Permalänk
Medlem

Köpråd. Ny Gaminglaptop

Tjena, tänkte köpa mig en ny dator. Tänkte kolla vad ni har att rekommendera? Söker som sagt en gamingdator med bra prestanda. Har kört MSI de senaste gångerna men börjar bli sugen på nått nytt. Funderat mycket på Alienware och är jävligt sugen men vill veta vad ni tycker.

Krav:
Måste vara snygg
Minst 17"
Minst 32GB RAM (eller uppdateringsbart från 16GB)
Bra grafikkort
Bra processor
Maxpris 30k

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk

Hejsan
Någon speciell anledning till att den måste vara bärbar?
Om jag hade haft din budget så hade jag köpt en monsturös stationär och en Ultrabook, alternativt ett liten mITX-monster och en Ultrabook, om man ska åka omkring mycket med sin speldator. My 2Cents tho

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Hejsan
Någon speciell anledning till att den måste vara bärbar?

Kör lastbil och blir jobbigt o ha stationär i lastbilen

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem

Köp INTE Alienware! Otroligt dyrt för vad du faktist får, köp hellre något från MSI eller Asus.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

http://www.aorus.com/x7.aspx
Hade jag köpt spelnotebook idag hade jag tagit en noggrannare titt på denna. Verkar slimmad och kraftfull och fått rätt goda betyg här och var. AFAIK finns ingen Svensk butik som har den men det finns ett antal i t.ex. England som har den i lager.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Köp INTE Alienware! Otroligt dyrt för vad du faktist får, köp hellre något från MSI eller Asus.

Alienware; Dyrt, ja. Men otroligt snygga datorer o de e viktigt för mig. Betalar gärna för att de ska se bra ut.
MSI; Har redan haft flera stycken och vill prova något annat.
Asus; Bra, men så jävla tråkig design.

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

http://www.aorus.com/x7.aspx
Hade jag köpt spelnotebook idag hade jag tagit en noggrannare titt på denna. Verkar slimmad och kraftfull och fått rätt goda betyg här och var. AFAIK finns ingen Svensk butik som har den men det finns ett antal i t.ex. England som har den i lager.

Kollade lite och den verkade rätt bra, men vet inte om jag litar på allt som står. Kylningen lär ju inte vara alt för bra om den är så tunn. Och så vet jag inte om jag vågar köpa något som jag aldrig hört talas om innan. Hade vart gött med återförsäljare i Sverige också.

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zazze89:

Alienware; Dyrt, ja. Men otroligt snygga datorer o de e viktigt för mig. Betalar gärna för att de ska se bra ut.
MSI; Har redan haft flera stycken och vill prova något annat.
Asus; Bra, men så jävla tråkig design.

Razer blade skulle väl kunna vara ett alternativ, men den är inte 17" och RAM-minnet går inte att uppgradera.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk

Bygg ihop en dator på MYSN: http://www.mysn.eu/se/index.php?gclid=CjwKEAjw9qafBRCRiYrL4-f...

Hyfsat bra priser och bra kvalitet, Otroligt mkt snyggare än Alienwares discodatorer

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Bygg ihop en dator på MYSN: http://www.mysn.eu/se/index.php?gclid=CjwKEAjw9qafBRCRiYrL4-f...

Hyfsat bra priser och bra kvalitet, Otroligt mkt snyggare än Alienwares discodatorer

Otroligt mycket fulare, men fränt o kunna bygga mer som man vill.

Finns de fler sånna sidor där man kan bygga som man vill?

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk

Många fina alternativ har du fått... Jag kan däremot, till skillnad från tidigare skribent, varmt rekommendera Alienware. Haft min i ett år nu och har inte haft ETT ENDA PROBLEM! Inte ens en bluescreen Gillar utseendet skarpt oxå! Men dom andra alternativen e oxå säkert bra

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med Pear4Life, Jag rekomenderar Alienware alla dagar i veckan.
Blir så trött var gång det skall klagas på Alienware av folk som inte har nån koll på va de snackar om.

Har senaste åren ägt bade MSI och Asus gaming laptops och trodde det var så en gaming laptop skulle vara innan jag köpte min första Alienware, Jag har inte ångrat mig en sekund!
Kvalitets känslan och uppgraderings möjligheterna springer frivarv runt alla andra i samma prestanda klass.

Sen så är servicen helt sanslöst bra, fick ett litet problem med min nya AW 18 med att SLI kabeln glappade ibland.
Ringde till DELL och kl10 dagen efter kom det en service tekniker med en ny kabel och byte denna på garantin utan tjafs eller nått.
Världsklass! Vill se vilket annat märke du lyckas få det ifrån.

Sen är det ett jävla tjat jämt om att det är så dyrt, man kan lätt få student rabatt bara man känner nån som studerar och det borde alla känna iaf nån som gör, ringer man in och får rätt säljare så kan man också ganska lätt deala till minst 10-15% på list priset.

Kan ta en jämförelse, när jag köpte min förra AW m17x med ett ATI 7970m så betalade jag ca:300kr mer för AW än vad billigaste MSI och Asus och Clevo just då kostade.

Kan även se att bygger jag idag en "Clevo" på mysn.eu som har i princip samma saker som min AW18 så kostar den runt 2000kr mer än vad jag betalade för min AW18.

Så till TS kan jag bara säga att gillar han AW så skall han köpa en AW, han kommer inte ångra sig! men lägg ner 15min på att fixa en student rabatt eller deala direkt med DELL så blir priset helt ok.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Kan bara hålla med Pear4Life, Jag rekomenderar Alienware alla dagar i veckan.
Blir så trött var gång det skall klagas på Alienware av folk som inte har nån koll på va de snackar om.

Har senaste åren ägt bade MSI och Asus gaming laptops och trodde det var så en gaming laptop skulle vara innan jag köpte min första Alienware, Jag har inte ångrat mig en sekund!
Kvalitets känslan och uppgraderings möjligheterna springer frivarv runt alla andra i samma prestanda klass.

Sen så är servicen helt sanslöst bra, fick ett litet problem med min nya AW 18 med att SLI kabeln glappade ibland.
Ringde till DELL och kl10 dagen efter kom det en service tekniker med en ny kabel och byte denna på garantin utan tjafs eller nått.
Världsklass! Vill se vilket annat märke du lyckas få det ifrån.

Sen är det ett jävla tjat jämt om att det är så dyrt, man kan lätt få student rabatt bara man känner nån som studerar och det borde alla känna iaf nån som gör, ringer man in och får rätt säljare så kan man också ganska lätt deala till minst 10-15% på list priset.

Kan ta en jämförelse, när jag köpte min förra AW m17x med ett ATI 7970m så betalade jag ca:300kr mer för AW än vad billigaste MSI och Asus och Clevo just då kostade.

Kan även se att bygger jag idag en "Clevo" på mysn.eu som har i princip samma saker som min AW18 så kostar den runt 2000kr mer än vad jag betalade för min AW18.

Så till TS kan jag bara säga att gillar han AW så skall han köpa en AW, han kommer inte ångra sig! men lägg ner 15min på att fixa en student rabatt eller deala direkt med DELL så blir priset helt ok.

Som de ser ut nu så blir de en Alienware ☺

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2