Problem vid laddning av Samsung Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Problem vid laddning av Samsung Galaxy S4

Hej gott folk!

Har sedan ett par dagar haft problem med min knappt 1 månad gamla Samsung Galaxy S4.

Problemet är som rubriken lyder svårigheter att ladda telefonen, har testat flera olika laddare.
När man ansluter laddare till telefonen verkar det som att batteriet börjar laddas, då det låter som vanligt när enheten ansluts och en "blixt" visas i batterisymbolen på displayen, precis som det brukar göra. Dock utan att batteriet fylls på överhuvudtaget efter rimlig tid.

Har efter detta inhandlat ett nytt batteri under dagen då man är mer beroende av sin telefon än man själv vill erkänna. Misstänkte själv att det var batteriet som spökade eftersom att laddaren anslöts utan att batteriet lagrade ström.

Är det någon som varit med om liknande på S4:an eller som kan ha en aning om vad det beror på är jag tacksam för svar.

Kan även tillägga att jag ofta sover med telefonen i sängen samtidigt som den laddas och p.g.a en blöt utekväll blev den troligtvis överrullad ett antal gånger natten till dagen som problemet märktes av. Samma natt blev den möjligtvis lite fuktig under en regnig promenad hem.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Första frågan;
Löste det sig för dig att byta batteri? Det är nämligen relativt vanligt att samsungs telefoner får problem med laddningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teggaren:

Första frågan;
Löste det sig för dig att byta batteri? Det är nämligen relativt vanligt att samsungs telefoner får problem med laddningen.

Nej det gjorde det inte. Problemet kvarstår även med det nya batteriet!

Permalänk
Medlem

låter som en fuktskada. blir den även ovanligt varm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HENKZ92:

låter som en fuktskada. blir den även ovanligt varm?

Har haft den avstängd för sparsamt användande hitills, men de stunder jag har haft den igång har den fungerat precis som vanligt.

Har under kvällen efter lite googling testat att ladda den via datorns USB port, och har då lyckats att ladda upp batteriet ifrån ca 40% till 75% efter ca 3h laddningstid.

Permalänk
Medlem

Byt från USB-laddaren och köp en utan USB, det funkar för mig och resten av familjen. (alltså en sladd som inte går att ta loss, svårt att förklara)

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne123:

Hej gott folk!

Har sedan ett par dagar haft problem med min knappt 1 månad gamla Samsung Galaxy S4.

Problemet är som rubriken lyder svårigheter att ladda telefonen, har testat flera olika laddare.
När man ansluter laddare till telefonen verkar det som att batteriet börjar laddas, då det låter som vanligt när enheten ansluts och en "blixt" visas i batterisymbolen på displayen, precis som det brukar göra. Dock utan att batteriet fylls på överhuvudtaget efter rimlig tid.

Har efter detta inhandlat ett nytt batteri under dagen då man är mer beroende av sin telefon än man själv vill erkänna. Misstänkte själv att det var batteriet som spökade eftersom att laddaren anslöts utan att batteriet lagrade ström.

Är det någon som varit med om liknande på S4:an eller som kan ha en aning om vad det beror på är jag tacksam för svar.

Kan även tillägga att jag ofta sover med telefonen i sängen samtidigt som den laddas och p.g.a en blöt utekväll blev den troligtvis överrullad ett antal gånger natten till dagen som problemet märktes av. Samma natt blev den möjligtvis lite fuktig under en regnig promenad hem.

Tack på förhand!

Hej Janne, du kan alltid prova att byta laddkontakt, vilket är en ganska simpel manöver på S4, här är delen: http://www.teknikdelar.se/mobilreservdelar/samsung/samsung-ga...
Instruktioner: https://www.youtube.com/watch?v=snCH8H3NCMA

Om du känner att du inte har mod nog att göra det själv så kan du pm:a mig, har ett företag som reparerar just såna här saker.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN