Permalänk

Köpa Oneplus kopia

Tjena funderar på att köpa den här http://m.aliexpress.com/item/1993502618.html?tracelog=wwwdeta... som tydligen ska ha ColorOs, men har läst att man kan lätt flasha in Cyanogenmod som vanliga Oneplus One och även att antennen stödjer nätverket näven här i Sverige förutom telenor eller vilken operatör det var.
Bara den fungerar med Halebop så är det lugnt.

Är det dumt att köpa denna? Har lessnat på min Iphone och har inte tålamod att vänta mer nu på en Oneplus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Köp en Nexus 5 istället, mycket stabilare telefon

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Det är ingen kopia, utan den kinesiska versionen utan 1+1

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Det är ingen kopia, utan den kinesiska versionen utan 1+1

Varför köper inte bara alla den kinesiska telefonen där inte Invite behövs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Varför köper inte bara alla den kinesiska telefonen där inte Invite behövs?

Skickades från m.sweclockers.com

Olika stöd för LTE banden.
Bruken förpackning. (Detta verkar vara ändrat och istället levererar dem med ColourOS istället för bruten förpacking och CM)
Du får ingen laddare utan bara USB kabel.

Samt att du får betala 1000-1500kr extra.. Och då kan man nästan lika gärna köpa en Samsung, HTC osv.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Vet inte varifrån Aliexpress skickar, men gissar Kina, så du riskerar moms och tull om du köper där, då blir den dyrare.
Den har ColorOS istället för CM11, så är du inte haj på flashning etc så förlorar du CM.
Den har även inte ett utav LTE-banden tror jag det var, som den internationella versionen har, vet inte om det går att flasha eller om det är en hårdvaruskillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vet inte varifrån Aliexpress skickar, men gissar Kina, så du riskerar moms och tull om du köper där, då blir den dyrare.
Den har ColorOS istället för CM11, så är du inte haj på flashning etc så förlorar du CM.
Den har även inte ett utav LTE-banden tror jag det var, som den internationella versionen har, vet inte om det går att flasha eller om det är en hårdvaruskillnad.

Precis detta.
Det är inte värt det i min åsikt. Då är det smartare att vänta på en invite, alternativt köpa en Nexus 5 om du är otålig.

Permalänk
Medlem

Ett litet klargörande. Tull betalar man bara om summan överstiger 1500 Kronor. Man kan oftast få säljaren att sätta ned priset så man kommer under och slippa tullavgifterna. Men moms och administrativa avgift (på 100:-) tillkommer dock.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Ett litet klargörande. Tull betalar man bara om summan överstiger 1500 Kronor. Man kan oftast få säljaren att sätta ned priset så man kommer under och slippa tullavgifterna. Men moms och administrativa avgift (på 100:-) tillkommer dock.

Tvivlar ganska starkt på att t.ex alienexpress kommer att sänka priset ca 200-300$ för att kunden ska slippa betala tull

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Det är inte Alienexpress som sätter ned. Utan Säljaren på Alienexpress. Sen om det hamnar under 1500 Kronor eller inte kan jag inte uttala mig om. Själv har jag handlat på Alienexpress och fick säljaren av mobilen att sätta att mobilen kostade 90 USD på deklaration till tullen. Kunde säker trycka ned ännu lägre men jag stannade på det. Är nöjd iallafall med priset och mobilen

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av m4gnify:

Vet inte varifrån Aliexpress skickar, men gissar Kina, så du riskerar moms och tull om du köper där, då blir den dyrare.
Den har ColorOS istället för CM11, så är du inte haj på flashning etc så förlorar du CM.
Den har även inte ett utav LTE-banden tror jag det var, som den internationella versionen har, vet inte om det går att flasha eller om det är en hårdvaruskillnad.

Den "internationella" stöder inte heller 4G utanför städerna, men kinaversionen kanske har ännu sämre stöd?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den "internationella" stöder inte heller 4G utanför städerna, men kinaversionen kanske har ännu sämre stöd?

Ja, som jag förstått det. Att den internationella versionen inte fungerar med 4G utanför städerna kan jag intyga.

