD-brännare till min bärbara och mina stationära datorer, har inget större behov av fast installerade optiska läsare direkt och den är väldigt smidig, tar all ström den behöver från två USB-portar.

Optiska läsare tar rätt mycket plats inuti en bärbar dator, själv så skulle jag med glädje ge upp det utrymmet mot en smidigare och lättare bärbar och sen använda min externa optiska läsare

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Alright, lutar åt att det blir så för min del med. Tackar!