HJÄLP fotoredigerings program!!!!

Permalänk
Avstängd

HJÄLP fotoredigerings program!!!!

Hej jag undrar om det finns några bra gratis fotoredigerings program som kan tillexempel lyfta fram nåns ansikte med färger och skugga lite i bakrunden! Kör på mac ska snart skaffa windows men det är bra om det finns till båda OCH det får kosta men inte över 300! Snälla hjälp

Permalänk
Medlem

GIMP kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

GIMP kanske?

Det känns krångligt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det ÄR inte krångligt!!! JAG lovar!!! Kolla tutorials!!! Finns massor på YOUTUBE!!!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheOhYeah:

Hej jag undrar om det finns några bra gratis fotoredigerings program som kan tillexempel lyfta fram nåns ansikte med färger och skugga lite i bakrunden! Kör på mac ska snart skaffa windows men det är bra om det finns till båda OCH det får kosta men inte över 300! Snälla hjälp

Adobe Lightroom funkar kalas. Dock inte gratis *snip* §7

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheOhYeah:

Hej jag undrar om det finns några bra gratis fotoredigerings program som kan tillexempel lyfta fram nåns ansikte med färger och skugga lite i bakrunden! Kör på mac ska snart skaffa windows men det är bra om det finns till båda OCH det får kosta men inte över 300! Snälla hjälp

Skrivet av TheOhYeah:

Det känns krångligt!!

Skickades från m.sweclockers.com

SLUTA skriv med massa utropstecken!

Och det finns b.l.a.
http://pixlr.com (Något online tjofräs)
http://www.gimp.org (Gratis och gott)
http://www.adobe.com
Adobe Lightroom (Tror det finns en 30-day trial version på deras hemsida)
Adobe Photoshop (Tror det finns en 30-day trial version på deras hemsida)
Adobe Photoshop Mobile App (Tror det finns gratis Photoshop till mobilen om det är enklare grejer du ska göra)

Pick your choice.
Det finns google, youtube och forum om du kör fast. Högst troligen med tanke på att du verkar vara 12 år gammal med en tålamodsnivå omkring typ -4, så kommer du köra fast om du aldrig använt något editeringsprogram förut.

Men om du tar ett glas lemonade, sätter på lite Beethoven No.14 och tar ett djupt andetag. Så kommer du säkert att reda ut det där.

Permalänk
Medlem

Gimp

Krita

Pinta

Att menyn ovan inte syns i vissa applikationer är att jag kör med en global meny (något liknande mot Apple's OSX)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.