Permalänk
Medlem

Den kinesiska varianten har ingen internationell garanti från OnePlus själva heller. Det är bara vid köp direkt från de av den internationella varianten som du även får garanti.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Köp en Nexus 5 istället, mycket stabilare telefon

Varför är den stabilare?
Vore det inte för skärmen, batteriet och kameran så vore väl det ganska givet men tycker inte Nexus 5 känns så intressant.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tvivlar ganska starkt på att t.ex alienexpress kommer att sänka priset ca 200-300$ för att kunden ska slippa betala tull

Skrivet av Ploppsan:

Det är inte Alienexpress som sätter ned. Utan Säljaren på Alienexpress. Sen om det hamnar under 1500 Kronor eller inte kan jag inte uttala mig om. Själv har jag handlat på Alienexpress och fick säljaren av mobilen att sätta att mobilen kostade 90 USD på deklaration till tullen. Kunde säker trycka ned ännu lägre men jag stannade på det. Är nöjd iallafall med priset och mobilen

*Aliexpress* Sorry, kunde inte låta bli.

Dock känns det säkrare att köpa tex en Nexus 5 eller varför inte en LG G3? Dels får du den snabbare, dels får du garanti, dessutom blir den billigare.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Det är inte Alienexpress som sätter ned. Utan Säljaren på Alienexpress. Sen om det hamnar under 1500 Kronor eller inte kan jag inte uttala mig om. Själv har jag handlat på Alienexpress och fick säljaren av mobilen att sätta att mobilen kostade på deklaration till tullen. Kunde säker trycka ned ännu lägre men jag stannade på det. Är nöjd iallafall med priset och mobilen

notera att göra såhär är ingen bra idé om paketen skulle försvinna i frakten då får du bara ut de det stod att värdet var på paketen. dvs du skiter dig i näven får ingen telefon och bara en bråkdel av pengarna tillbaks.

istället för de ~3300:- du kommer få ge för den med frakt+moms+tull

tullfritt under 1300:-

telefon 1+1 16gb 2,381.36 + frakt 206.86:- + 25% moms för telefon och frakt + 0% tullavgift för mobiltelefoner

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tjena funderar på att köpa den här http://m.aliexpress.com/item/1993502618.html?tracelog=wwwdeta... som tydligen ska ha ColorOs, men har läst att man kan lätt flasha in Cyanogenmod som vanliga Oneplus One och även att antennen stödjer nätverket näven här i Sverige förutom telenor eller vilken operatör det var.
Bara den fungerar med Halebop så är det lugnt.

Är det dumt att köpa denna? Har lessnat på min Iphone och har inte tålamod att vänta mer nu på en Oneplus.

Skickades från m.sweclockers.com

De e samma dock kinamodellen . rekommenderar att du letar efter invite ist , 64gb+garanti får du för samma pris om du lyckas få invite.
Frekvenserna är samma med kinamodellen som med den internationella så de kommer funka med halebop och telenor

Skrivet av 220volt:

Köp en Nexus 5 istället, mycket stabilare telefon

Oneplus har bättre hårdvara för samma pris , samt så är mine 1+1 stabilare än min gamla nexus.

Skrivet av netbuddy:

*Aliexpress* Sorry, kunde inte låta bli.

Dock känns det säkrare att köpa tex en Nexus 5 eller varför inte en LG G3? Dels får du den snabbare, dels får du garanti, dessutom blir den billigare.

Med invite får man den inom 4 dagar , från aliexpress med DHL tar de runt 2-3 dagar att få mobilen

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av nickhe:

Med invite får man den inom 4 dagar , från aliexpress med DHL tar de runt 2-3 dagar att få mobilen

Lite knasigt att räkna från och med att man fått en invite i och med att det kan ta månader innan det händer...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Lite knasigt att räkna från och med att man fått en invite i och med att det kan ta månader innan det händer...

