Corsairs "silent" fläktar låter som jetmotorer..?

Permalänk

Corsairs "silent" fläktar låter som jetmotorer..?

Jag köpte nyligen 2st corsair Sp120 silent edition till min H100i. Jag köpte icke pwm verisionen för hade kört det på radiatorn till min Gpu innan. Nu när jag installerade dem på H100i och koppla dem till pumpens fläktkontroller låter dem som 2st jetplan i min dator, vad är det för fel?

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem

Vad är det som låter? Är det luftbrus, eller är det mer mekaniskt ljud?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ianmoon123:

Jag köpte nyligen 2st corsair Sp120 silent edition till min H100i. Jag köpte icke pwm verisionen för hade kört det på radiatorn till min Gpu innan. Nu när jag installerade dem på H100i och koppla dem till pumpens fläktkontroller låter dem som 2st jetplan i min dator, vad är det för fel?

Om du installerar senaste Corsair Link och sänker hastigheten, blir det bättre då? Du behöver senaste Beta-versionen om du har Windows 8/8.1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

De kanske går i full fart? 12v alltså.

Permalänk
Inaktiv

De går troligtvis på högsta hastighet. Alla produkter som heter silent låter löjligt mycket i min mening. Under 400 rpm eller inte alls tycker jag.

Permalänk

Kan jag verkligen sänka hastigheten i corsair link till "quiet" även om fläktarna inte har PWM?

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ianmoon123:

Kan jag verkligen sänka hastigheten i corsair link till "quiet" även om fläktarna inte har PWM?

Näe, du behöver PWM-fläktar för att kunna hastighetsstyra dom.

Edit: Via corsair link alltså