Permalänk
Medlem

Skrivare till kontoret [Köpråd]

Hej,

Inte ofta jag skriver inlägg brukar mest sitta och titta på vad andra skriver, det är intressantare enligt mitt tycke. Nu är det så att vi behöver en ny skriver till kontoret, helst inte en Dell då vi har bytt ut den vi har 3 gånger på 1,5 år och nu slutade den fungera igen och garantitiden har gått ut. Det är bakgrunden.

Jag sitter på ett kontor som behöver ny skrivare och i skrivardjungeln är jag dåligt bevandrad.

* Vi är 8st som använder denna skrivare, som behöver kunna kopplas till intranätet (trådat). (Gärna ha wifi också eftersom inom några månader ska flytta).
* Vi skriver ut runt 2000-3000 A4-sidor per månad (svartvitt)
* Under 100 sidor per månad färgat
* Vi behöver scanner med matare (dvs kunna scanna många sidor samtidigt).
* Laserskrivare
* Fungera i mac-miljö
* Ekonomisk var de gäller patroner.

Säkert något jag har glömt.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Avstängd

Och den får kosta hur mycket?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

HPs MFP-skrivare är dunder. Kika på dem.
Här är ett exempel (har inte kikat spec).
http://www.dustin.se/product/5010622959/hp-laserjet-pro-300-c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Och den får kosta hur mycket?

Satt till en början ett maxpris på runt 5000kr.

Skrivet av HerrNilsson:

HPs MFP-skrivare är dunder. Kika på dem.
Här är ett exempel (har inte kikat spec).
http://www.dustin.se/product/5010622959/hp-laserjet-pro-300-c...

Ser mycket intressant, har du erfarenhet av denna?

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argit:

Satt till en början ett maxpris på runt 5000kr.

Ser mycket intressant, har du erfarenhet av denna?

Inte exakt denna modellen. Men MFP i sig. Säljer många till kunder och det är sällan de klabbar. Brukar rekommendera att köpa CarePack till då skrivare överlag är ett rent helvete :).

Permalänk
Hedersmedlem

HP MFP i valfri version som tidigare tipsats om. Fungerar mycket väl. HP vet hur man bygger skrivare som krånglar lite och håller länge.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

http://www.dustin.se/product/5010675542/oki-mc342dnw-mfp-a4/

jag skulle valt denna modell. Oki är stabila och snabba. Toners till Oki är någorlunda billiga.
Vi har flertal Oki maskiner på företaget och ett par mfp från toshiba. Och våra Okis bara går och går medans toshiborna har en service kille hos sig mellan varannan utskrift.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Argit:

Hej,

Inte ofta jag skriver inlägg brukar mest sitta och titta på vad andra skriver, det är intressantare enligt mitt tycke. Nu är det så att vi behöver en ny skriver till kontoret, helst inte en Dell då vi har bytt ut den vi har 3 gånger på 1,5 år och nu slutade den fungera igen och garantitiden har gått ut. Det är bakgrunden.

Jag sitter på ett kontor som behöver ny skrivare och i skrivardjungeln är jag dåligt bevandrad.

* Vi är 8st som använder denna skrivare, som behöver kunna kopplas till intranätet (trådat). (Gärna ha wifi också eftersom inom några månader ska flytta).
* Vi skriver ut runt 2000-3000 A4-sidor per månad (svartvitt)
* Under 100 sidor per månad färgat
* Vi behöver scanner med matare (dvs kunna scanna många sidor samtidigt).
* Laserskrivare
* Fungera i mac-miljö
* Ekonomisk var de gäller patroner.

Säkert något jag har glömt.

http://www.dustinhome.se/product/5010749771/samsung-sl-c460w-...

Toner till den är även billigare än till många andra laserskrivare

Eller denna

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/171793-s...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Inte exakt denna modellen. Men MFP i sig. Säljer många till kunder och det är sällan de klabbar. Brukar rekommendera att köpa CarePack till då skrivare överlag är ett rent helvete :).

CarePack, det kan vara viktigt i detta fall med tanke på alla problem vi har haft.

Skrivet av MultiMan:

HP MFP i valfri version som tidigare tipsats om. Fungerar mycket väl. HP vet hur man bygger skrivare som krånglar lite och håller länge.

Noted

Skrivet av Neonodia:

http://www.dustin.se/product/5010675542/oki-mc342dnw-mfp-a4/

jag skulle valt denna modell. Oki är stabila och snabba. Toners till Oki är någorlunda billiga.
Vi har flertal Oki maskiner på företaget och ett par mfp från toshiba. Och våra Okis bara går och går medans toshiborna har en service kille hos sig mellan varannan utskrift.

Ska titta lite på detta.

Övrigt: Hur är det med stöd för att koppla en mail till skrivaren så allt som skickas till den skrivs ut? Stödjs detta och vad heter det i printer-termer?

