Joystick. X52 VS X55 VS Warthog Hotas? Era omdömen? (Nu om råd om roderpedaler)

Permalänk
Medlem

Joystick. X52 VS X55 VS Warthog Hotas? Era omdömen? (Nu om råd om roderpedaler)

Står i begrepp att spara ihop till joystick inför Elite Dangerous och Star Citizen. (Kanske kollar in WW2 flygsimulatorer också)

Inte haft joystick sedan hedenhös. Försöker läsa runt och fastnat för dessa alternativ:

Saitek X52 PRO = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136379

Saitek X55 HOTAS = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2511826

Thrustmaster Hotas Warthog = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=762960

Velar. X55 om jag läser kommentarer om den så säger en del att den känns "plastig"? X52 får blandade kommentarer och så Warthogen. Svindyr men den jag funderar på mest tills jag läste någon som kommenterade att den inte går att "twista" på joysticken. Alltså vrida på för rudder control (till exempel). Stämmer det?

Någon som äger någon av ovanstående som kan berätta vad ni tycker om just er joystick?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Du vill ju ha roder pedaler och twistandet tenderar förkorta livslängden. Jag kan inte rekommendera något jag är diskriminerad (leftie)

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det stämmer bra att TM Warthog inte har twist på joysticken. Jag använder själv en.

På den prisnivån är det vanligast att man använder separata pedaler för yaw eller roll, på samma sätt som i riktiga flygplan.
Har själv inte hunnit skaffa mig det ännu, och har klarat mig hyfsat i Star Citizen utan att använda roll.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Kör just nu Elite med en TM warthog, Den är väldigt solid och stadig, bygg kvalitén är utmärkt. Den har klarat av alla timmars misshandel under de 2 åren jag har haft den. Om du känner det är värt att daska ut 3k på en HOTAS så kan man inte gå fel med warthogen.

Men som du skrev så har warthogen ingen "twist" så ett par pedaler är att rekommendera.

Kan även rekommendera en TrackIR till Elite då man kan få upp menyer för navigation, vapen, status, kommunikation, etc.. genom att bara kolla på dom. (För att inte tala om stuationsmedvetenheten man får med en TrackIR)

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du vill ju ha roder pedaler och twistandet tenderar förkorta livslängden. Jag kan inte rekommendera något jag är diskriminerad (leftie)

Tack för ett bra (svep)skäl att lägga ut tre papp! Tänkte inte på att twistandet kan korta livslängden. Dåligt utbud för vänsterhänta vilket känns konstigt. Många är ju vänsterhänta.

Skrivet av aniron:

Det stämmer bra att TM Warthog inte har twist på joysticken. Jag använder själv en.

På den prisnivån är det vanligast att man använder separata pedaler för yaw eller roll, på samma sätt som i riktiga flygplan.
Har själv inte hunnit skaffa mig det ännu, och har klarat mig hyfsat i Star Citizen utan att använda roll.

Men du upplever inte saknad av roll/yaw?

Skrivet av ToyBear:

Kör just nu Elite med en TM warthog, Den är väldigt solid och stadig, bygg kvalitén är utmärkt. Den har klarat av alla timmars misshandel under de 2 åren jag har haft den. Om du känner det är värt att daska ut 3k på en HOTAS så kan man inte gå fel med warthogen.

Men som du skrev så har warthogen ingen "twist" så ett par pedaler är att rekommendera.

Kan även rekommendera en TrackIR till Elite då man kan få upp menyer för navigation, vapen, status, kommunikation, etc.. genom att bara kolla på dom. (För att inte tala om stuationsmedvetenheten man får med en TrackIR)

Har sparat undan pengar till en PS4 men börjar inse att jag har knappt lirat på konsoller de senaste sju-åtta åren så jag kanske ska bränna pengarna på en rejäl joystick istället?

Frågan är vad pedaler kan gå på?

