Permalänk
Avstängd

Köpråd av Mus!

Tja, gjorde en tråd förut angående T-bord, nu kommer jag till datormus istället. Tänkte uppgradera musen i samma veva, då jag i dagssitsen har en gammal MX518, som numera inte är särskilt bekväm, och känns konstig i precisionen IMO.

Jag har ägt flertals deathadders, alla versioner förutom dagens 2013 version, så funderar på den, sen har jag även kollat på steelseries Rival.
Musen kommer användas för : Mestadels Minecraft, annars CSGO och typ LoL.

Tar gärna emot andra köpråd om ni har några! Vill ha en mus som har passform som typ en deathadder / rival, samt i den storleken.
Hoppas ni kan hjälpa mig!
Tack SweC!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Inaktiv

Om du vill ha en mus med en passform som rival så rekommenderar jag rival faktiskt.

Permalänk
Medlem

Åk till någon butik och pröva hur de känns i handen. Mediamarket brukar ha en "gamingavdelning" där det finns en del att klämma på. "Prestandan" kommer inte vara någonting som du behöver bekymra dig över, utan gå på vad som känns bra. Jag har varit väldigt nöjd med Zowies EC1 och Logitech G400s (som jag nyttjar just nu). Har du lite större händer kanske någon av Qpads modell kan fungera fint. Razer har jag hört lätt går sönder, men det kanske är folk som fått måndagsprodukt eller är väldigt argsinta datorspelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Tja, gjorde en tråd förut angående T-bord, nu kommer jag till datormus istället. Tänkte uppgradera musen i samma veva, då jag i dagssitsen har en gammal MX518, som numera inte är särskilt bekväm, och känns konstig i precisionen IMO.

Jag har ägt flertals deathadders, alla versioner förutom dagens 2013 version, så funderar på den, sen har jag även kollat på steelseries Rival.
Musen kommer användas för : Mestadels Minecraft, annars CSGO och typ LoL.

Tar gärna emot andra köpråd om ni har några! Vill ha en mus som har passform som typ en deathadder / rival, samt i den storleken.
Hoppas ni kan hjälpa mig!
Tack SweC!

Jag kan ej rekomendera rival då jag köpte den tycker den var för stor ock tung och precisionen känndes inte bra!Testade även stelseries kana v2 ganska skön men lite liten i stället!Så det slutade med en g400s och är grymt nöjd!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

mionix naos är min favorit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av linde:

Jag kan ej rekomendera rival då jag köpte den tycker den var för stor ock tung och precisionen känndes inte bra!Testade även stelseries kana v2 ganska skön men lite liten i stället!Så det slutade med en g400s och är grymt nöjd!

g400s väger mer än rival så vet inte riktigt om jag ska lita på din information. Rival är en alldeles utmärkt mus med en utav de bästa optiska sensorerna på marknanden så precisionen är de inge fel på heller.

EDIT: Rättade till stavfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon233652:

g400s väger mer än rival så vet inte riktigt om jag ska lita på din information. Rival är en alldeles utmärkt mus med en utav de bästa optiska sensorerna på marknanden så precisionen är de inge fel på heller.

EDIT: Rättade till stavfel.

Nä lita inte på någon annan, det är ju dina händer som ska trivas?

Vill du ha precision så undvik laser och välj en bra optisk.
Avago 3310 som finns i Rival är erkänt väldigt bra, utan "angle snapping".

Permalänk
Medlem

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0...

Spreadsheet över möss med godkända sensorer, vikt, storlekar osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon233652:

Om du vill ha en mus med en passform som rival så rekommenderar jag rival faktiskt.

Skrivet av jagardaniel:

Åk till någon butik och pröva hur de känns i handen. Mediamarket brukar ha en "gamingavdelning" där det finns en del att klämma på. "Prestandan" kommer inte vara någonting som du behöver bekymra dig över, utan gå på vad som känns bra. Jag har varit väldigt nöjd med Zowies EC1 och Logitech G400s (som jag nyttjar just nu). Har du lite större händer kanske någon av Qpads modell kan fungera fint. Razer har jag hört lätt går sönder, men det kanske är folk som fått måndagsprodukt eller är väldigt argsinta datorspelare.