Det är bara att scouta på diverse forum så hittar man en invite inom en dag. Själv har jag fixat runt 12 invites senaste 2 veckorna utan några större problem

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av nickhe:

Det är bara att scouta på diverse forum så hittar man en invite inom en dag. Själv har jag fixat runt 12 invites senaste 2 veckorna utan några större problem

Ja visst, vill man sitta två veckor och skutta runt på olika forum för att kunna köpa en mobil (som inte längre är särskilt prisvärd) så varsågod.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja visst, vill man sitta två veckor och skutta runt på olika forum för att kunna köpa en mobil (som inte längre är särskilt prisvärd) så varsågod.

Har du någonting emot produkten eller? Försök att vara objektiv istället för att gnälla.
Om du läser hans kommentar så står det tydligt att du kan fixa en invite inom en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

De e samma dock kinamodellen . rekommenderar att du letar efter invite ist , 64gb+garanti får du för samma pris om du lyckas få invite.
Frekvenserna är samma med kinamodellen som med den internationella så de kommer funka med halebop och telenor

Oneplus har bättre hårdvara för samma pris , samt så är mine 1+1 stabilare än min gamla nexus.

Med invite får man den inom 4 dagar , från aliexpress med DHL tar de runt 2-3 dagar att få mobilen

Jo, fast nu snackade jag ju om de telefoner jag nämnde. Eller vilken annan lur som helst ifrån en telefonbutik.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sears:

Har du någonting emot produkten eller? Försök att vara objektiv istället för att gnälla.
Om du läser hans kommentar så står det tydligt att du kan fixa en invite inom en dag.

Nej, inte direkt, man får vad man betalar för och den har hittills varit hyfsat prisvärd... Men i och med att det tar så lång tid att få en invite så är den inte särskilt prisvärd längre.

De flesta vill inte sitta och hamra F5 hela dagarna för att få köpt en mobil.

EDIT: Vart gnäller jag?
Vart behöver jag vara mer objektiv?
Kan du inte skriva riktiga inlägg kanske det snarare är du som behöver tagga ner, lilla gubben.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

*Aliexpress* Sorry, kunde inte låta bli.

Dock känns det säkrare att köpa tex en Nexus 5 eller varför inte en LG G3? Dels får du den snabbare, dels får du garanti, dessutom blir den billigare.

Vart kan jag få tag i en LG G3 för 3000 kr?

Och istället för att starta en ny tråd så frågar jag har istället.
Är det möjligt att få lika kvalité i auxen i en Android telefon t.ex Nexus 5/Oneplus eller någon annan Android som man har i en iPhone?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ja, som jag förstått det. Att den internationella versionen inte fungerar med 4G utanför städerna kan jag intyga.

Nej, stämmer ej, Den internationella versionen stödjer Band 3, 7 och 38, Kina-versionen stödjer dock inte Band 3, men detta är en mukvarurelaterad begränsning som låses upp av CM11. Ingen av versionerna stödjer Band 20 vilket användas mest i Sverige när man kommer utanför Storstäderna.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Vet inte om man får länka till andra forum. men här är det ju en som säljer en 1+1

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=113689

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, inte direkt, man får vad man betalar för och den har hittills varit hyfsat prisvärd... Men i och med att det tar så lång tid att få en invite så är den inte särskilt prisvärd längre.

De flesta vill inte sitta och hamra F5 hela dagarna för att få köpt en mobil.

Den är fortfarande otroligt prisvärd när det kommer till pengar, att den tar tid att köpa har ingenting att göra med det monetära priset.

Citat:

Vart gnäller jag?
Vart behöver jag vara mer objektiv?
Kan du inte skriva riktiga inlägg kanske det snarare är du som behöver tagga ner, lilla gubben.

Det är lustigt, för vill man lugna ner diskussionen så använder man inte nedlåtande prat som du visar upp här...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sears:

Den är fortfarande otroligt prisvärd när det kommer till pengar, att den tar tid att köpa har ingenting att göra med det monetära priset.

Jao, det börjar nästan bli för sent nu... Prisvärdheten försvinner snabbt för en modell med så pass många problem.

Skrivet av Sears:

Det är lustigt, för vill man lugna ner diskussionen så använder man inte nedlåtande prat som du visar upp här...

Vem sa något om att lugna ner diskussionen, jag svarade med samma mynt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.