TrackIR. Jo, sett klipp på tuben med folk som pratar om det. Sugen som bara den på det med men har noll koll på vad eventuell kostnad är på det tillbehöret och så här i skrivande stund inte ens var man kan köpa det från. (Ska kolla upp det efter att ha postat iväg detta)

Tack för svar btw!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

det är bara googla trackIR och roder pedaler så hittar du. Saitek har roderpedaler. CH Products också. Har bägge men tycker mina racing pedaler är betydligt skönare och smidigare. Vet inte om de här roderpedalerna är designade för kontorsstolar snarare än cockpits och det känns bara knäppt att flytta fram ena foten och flytta tillbaks den andra samtidigt

Apropå pedaler så finns det adaptrar för ex G27 för att göra pedalerna standalone. De har samma fjäder för koppling, gas. Så du kan ju kolla vad du kan få för pris på begade dylika. Jag kommer köra ett par HE Sim Ultimate gaspedaler som koppling. När jag kör bilracing blir ena gaspedalen koppling istället.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Köp en TM HOTAS Warthog. Den går inte att jämföra med de andra i mitt tycke. Kvalitét rakt igenom. Visst den kostar, men förmodligen räcker den hela din livstid.

TRACK IR kostar runt 1500:- tror jag, gör massor i flygspel (och annat) Lite som att jämföra att titta genom ett sugrör utan den. Jag köpte min genom flighsim.se (tror det hette flightsimshop.se då) http://www.flightsim.se/fs/produkt/trackir-5/

Roderpedaler är nice, men inte nödvändigt enligt mig. Det GÅR att klara sig utan. Visst, det är nice att ha men köp det senare i sånt fall om du är osäker. Jag kör ett par Saitek Combat Rudders. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=829013

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Jag hade skippat TrackIR i väntan på Oculus Rift.

Populära roderpedalel är, i stigande prisnivå:
CH Pro Pedals
Saitek Pro Combat pedals
MFG Crosswind
Slaw Device

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jo, sitter man i väntan på en Oculus så är det inte värt att köpa en TrackIR, men om du nu bestämmer dig för en TrackIR skulle jag rekommenderar att skippa "TrackClip PRO" min gick sönder efter bara ett halvår och sen dess kör jag med den medföljande TrackClip och tycker det fungerar lika bar.

Precise som Kilrah sa så är pedaler inte 100% nödvändigt. Jag kör just nu utan pedaler (för lite utrymme under skrivbordet). Istället har jag en knapp på joysticken som styr yaw. Men du får utan tvekan mer precision med pedaler.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Står i begrepp att spara ihop till joystick inför Elite Dangerous och Star Citizen. (Kanske kollar in WW2 flygsimulatorer också)

Inte haft joystick sedan hedenhös. Försöker läsa runt och fastnat för dessa alternativ:

Saitek X52 PRO = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136379

Saitek X55 HOTAS = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2511826

Thrustmaster Hotas Warthog = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=762960

Velar. X55 om jag läser kommentarer om den så säger en del att den känns "plastig"? X52 får blandade kommentarer och så Warthogen. Svindyr men den jag funderar på mest tills jag läste någon som kommenterade att den inte går att "twista" på joysticken. Alltså vrida på för rudder control (till exempel). Stämmer det?

Någon som äger någon av ovanstående som kan berätta vad ni tycker om just er joystick?

Jag skulle köpt en X55, mest valuta för pengarna i det här fallet.

Thrustmastern är inte rätt joystick för det här ändamålet.
Roderpedaler är ett måste med en joystick som saknar twist-rudder, allt annat är lika med noll precision på den axeln. Även twist-rudder suger som fan på den fronten, det går helt enkelt inte ens att jämföra med pedaler.

TrackIR är definitivt värt det...det är inte direkt två veckor kvar tills releasen av Rift.

Permalänk
Medlem

Väldigt tacksam för svar men ni ställer till det för mig. Kan inte ta egna beslut. Som den urgamla "Aftonbladet eller Expressen" sketchen med Hasse och Tage, superbt utförd av Gösta Ekman. https://www.youtube.com/watch?v=qRme1X2O400

Hmmmm. Alla råd är bra. Just nu är det mest Elite Dangerous jag tänker på. Även Star Citizen när det släpps. Även funderat på att testa det jag älskade på gamla goda tiden, flightsims al´a WW2. Småsugen på att hitta något med helikopter också.

Känns ju rätt dumt att bränna X antal tusen då jag kanske inte gillar något av spelen och kanske tappat intresset för WW2pangpang. Men, Usch. ångest nu.

Oculus svor jag på att inte ta i med tång och nu väcktes en tanke på att det skulle nog vara coolt.

(Frågor till mig själv nu!)
X55 till att börja med och om Elite är kul då satsa på TrackIR?
Satsa all out på en gång? Warthog Hotas med roder pedaler och TrackIR på en gång?