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Avstängd

Du menar att man skickar mail till skrivaren? Alltså inte scan to mail?
Jag vet att det finns men tror att det endast är dom lite dyrare större modellerna som har denna funktion samt mindre hemmaprodukter.
Värt att nämna kan vara att om man har denna funktion så¨kan det bli väldans mycket utskrifter om det är fel inställt då "massor" av spam emails kan komma på kort tid till en e-post address

Skrivet av Argit:

CarePack, det kan vara viktigt i detta fall med tanke på alla problem vi har haft.

Noted

Ska titta lite på detta.

Övrigt: Hur är det med stöd för att koppla en mail till skrivaren så allt som skickas till den skrivs ut? Stödjs detta och vad heter det i printer-termer?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Du menar att man skickar mail till skrivaren? Alltså inte scan to mail?
Jag vet att det finns men tror att det endast är dom lite dyrare större modellerna som har denna funktion samt mindre hemmaprodukter.
Värt att nämna kan vara att om man har denna funktion så¨kan det bli väldans mycket utskrifter om det är fel inställt då "massor" av spam emails kan komma på kort tid till en e-post address

Jag förstår, inte scan to mail utan mail to print.

Jag förstår, vi har en faktura-mail och de skulle vara himla skönt att allt skrevs ut automatiskt med alla de problem de nu skulle innebära.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Avstängd

Det "borde" gå att göra en regel i outlook med "Från" "tag" etc som gör att den skrivs ut. Dock så borde en faktura komma som pdf och jag vet inte om regeln skriver ut bifogat också. Jag kan kika på detta och återkomma. Men jag tror detta är ett mer "Lämpligare" sätt att hantera det på.

Skrivet av Argit:

Jag förstår, inte scan to mail utan mail to print.

Jag förstår, vi har en faktura-mail och de skulle vara himla skönt att allt skrevs ut automatiskt med alla de problem de nu skulle innebära.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Du kan skapa en regel i outlook med följande exempel,

Skapa regel->("Från" "Ämnesraden innehåller faktura")->"som har en bifogad fil"->Bocka in "skriv ut det"
Detta borde göra att mailet skrivs ut på standard skrivare.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det "borde" gå att göra en regel i outlook med "Från" "tag" etc som gör att den skrivs ut. Dock så borde en faktura komma som pdf och jag vet inte om regeln skriver ut bifogat också. Jag kan kika på detta och återkomma. Men jag tror detta är ett mer "Lämpligare" sätt att hantera det på.

Det vore bra om det gick, men vet du vad funktionen heter?

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Argit:

Det vore bra om det gick, men vet du vad funktionen heter?

I 2010: Startfliken - Regler - Skapa regel (förvånande nog ).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Argit:

Jag förstår, inte scan to mail utan mail to print.

Jag förstår, vi har en faktura-mail och de skulle vara himla skönt att allt skrevs ut automatiskt med alla de problem de nu skulle innebära.

På HPs konsumentmodeller med e-print kan man välja att den bara skriver ut från tillåtna epostadresser och då lägga till t.ex. fakturaprogrammet@, kalle@, lisa@, pelle@foretaget.se. Jag förmodar att en laserskrivare med e-print har samma funktioner!

ps. HP Officejet 8600, 8610 och dess bättre syskonmodeller (bläckstråleskrivare) har mycket bättre utskriftsekonomi än alla dessa små budgetlaserskrivare per sida. 2100sidor med en hp 950xl patron för 250kr är svårslaget, bättre utskriftsekonomi per sida än samtliga HP color laserjet <10000kr när jag spanade runt. Med nackdel att det är bläck då.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Problemet är ju att en faktura oftast kommer bifogad som en fil i mailet.
Är ganska så säker på att E-print endast hanterar plain text.

Skrivet av Sir_Magnum:

På HPs konsumentmodeller med e-print kan man välja att den bara skriver ut från tillåtna epostadresser och då lägga till t.ex. fakturaprogrammet@, kalle@, lisa@, pelle@foretaget.se. Jag förmodar att en laserskrivare med e-print har samma funktioner!

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Problemet är ju att en faktura oftast kommer bifogad som en fil i mailet.
Är ganska så säker på att E-print endast hanterar plain text.

Jag vart tvungen att testa och både .docx och .pdf funkar fint att maila till hp e-print skrivaren här

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Magnum:

Jag vart tvungen att testa och både .docx och .pdf funkar fint att maila till hp e-print skrivaren här

Skriver den ut hela mailet eller skriver den ut de som är bifogat?

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Skrivet av Argit:

Skriver den ut hela mailet eller skriver den ut de som är bifogat?

Den skriver enbart ut den bifogade filen, en bifogad .pdf ser exakt ut som om du hade skrivit ut den direkt från datorn!

Visa signatur