Skrivet av linde:

Jag kan ej rekomendera rival då jag köpte den tycker den var för stor ock tung och precisionen känndes inte bra!Testade även stelseries kana v2 ganska skön men lite liten i stället!Så det slutade med en g400s och är grymt nöjd!

Skrivet av mudzi:

mionix naos är min favorit

Skrivet av anon233652:

g400s väger mer än rival så vet inte riktigt om jag ska lita på din information. Rival är en alldeles utmärkt mus med en utav de bästa optiska sensorerna på marknanden så precisionen är de inge fel på heller.

EDIT: Rättade till stavfel.

Skrivet av Falcon:

Nä lita inte på någon annan, det är ju dina händer som ska trivas?

Vill du ha precision så undvik laser och välj en bra optisk.
Avago 3310 som finns i Rival är erkänt väldigt bra, utan "angle snapping".

Skrivet av JimmieSan:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0...

Spreadsheet över möss med godkända sensorer, vikt, storlekar osv.

Okej grabbar! Fråga till er alla!
Det står mellan Deathadder och Rivalen. Vilken har bäst sensor / precision? Menar, vill ha den som allaround mus och Rivalen lockar mest eftersom jag vill prova något nytt + man kan byta backlight så den kan bli blå som kommer passa mitt tangentbord med blå backlit.
Har haft alla f.d deathadders och varit otroligt nöjd, men tänkte om man skulle kört på Rival nu?

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Okej grabbar! Fråga till er alla!
Det står mellan Deathadder och Rivalen. Vilken har bäst sensor / precision? Menar, vill ha den som allaround mus och Rivalen lockar mest eftersom jag vill prova något nytt + man kan byta backlight så den kan bli blå som kommer passa mitt tangentbord med blå backlit.
Har haft alla f.d deathadders och varit otroligt nöjd, men tänkte om man skulle kört på Rival nu?

Rival har en bättre sensor.

Men formen spelar stor roll också, vissa gillar rival formen, vissa hatar den.

Formen kan inte säga om du kommer gilla förutom du själv.

Men tekniskt sett är sensorn i rival att föredra över DA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Rival har en bättre sensor.

Men formen spelar stor roll också, vissa gillar rival formen, vissa hatar den.

Formen kan inte säga om du kommer gilla förutom du själv.

Men tekniskt sett är sensorn i rival att föredra över DA.

Har provat den och gillar formen. Har ju haft alla andra deathadders och dom har presterat otroligt bra, varit riktigt fina rörelser utan hack eller liknande vid snabba rörelser som t.ex min MX518 gör.
Därför jag tar upp deathaddern också, eftersom jag vet det är en bra mus. Men Rivalen lockar myyycket mera, men frågan är om har så bra prestation som deathaddern. Jag gör många hastiga rörelser i cs och sånt då jag spelar allt från bhop, vanligt pangpang, surf, andra sorters online spel också. Så vill inte ha hackiga rörelser. Märker även med min MX518 att i cs så blir rörelserna lite hackiga, samt i minecraft så tycker jag att det är för smooth haha, precis som att det inte hänger med. Kanske har med responstiden på min skärm att göra med?

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Böt precis upp mig till en Rival nu efter att vänsterklicken på min Deathadder 2013 slutade fungera, än så länge så fungerar den riktigt bra och jag är väldigt nöjd med hur den sitter i handen.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Har provat den och gillar formen. Har ju haft alla andra deathadders och dom har presterat otroligt bra, varit riktigt fina rörelser utan hack eller liknande vid snabba rörelser som t.ex min MX518 gör.
Därför jag tar upp deathaddern också, eftersom jag vet det är en bra mus. Men Rivalen lockar myyycket mera, men frågan är om har så bra prestation som deathaddern. Jag gör många hastiga rörelser i cs och sånt då jag spelar allt från bhop, vanligt pangpang, surf, andra sorters online spel också. Så vill inte ha hackiga rörelser. Märker även med min MX518 att i cs så blir rörelserna lite hackiga, samt i minecraft så tycker jag att det är för smooth haha, precis som att det inte hänger med. Kanske har med responstiden på min skärm att göra med?

Sensorn i rival är bättre än den i Deathaddern som jag skrev.

MX518 har lägre hz om du inte överklockar den, samt prediction. Därför du kan uppleva "hackiga" rörelser.