Ni ser. Obeslutsam är bara förnamnet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBear:

Jo, sitter man i väntan på en Oculus så är det inte värt att köpa en TrackIR, men om du nu bestämmer dig för en TrackIR skulle jag rekommenderar att skippa "TrackClip PRO" min gick sönder efter bara ett halvår och sen dess kör jag med den medföljande TrackClip och tycker det fungerar lika bar.

Precise som Kilrah sa så är pedaler inte 100% nödvändigt. Jag kör just nu utan pedaler (för lite utrymme under skrivbordet). Istället har jag en knapp på joysticken som styr yaw. Men du får utan tvekan mer precision med pedaler.

Knappar som roder. Det är ju 100 % roder eller inget alls går väl inte få någon kontroll därigenom. Fungerar väl kanske för arkadlir men helikopter etc lär ju bli tufft

TrackIR clipet fungerar ju inte med hörlurar något vidare bekvämt. Nu går det ju fixa något med silvertejp säkerligen. Silvertejp löser allt.

TrackClip Pro tål en hel del stryk vilket ju är tur då man ju vevar runt med det en hel del. Men den är ju utsatt Mitt börjar bl irätt slitet också. Har hyfsat bred huvuddel på mina hörlurar vilket orsakar en del stress för gängorna och nu har den börjat ge efter en del. Armen faller också loss emellanåt då jag tenderar stöta till den när jag stiger ur cockpiten men det är bara sätta tillbaks.

Men tja när den fallerar blir det att testa silvertejp med TrackIR Pro. Nu har jag förvisso fönster bakom och det blir reflexer trots mörkläggningsgardin så får se hur det fungerar.

När det gäller Rift får man ju hoppas att dess huvud tracking är tillräckligt latensfri. Annars kanske det går att kombinera Rift med TrackIR eller så är det något med mjukvaran som gör att man måste synka riften med dess egen tracking?

Apropå gå all in eller inte det beror ju på. Nog har man sett de som gått all in med simracing och sedan sålt alltihop efter ett halvår. En del av dem har sen köpt igen lol.

Jag är lite av en periodare men cockpiten har jag alltid nytta av ändå.

Roder pedaler är ju lite mer specifikt. Fungerar inte så värst bra för simracing om du skulle vilja prova på det medan jag som sagt snarare upplever racing pedaler överlägsna som roder pedaler.

hotas med åtminstone analog pov-hatt du kan använda som roder fungerar rätt bra det med så det är väl ingen brådis kanske.

Men det blir ju klart roligare att simma med rätt grejer. Finns många spel som är rätt menlösa med gamepad ex Euro Truck Simulator 2 där jag verkligen måste ha fulla utstyrseln för att kunna ha riktigt kul.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Knappar som roder. Det är ju 100 % roder eller inget alls går väl inte få någon kontroll därigenom. Fungerar väl kanske för arkadlir men helikopter etc lär ju bli tufft

TrackIR clipet fungerar ju inte med hörlurar något vidare bekvämt. Nu går det ju fixa något med silvertejp säkerligen. Silvertejp löser allt.

TrackClip Pro tål en hel del stryk vilket ju är tur då man ju vevar runt med det en hel del. Men den är ju utsatt Mitt börjar bl irätt slitet också. Har hyfsat bred huvuddel på mina hörlurar vilket orsakar en del stress för gängorna och nu har den börjat ge efter en del. Armen faller också loss emellanåt då jag tenderar stöta till den när jag stiger ur cockpiten men det är bara sätta tillbaks.

Men tja när den fallerar blir det att testa silvertejp med TrackIR Pro. Nu har jag förvisso fönster bakom och det blir reflexer trots mörkläggningsgardin så får se hur det fungerar.

När det gäller Rift får man ju hoppas att dess huvud tracking är tillräckligt latensfri. Annars kanske det går att kombinera Rift med TrackIR eller så är det något med mjukvaran som gör att man måste synka riften med dess egen tracking?

Apropå gå all in eller inte det beror ju på. Nog har man sett de som gått all in med simracing och sedan sålt alltihop efter ett halvår. En del av dem har sen köpt igen lol.

Jag är lite av en periodare men cockpiten har jag alltid nytta av ändå.

Roder pedaler är ju lite mer specifikt. Fungerar inte så värst bra för simracing om du skulle vilja prova på det medan jag som sagt snarare upplever racing pedaler överlägsna som roder pedaler.

hotas med åtminstone analog pov-hatt du kan använda som roder fungerar rätt bra det med så det är väl ingen brådis kanske.

Men det blir ju klart roligare att simma med rätt grejer. Finns många spel som är rätt menlösa med gamepad ex Euro Truck Simulator 2 där jag verkligen måste ha fulla utstyrseln för att kunna ha riktigt kul.

Jo som du säger, de är svårt att köra en helikopter i låg fart i en sim utan pedaler men till elite fungerar det ganska bra. använder en analoga muspekare (micro joystick) på gasreglaget som roder så man får lite kontroll på styrkan.

Jag kör med en keps och headsetet ovanpå vilket fungerar bra. Headsetet är trådlöst vilket är väldigt bekvämt när man viftar runt med huvudet. Funderade ett tag på att reparera Pro Clipet med ett batteri istället för en USB sladd.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande och lurar på vadd jag ska köpa men måste fråga om ni hört om Thrustmaster Warthog Hotas har/ kan få problem med att den "fastnar", småhoppar på grund av dåligt fett från fabriken?

Såg en kille göra en uppföljning på sin video om sin Warthog och i uppföljningen är han supernöjd med stickan men ägnar merparten åt videon att visa vad han kallar för "stiction". https://www.youtube.com/watch?v=y0GbgcQpWao

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Sitter fortfarande och lurar på vadd jag ska köpa men måste fråga om ni hört om Thrustmaster Warthog Hotas har/ kan få problem med att den "fastnar", småhoppar på grund av dåligt fett från fabriken?

Såg en kille göra en uppföljning på sin video om sin Warthog och i uppföljningen är han supernöjd med stickan men ägnar merparten åt videon att visa vad han kallar för "stiction". https://www.youtube.com/watch?v=y0GbgcQpWao

Jag har inte stött på problemet med stiction, däremot tyckte jag "centering" var lite för stark, så jag skaffade en 10cm förlängning till min joystick (insert dåligt skämt här ), och det avhjälpte det problemet samtidigt som jag får bättre precision och kan vrida greppet 15-20° så jag kan ha joysticken centralmonterad (sitter på plattan just nu, ska montera den bättre snart.

Jag har hört att om man har problem med stiction så kan man applicera teflonpulver eller liknande som smörjmedel (absolut inget lösningsmedelsbaserat då det kan påverka plasten).

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

precis beställt en Oculus rift, och sitter och fnular på en HOTAS-setup till det; är en x55/x52 möjlig att montera på en reguljär ikea Markus ( http://www.ikea.com/se/sv/images/products/markus-arbetsstol__... ) arbetsstol?
tänker typ något slags clips och en teleskoparm på armstöden så de hamnar rätt längd framåt/höjdmässigt...

tänker ngot i denna stil men mer flexibelt: http://www.ffeartpage.com/ed/x55chair.jpg

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Fetaste ångesten idag!

Lurat och tänkt om jag ska köpa Warthog Hotas. Kommer så småningom lira bl.a Elite Dangerous.

I ett sinne av svaghet bokade jag Sims 4 CE (CE-slav som jag är). Webhallen fick in färre ex än vad de trodde så min order blev avbokad. Blev lite lack, och tacksam samtidigt för jag var inte jätteintresserad av Sims 4, och ringde till dem idag. Målade in mig i ett hörn med att lyckas pruta ner priset på Hotas med 300 så jag beställde och har nu min vanliga ångest som jag alltid får efter att ha köpt "dyrare" saker.

Säg att det är bra utrustning nu och trösta mig. Ska så småningom köpa pedaler till den.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

tog o knåpade ihop detta: http://elrathias.tumblr.com medans jag väntar på min x-55 som webhallen sumpade att få in passar på IKEA Markus kontorsstolar och går in under de flesta skrivbord om ingenting är monterat på den!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

tog o knåpade ihop detta: http://elrathias.tumblr.com medans jag väntar på min x-55 som webhallen sumpade att få in passar på IKEA Markus kontorsstolar och går in under de flesta skrivbord om ingenting är monterat på den!

Ohhhh. Meza wantz!!!

Kanonupplägg och snyggt! Just det problem jag kommer få. Har egentligen inte plats för joysticksetupen så jag måste lösa det på något sätt men vet inte hur.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ohhhh. Meza wantz!!!

Kanonupplägg och snyggt! Just det problem jag kommer få. Har egentligen inte plats för joysticksetupen så jag måste lösa det på något sätt men vet inte hur.

Tackar! har suttit och filat på det här och vill man så kan man ju bara ta två balkar aluminium och skruva ihop på in och utsidan av vardera armstöd, sedan vrida 90' så man får en platta man kan fästa något med kardborreband på. lättare att ta loss och lättare att bygga, men inte lika justerbart.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Tackar! har suttit och filat på det här och vill man så kan man ju bara ta två balkar aluminium och skruva ihop på in och utsidan av vardera armstöd, sedan vrida 90' så man får en platta man kan fästa något med kardborreband på. lättare att ta loss och lättare att bygga, men inte lika justerbart.

Beundrar fingerfärdigheten och "tänket". Själv är jag den där som inte ens har "tummen mitt i handen". Den är snarare under hålfoten någonstans. Ska man ha mig ockuperad för lång tid framåt, ge mig en skruv och en mutter så sitter jag resten av dagen. Får aldrig det att ta gäng.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Beundrar fingerfärdigheten och "tänket". Själv är jag den där som inte ens har "tummen mitt i handen". Den är snarare under hålfoten någonstans. Ska man ha mig ockuperad för lång tid framåt, ge mig en skruv och en mutter så sitter jag resten av dagen. Får aldrig det att ta gäng.

Hahaha sålänge du inte bygger i spånplatta kan man knepa ihop det mesta med två skruvar och muttrar som passar på det; tänk ungefär hur en tving funkar.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

tänk ungefär hur en tving funkar.

Hur fungerar en tving?

Seriöst. Om jag så blev lovad en miljon eller två skulle jag inte kunna få ihop något sånt där som du bygger ihop nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hur fungerar en tving?

Seriöst. Om jag så blev lovad en miljon eller två skulle jag inte kunna få ihop något sånt där som du bygger ihop nu.

du får köpa en såndär playseat och dessa isf: http://cdon.se/hemelektronik/playseat/racing-playseat-accessory-office-seat-game-kit-aluminium-p17762975?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_term=(998)_Racing_Playseat_Accessory_Office_Seat_Game_kit%2C_Aluminium&utm_content=17762975&utm_campaign=pricerunner_home-electronics_Misc_-_Gaming

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Hjälpsam

Kan även tillägga att Star Citizen utvecklarna själva använder Warthogen för test och demonstrationer, samt att den är ruggigt stabil och mer metallkänsla än plast. Känns som något som är ryckt ur en riktig fighter och sedan satt fly by wire sensorer på med USB port.

Rekommenderar den också.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har nu fått min x-55 och jag är kär. alla gamla 90-tals historier och tidigt -00 tal (freelancereran/mechwarrioreran) kan ju ta o gå o begrava sig själva. så jävla najs joystick och kvaliteten var toppen ärligt talat. visst, det är plast, men det är hård plast och inte en tillstymmelse av "knak-gnissel-sprick"plast.

det enda jobbiga är ärligt talat att komma ihåg vad man bindar på de olika knapparna/rattarna

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

det enda jobbiga är ärligt talat att komma ihåg vad man bindar på de olika knapparna/rattarna

Jo. Inte tagit upp min Warthog Hotas än. Ska göra samlingen komplett + att jag ska köpa något lir att använda allt på. Men! kollat in bilder på warthogen och inser att då jag har minne som en dement gråsugga kommer det bli många knappar att ha reda på.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jo. Inte tagit upp min Warthog Hotas än. Ska göra samlingen komplett + att jag ska köpa något lir att använda allt på. Men! kollat in bilder på warthogen och inser att då jag har minne som en dement gråsugga kommer det bli många knappar att ha reda på.

Har köpt en dymo-historia som stansar bokstäver i tjock plast (anno 60-talshistoria. made in west germany 4tw) och tänkte sätta små tags på alla handtag gasreglaget har ie framshift, landing gear, fire groups etc.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Försöker köpa ihop saker pö om pö.

Har nu fastnat på att bestämma mig för vilka roderpedaler jag ska köpa. Kollat in era tips och kan inte bestämma mig. Vad kör ni med själva?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

mfg crosswind är väll dom enda vettiga pedaler som går att köpa, allt annat är plastigt skräp (har testat saiteks combat pedals och logitechs g940 och tycker att ingen av dom ens går under kategorin "bättre än inget")