Permalänk
Medlem

Färga nätaggregat?

Tjena!
Har köpt ett nytt chassi till datorn med fönsterpanel, allt ser bra ut och funkar som det ska förutom nätaggregatet som är grått och tråkigt...
Undrar då om man kan färga nätaggregatet med Sprayfärg (metall)? Självklart öppnar jag upp nätagget och maskerar med maskeringstejp så att färgen inte hamnar på kablarna.

Bild på nätagget:

  • Vad tycker ni om detta?

  • Ska det funka?

  • Tips på färg?

Mvh EmiCem

Btw. första tråden om den hamnat i fel ämne får admins självklart flytta på den!

Tac

Dold text

ksam för svar !

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Medlem

Ja det funkar, glöm inte att slipa ytan med ett fint sandpapper först så färgen kan sätta sig annars kommer den börja flagna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

har själv lackat ett nätagg. Slipa och spraya på ett lager.
Jag gjorde 3 lager, tycker vitt är väldigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Jag har hört att det kan vara farligt att öppna ett nätaggregat då komponenter inuti fortfarande kan innehålla laddningar.
Du borde annars kunna ta bort höljet helt från innanmätet. Ta bort oviktiga dekaler med lacknafta och maskera de viktiga med post-it-lappar (eller post-it tejp).

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar och tips! Har utfört arbetet och det blev superbra!

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmiCem:

Tackar för alla svar och tips! Har utfört arbetet och det blev superbra!

Har du nån bild?

Lite nyfiken blir man ju.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har du nån bild?

Lite nyfiken blir man ju.

Hmm gjorde det på ett av mina gamla nätagg som ligger undanplockat tyvärr men ska göra det på mitt inom kort kommer då lägga upp en bild.

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Medlem

Grått Till Svart Nätaggregat : Resultat

Tjena,
Sprayade då klart mitt nätagreggat idag och blev väldigt nöjd med resultatet. Här nedan kommer det lite bilder från det hela! Tack för alla svar.

Före: Efter:

Under & Efter Sprayningen

Lite bilder från sprayningen samt sprayburken jag använt

Resultat

Tack för att ni kollat!

Mvh
EmiCem

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Medlem

kom bara ihåg att garantin flyger all världens väg om du öppnar ett nätagg, så ryker det och tar med sig fler komponenter in i elektronikhimlen så kan du glömma någon ersättning.

Själva målningen blev fin i alla fall

Permalänk
Medlem

Hmm, blev inte rätt färg. Den färgen är för att måla på plast. Den kan fungera på plåt, men blir nog inte lika tåligt.

Permalänk
Medlem

Trots fel val av färg tycker jag att resultatet blev snyggt faktiskt

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

kom bara ihåg att garantin flyger all världens väg om du öppnar ett nätagg, så ryker det och tar med sig fler komponenter in i elektronikhimlen så kan du glömma någon ersättning.

Själva målningen blev fin i alla fall

Köpte datorn för några år sedan så garantin är ute för länge sedan... vad jag vet hehe Har tänkt uppgradera lite komponenter så byter nog nätagg också!
Tack för svaret btw

Mvh EmiCem

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Trots fel val av färg tycker jag att resultatet blev snyggt faktiskt

Skrivet av niclasc:

Hmm, blev inte rätt färg. Den färgen är för att måla på plast. Den kan fungera på plåt, men blir nog inte lika tåligt.

Vet att det är plastfärg, kanske inte så smart val efter att man köpt burken.. Dock fungerar det utmärkt och man måste var Väldigt Försiktig då repor är lätta att skapa som ni båda säger

Mvh
EmiCem

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer