Mekaniskt tangentbord med blåa brytare låter plastigt

Permalänk
Vägledare

Mekaniskt tangentbord med blåa brytare låter plastigt

Hej alla!!

Nu är det så att jag har ett Qpad MK-80 med blåa brytare. Ett tangentbord som jag är otroligt nöjd med, förutom en sak...hur det låter. Problemet är inte dom blåa brytarna då jag älskar det klickade ljudet MEN, däremot tycker jag att tangentbordet låter så otroligt "plastigt" när jag bottnar knapparna :S
Finns det något sätt att få knapparna kännas/låta mer solida/"tjockare"?

Vet inte om jag lyckats förtydliga vad det är jag vill komma fram till men är det något som är oklart så fråga på ska jag ge det ett nytt försök!

Permalänk

o-ringare kanske hjälper dig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Hej alla!!

Nu är det så att jag har ett Qpad MK-80 med blåa brytare. Ett tangentbord som jag är otroligt nöjd med, förutom en sak...hur det låter. Problemet är inte dom blåa brytarna då jag älskar det klickade ljudet MEN, däremot tycker jag att tangentbordet låter så otroligt "plastigt" när jag bottnar knapparna :S
Finns det något sätt att få knapparna kännas/låta mer solida/"tjockare"?

Vet inte om jag lyckats förtydliga vad det är jag vill komma fram till men är det något som är oklart så fråga på ska jag ge det ett nytt försök!

http://www.maxfps.se/keycaps/47d/cherry-mx-rubber-o-ring-swit...

Hjälpte mig. Tar bort botten ljudet.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Vägledare
Skrivet av AndreazNilsson:

o-ringare kanske hjälper dig

Skrivet av Dragone:

Glömde tillägga att jag faktiskt redan har blåa o-ringar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Hej alla!!

Nu är det så att jag har ett Qpad MK-80 med blåa brytare. Ett tangentbord som jag är otroligt nöjd med, förutom en sak...hur det låter. Problemet är inte dom blåa brytarna då jag älskar det klickade ljudet MEN, däremot tycker jag att tangentbordet låter så otroligt "plastigt" när jag bottnar knapparna :S
Finns det något sätt att få knapparna kännas/låta mer solida/"tjockare"?

Vet inte om jag lyckats förtydliga vad det är jag vill komma fram till men är det något som är oklart så fråga på ska jag ge det ett nytt försök!

Man kan köpa tangenter som är tjockare och mer solida. Förslagsvis Duckys Premier-set i tjock PBT-plats (finns på Teraset, och säkerligen andra ställen också).

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Vägledare
Skrivet av caligo:

Man kan köpa tangenter som är tjockare och mer solida. Förslagsvis Duckys Premier-set i tjock PBT-plats (finns på Teraset, och säkerligen andra ställen också).

Detta kan faktiskt vara något. Tackar för tipset