Ryse: Son of Rome till PC med 4K-stöd i höst

Permalänk
Medlem

Inget fel med bättre grafik men ska man lägga ner så mycket tid på grafiken kan man väl göra detsamma med gameplay osv?

Permalänk

Skall nog bli ett köp. Har inga problem med sena pc versioner om spel tillverkare lägger ner extra tid på dem

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte att spelet var riktigt bra. Jag klarade spelet och njöt hela vägen från början till slut. Äckligt snyggt grafiskt och designmässigt.

En stark 7/10 för min del.

Permalänk
Inaktiv

Konsolport alá XBOX ONE i 4K på PC lär väl inte rendera mer än 10 bildrutor i sekunden med dagens hårdvara?

Permalänk

Härligt! Såg spelet på Gamescom förra året och tyckte det såg riktigt grymt ut, men blev väldigt besviken när jag fick veta att det var konsol-exklusivt (Crytek borde fan veta bättre).

Men visst, det är väl kanske å andra sidan inte ett riktigt PC-spel vad gäller gameplay, så man får väl helt enkelt damma av dosan för det här medans man njuter av polygonerna Det behövs ett nytt ordentligt benchmark-spel.

Själva cutscene-konceptet som går genom hela spelet är väl inte mycket värre än 90% av resten av dagens spel, särskilt vad gäller konsol-spel. Tråkig utveckling!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skönt, ett av få Xbone spel man varit sugen på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Texturkvalisorten sätter i princip aldrig någon begränsning då den oftast skalas ner väldigt mycket för att grafikkorten har såpass lite minne. I många lite äldre spel (Såsom Crysis 1) finns det fortfarande mycket texturkvalité att hämta.

Att de skriver med stöd för 4K är för att de lagt in ett menyalternativ där man kan välja upplösningen.

Det tror jag också. Jag testa Mitt gamla smash bros braws i 4k med Dolphin och blev väldigt överraskad av detaljerna i texturerna som man inte ser på gamecuben i 625p. I Skyrim ser texturerna dock kass ut och jag har inte prestanda för att köra det i 4k med grafikmoddar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Crytek: Kolla på grafiken!
Jag: Men ni gör inte roliga spel!
Crytek: MEN KOLLA PÅ GRAFIKEN DÅÅÅ!!!11!1

Nej, det är ju faschinerande att en så pass stor studio med så mycket kunskaper för allt i värden inte klarar av att göra sina spel varken roliga eller intressanta.

Permalänk

QTE - The game

Permalänk
Medlem

Tyckte det här spelet såg väldigt intressant ut då jag såg det på E3 första gången, men det verkar vara en hel del quick time events =( , jaja kanske blir ett köp ändå då det kommer kan vara kul att skära av kroppsdelar...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk

Vi får la se om xbox ones pc arkitektur får pc versionens prestanda att gå högre en ps3/xbox portar.

Permalänk
Medlem

Som nordbo känner jag absolut inget intresse eller vilja av att spela ett lir där man kör som en imperalistisk romers legionär, jag skulle hellre kämpa som german och dräpa dem, det hade varit betydligt roligare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cfwin:

Meh, kritiken mot detta spel var väl inte direkt fokuserat på grafiken (även om det är trevligt att kunna maxa ett spel som det är tänkt och inte begränsat av konsoller starka som en tvåtaktsmotor )?

Quicktime-event-fest vill jag minnas.

Jag håller med om att spelen begränsas åt konsolerna, men en sak måste bara redas ut först.

En tvåtaktsmotor ger högre effekt per kg än en fyrtaktsmotor. Så att kalla konsoler "starka som en tvåtaktsmotorer" vore därför motsatsen till att de begränsar något.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Avstängd

Där försvann en av de få orsaker för mig att skaffa en Xbox One!

Skrivet av DunderKlumpen:

PC gaming master race, räddar spelvärlden sedan... Alltid?

Ubisoft håller inte med.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av vompen:

Och jag som tyckte det såg jäkligt bra redan på Xbox One (förvisso med mått från konsol). Ska bli spännande vad systemkraven blir också för att spela allt på max-inställningar

sen kommer alla gnälla på dålig optimisering, för det inte går att köra på ultra med deras 386:a

Permalänk
Medlem

Portning, nej tack

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Portning, nej tack

Vad är exakt är fel på portningar? Dåliga sådana visst men bra portningar är det inget fel på..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad är exakt är fel på portningar? Dåliga sådana visst men bra portningar är det inget fel på..

Portningar har förstört så många spel, vägrar att stödja det längre.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Som nordbo känner jag absolut inget intresse eller vilja av att spela ett lir där man kör som en imperalistisk romers legionär, jag skulle hellre kämpa som german och dräpa dem, det hade varit betydligt roligare.

#SPOILER#
man slåss sedan mot nordfolk berserker saxer eller nått sånt

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Portningar har förstört så många spel, vägrar att stödja det längre.

Som att säga att den blå färgen har förstört spel bara för att det förekommer i vissa titlar.. Bra portar är det inget fel på. Att skylla dåliga portar på just att de är portar och inte på den som portat titeln är ganska idiotiskt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Som att säga att den blå färgen har förstört spel bara för att det förekommer i vissa titlar.. Bra portar är det inget fel på. Att skylla dåliga portar på just att de är portar och inte på den som portat titeln är ganska idiotiskt.

Du har din åsikt, jag har min, vem av oss som är idiotisk lämnar vi vid sidan tycker jag.

Faktum är att dåliga portningar har förstör många spel och jag tycker det är väldigt tråkigt, därav så vill jag inte stödja den sortens spel.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Du har din åsikt, jag har min, vem av oss som är idiotisk lämnar vi vid sidan tycker jag.

Faktum är att dåliga portningar har förstör många spel och jag tycker det är väldigt tråkigt, därav så vill jag inte stödja den sortens spel.

Håller helt med dig. Dåliga portar förstör oftast spelkänslan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds