Permalänk
Medlem

Inet eller Webhallen?

Ska köpa en bärbar dator nu till studierna i höst och är därför osäker på om jag ska köpa den på Inet eller Webhallen! Köpte en bärbar datorn av CDON förra året, vilket var ett stort misstag, då den enligt mig inte fungerade korrekt! Servicen jag fick var under all kritik och därför letar jag nu efter en försäljare, som verkligen bryr sig om sina kunder och ger den bästa tänkbara servicen! Allt ifrån bemötande, tillgänglighet, reparation, försäkring, garanti, reklamation och allt som service innebär!

Vem rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Inet har väldigt bra kundservice. Har aldrig varit i kontakt med webhallen's kundservice så har inget att säga om den.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Köp för fan inte på Webhallen iallfall, helt omöjligt att reklamera saker som är garantiärenden. Dryg och otrevlig personal, skulle rekommendera Inet alla dagar i veckan.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Inets personal är riktigt trevliga

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanyl:

Ska köpa en bärbar dator nu till studierna i höst och är därför osäker på om jag ska köpa den på Inet eller Webhallen! Köpte en bärbar datorn av CDON förra året, vilket var ett stort misstag, då den enligt mig inte fungerade korrekt! Servicen jag fick var under all kritik och därför letar jag nu efter en försäljare, som verkligen bryr sig om sina kunder och ger den bästa tänkbara servicen! Allt ifrån bemötande, tillgänglighet, reparation, försäkring, garanti, reklamation och allt som service innebär!

Vem rekommenderar ni?

Trist att det blev så för dig , har alltid fått bra hjälp av CDON.
Jag personligen tycker om både Inet och Webhallen , sen har du ju Komplett också.
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Inet har oöverträffad kundservice.

Permalänk
Medlem

Inet säger jag. Har bara använt mig av dom sedan 2008 när det gäller datorer osv. Alltid perfekt kundservice. Reklamationer är det inget snack om. Kommer inte byta om de än kostar nån slant mindre någon annanstans.

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Köp för fan inte på Webhallen iallfall, helt omöjligt att reklamera saker som är garantiärenden. Dryg och otrevlig personal, skulle rekommendera Inet alla dagar i veckan.

Jag har då inte haft några problem med Webhallen. Skickade tillbaka mina Corsair 2100 hörlurar, felet var att det blev störningar när jag hade i laddnings kabeln, finns inga jordat eluttag i rummet. + Jag får sakerna snabbare ifrån Webhallen, tar bara 1dag efter beställning, antagligen för det ligger närmare Östersund än vad Inet gör

Men Inet är lika bra för det, hade problem med mina G35lurar, plasten sprack på 3st inom loppet av 3veckor, dom skötte allt snyggt o bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Välj en, kvittar väl sålänge priset är detsamma. Frågar du här kommer du till 90% få höra positivt av Inet för dem "mutar" med Pingvinstänger. Vilket jag faktiskt också gillar så jag köper hos dem ibland. Har aldrig handlat hos Webhallen men känner folk som har och då har det funkat bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att om det är service osv du är ute efter är kommer Inet alltid ligga topp, satsa på dom. Annars har jag inte haft problem med Webbhallen dock så har jag köpt väldigt lite därifrån

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Köp för fan inte på Webhallen iallfall, helt omöjligt att reklamera saker som är garantiärenden. Dryg och otrevlig personal, skulle rekommendera Inet alla dagar i veckan.

Håller med i nästan allt. Ibland har de trevlig personal när man kommer dit :). Inet har betydligt bättre service.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanyl:

Ska köpa en bärbar dator nu till studierna i höst och är därför osäker på om jag ska köpa den på Inet eller Webhallen! Köpte en bärbar datorn av CDON förra året, vilket var ett stort misstag, då den enligt mig inte fungerade korrekt! Servicen jag fick var under all kritik och därför letar jag nu efter en försäljare, som verkligen bryr sig om sina kunder och ger den bästa tänkbara servicen! Allt ifrån bemötande, tillgänglighet, reparation, försäkring, garanti, reklamation och allt som service innebär!

Vem rekommenderar ni?

Jag har aldrig handlar på Webhallen, men har däremot reklammerat en del till Komplett. Och deras support har alltid varit topnotch!

Jag skulle tex reklammera ett moderkort 1 månad innan garantin gick ut men dom hittade skador som jag hade åstadkommit. Behövde trots detta inte betala felsökningskostnad som man egentligen ska göra, och fick dessutom 300kr rabat på valfritt moderkort ur sortimentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanyl:

Ska köpa en bärbar dator nu till studierna i höst och är därför osäker på om jag ska köpa den på Inet eller Webhallen! Köpte en bärbar datorn av CDON förra året, vilket var ett stort misstag, då den enligt mig inte fungerade korrekt! Servicen jag fick var under all kritik och därför letar jag nu efter en försäljare, som verkligen bryr sig om sina kunder och ger den bästa tänkbara servicen! Allt ifrån bemötande, tillgänglighet, reparation, försäkring, garanti, reklamation och allt som service innebär!

Vem rekommenderar ni?

Välj det ställe som har bäst pris på den varan du vill ha.
Jag handlar på både Inet och webhallen och får alltid förstklassig service, det är endast priset som styr för min del där.

Permalänk
Entusiast

Håller inte alls med de flesta här. Inet har alltid trilskats när jag varit i kontakt med dem och ofta får man dra upp saker på Sweclockers för att något ska hända, de är rädda för dålig publicitet helt enkelt. Webhallen däremot är jävligt sköna och hjälpsamma.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Webhallen och Dustin har varit smidigast för mig i garantiärende. Inet har gått ner sig mycket...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Köp för fan inte på Webhallen iallfall, helt omöjligt att reklamera saker som är garantiärenden. Dryg och otrevlig personal, skulle rekommendera Inet alla dagar i veckan.

Handlar nästan alltid på Webhallen när jag ska köpa elektronik på nätet. Dom gånger jag haft problem med en vara fixade Webhallen det enkelt och smidigt, kan inte annat än att rekommendera dom!

Har handlat lite grann på Inet, aldrig behövt kontakta dom för att jag haft problem med nån vara men tycker det är smidigt att handla från dom. Däremot tycker jag Inet har ett lite dåligt sortiment.

Permalänk
Medlem

På webhallen finns det de som är riktigt bra och ger otroligt bra service. Dock är de inte många och man måste mer eller mindre ha tur för att få någon utav dem. Men då kan du ibland få bättre service än de på Inet till och med.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Inet är bättre än Webbhallen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Inet imho .
Webbhallen har strular flera gånger när jag beställt saker därifrån . Har aldrig upplevt det från Inet .

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem

Märks vilket företag som delar ut gratisgodis.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Alltid fått bra service hos Inet.
Dock inte handlat hos Webhallen, så jag kan ju säga om de är sämre.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Båda butikerna är bra. Dock föredrar jag inet på senaste tiden.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Märks vilket företag som delar ut gratisgodis.

"gratis", det är inräknat i priset.

För att hålla sig inom topic då: Allt handlar om personliga erfarenheter, jag har inte behövt reklamera något på varken Inet eller Webhallen, men om man bortser ifrån reklamationer så har jag lika bra erfarenheter av båda företagen, supersnabba leveranser, bra priser och bra kundservice.

Finns gånger då både Inet och Webhallen har gjort fel, finns helt enkelt inget perfekt företag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Har båda fysisk butik i närheten? Brukar vara skönt att slippa skicka om något händer..

Permalänk
Avstängd

Aldrig haft problem med NetOnNet. Gillar jag inte produkten jag köpt är det inga problem att lämna tillbaka. Har saken gått sönder första veckan är det bara att byta mot en ny. Skulle reparera en gång då grejen gick sönder efter ett halvår tog det två veckor och fick en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet alla dar i veckan

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Märks vilket företag som delar ut gratisgodis.

Lite fånigt att påstå att det är godiset som gör att man skulle säga att dom är att föredra. Det som gör att jag tycker Inet är så bra är erfarenheten av service/support när man haft problem med något vilket inte har att göra med att man får en pingvinstång när man beställer en vara online

Permalänk
Medlem

Tusen tack för alla svar!

Jag bor relativt nära till de båda fysiska butikerna i Malmö och priset på datorn jag ska köpa är detsamma. Därför är det bara bra service jag är ute efter och inget annat. Men datorn jag ska köpa är från Asus och det kanske påverkar en del, beroende på vem jag väljer? Någon av dem kanske har bättre kontakt med Asus än den andre, vilket kan vara till en fördel?

Men Inet verkar ju vara det som är populärast, vilket också talar för varför de har vunnit "Årets datorbutik" på Sweclockers. Jag tror därför att jag nog kommer välja Inet, trots att jag aldrig har handlat från dem tidigare!

Däremot hade det varit bra att höra från fler, som har erfarenhet från båda företagen!

Tack åter igen!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

jag har inte handlat jättemycket på inet och aldrig fått reklamera något därifrån men leveranserna har varit snabba så det är bra. jag har handlat för ~40-45 000kr på webhallen och är oerhört nöjd med hur jag har behandlats där vid diverse problem med produkter. jag har aldrig haft några problem med något jag beställt från deras lager så det kan jag inte uttala mig om men butikspersonalen i göteborg är oerhört bra och har hjälpt mig hur många gånger som helst.

jag skulle köpa där det är billigast.