Permalänk

OnePlus One frakt?

Tjena,
fick nyss en invite till att köpa Oneplus one men jag undrar lite om frakten.

Någon som vet hur lång tid tar det att få hem telefonen med express- respektive standardleverans?

Visa signatur

RTX 3070 • 34GK950F

Permalänk
Avstängd

***bort/moderator*** du skriver inte varifrån du ska beställa. ***bort/moderator***

Tagit bort nedlåtande text
Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

***bort/moderator*** du skriver inte varifrån du ska beställa. ***bort/moderator***

Då han fått en OnePlus One invite så är det från http://oneplus.net/se

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk

Skulle avråda från opo. Hörde något om hårdvaruproblem. Inte så insatt men ville bara säga det

Permalänk
Medlem

Expressfrakt kostar ca. 220 kr och tar 2-4 dagar. Jag beställde min Oneplus i måndags och den har inte ens skickats. Så det är väntetid innan den skeppas också.

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Skulle avråda från opo. Hörde något om hårdvaruproblem. Inte så insatt men ville bara säga det

Kognitiv dissonans eller?

Tog expressfrakt, beställde min 24:e, kom iväg 28 från lagret och hämtade ut den 29:e.
De skickar från lagret i UK så det går rätt snabbt

Permalänk
Medlem

Express tog 2-3 dagar för mig. Men budet kom mitt på dagen så det är inget jag rekommenderar om man har ett arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooljeppe3:

Tjena,
fick nyss en invite till att köpa Oneplus one men jag undrar lite om frakten.

Någon som vet hur lång tid tar det att få hem telefonen med express- respektive standardleverans?

Hämtade ut min idag, frakten med express tog två dagar.
oneplus tog ~tre dagar för att skicka den efter beställningen var lagd.

Skrivet av Alligatorn:

Skulle avråda från opo. Hörde något om hårdvaruproblem. Inte så insatt men ville bara säga det

Att på hörsägen avråda någon om en produkt, samt ej vara insatt... Tja...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av Swing3r:

Express tog 2-3 dagar för mig. Men budet kom mitt på dagen så det är inget jag rekommenderar om man har ett arbete.

Hmm budet ringde mig och jag fick bestämma var han skulle skjutsa den, rätt smidigt.

Permalänk
Medlem

Är det Ups som tar hand om expressfrakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheated:

Hmm budet ringde mig och jag fick bestämma var han skulle skjutsa den, rätt smidigt.

Jag bad om att få försändelsen levererad till DHL:s pick up point. Detta sket DHL fullständigt i så min telefon tog 3 vändor tur och retur Arlanda-Gävle.

Antar att lyckan beror på hur begåvad budet är.

Permalänk
Skrivet av museo12:

Är det Ups som tar hand om expressfrakten?

DHL från flygplatsen till sorteringscentralen och sedan Jetpak loaklt som bud (min erfarenhet).

Permalänk
Skrivet av Swing3r:

Jag bad om att få försändelsen levererad till DHL:s pick up point. Detta sket DHL fullständigt i så min telefon tog 3 vändor tur och retur Arlanda-Gävle.

Antar att lyckan beror på hur begåvad budet är.

Hehe, sommarjobbare säkert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Skulle avråda från opo. Hörde något om hårdvaruproblem. Inte så insatt men ville bara säga det

Har bara haft mjukvaruproblem inte märkt av ett ända hårdvaruproblem ännu.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av overheated:

Kognitiv dissonans eller?

Tog expressfrakt, beställde min 24:e, kom iväg 28 från lagret och hämtade ut den 29:e.
De skickar från lagret i UK så det går rätt snabbt

Skrivet av xfade:

Hämtade ut min idag, frakten med express tog två dagar.
oneplus tog ~tre dagar för att skicka den efter beställningen var lagd.

Att på hörsägen avråda någon om en produkt, samt ej vara insatt... Tja...

Skrivet av Zippeer:

Har bara haft mjukvaruproblem inte märkt av ett ända hårdvaruproblem ännu.

Som sagt bara hört någon nämnde det och alla kanske inte vet om det men kan väl formulera om avrådningen till en upplysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Som sagt bara hört någon nämnde det och alla kanske inte vet om det men kan väl formulera om avrådningen till en upplysning.

Detta är ingen lur man bara går in och handlar, man måste vänta på invite.
Hänga på forumet för att eventuellt få en invite snabbare.
Skulle vilja säga att alla som handlar en oneplus one, är insatta.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

jag tog normalfrakt med dpd och beställde den på fredagen och hade den i handen torsdagen efter.

Permalänk
Skrivet av xfade:

Detta är ingen lur man bara går in och handlar, man måste vänta på invite.
Hänga på forumet för att eventuellt få en invite snabbare.
Skulle vilja säga att alla som handlar en oneplus one, är insatta.

Vet precis. Fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Skulle avråda från opo. Hörde något om hårdvaruproblem. Inte så insatt men ville bara säga det

Skrivet av cooljeppe3:

Tjena,
fick nyss en invite till att köpa Oneplus one men jag undrar lite om frakten.

Någon som vet hur lång tid tar det att få hem telefonen med express- respektive standardleverans?

Beställde 08/01 och fick hem den 08/11 med Express frakt.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooljeppe3:

Tjena,
fick nyss en invite till att köpa Oneplus one men jag undrar lite om frakten.

Någon som vet hur lång tid tar det att få hem telefonen med express- respektive standardleverans?

2 dagar express , en vecka vanlig för mig

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooljeppe3:

Tjena,
fick nyss en invite till att köpa Oneplus one men jag undrar lite om frakten.

Någon som vet hur lång tid tar det att få hem telefonen med express- respektive standardleverans?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alligatorn:

Skulle avråda från opo. Hörde något om hårdvaruproblem. Inte så insatt men ville bara säga det

länk på det? annars hjälp ts istället.

Permalänk
Skrivet av museo12:

Expressfrakt kostar ca. 220 kr och tar 2-4 dagar. Jag beställde min Oneplus i måndags och den har inte ens skickats. Så det är väntetid innan den skeppas också.

Skrivet av overheated:

Kognitiv dissonans eller?

Tog expressfrakt, beställde min 24:e, kom iväg 28 från lagret och hämtade ut den 29:e.
De skickar från lagret i UK så det går rätt snabbt

Skrivet av Swing3r:

Express tog 2-3 dagar för mig. Men budet kom mitt på dagen så det är inget jag rekommenderar om man har ett arbete.

Skrivet av xfade:

Hämtade ut min idag, frakten med express tog två dagar.
oneplus tog ~tre dagar för att skicka den efter beställningen var lagd.

Att på hörsägen avråda någon om en produkt, samt ej vara insatt... Tja...

Skrivet av lillalex:

jag tog normalfrakt med dpd och beställde den på fredagen och hade den i handen torsdagen efter.

Skrivet av Sony?:

Beställde 08/01 och fick hem den 08/11 med Express frakt.

Skrivet av nickhe:

2 dagar express , en vecka vanlig för mig

Tack för alla svar! Tog expressfrakt jag med och får väl bara hoppas den kommer så fort som möjligt, utan hårdvarufel helst också.

Visa signatur

RTX 3070 • 34GK950F

Permalänk
Medlem

Jag har inte hört om någon som haft hårdvarufel. Det man dock har hört om är att en del har haft en gul toning längst ner på skärmen, som tydligen visat sig vara lim som inte hunnit torka. Dock försvinner det efter någon veckas användning.

Fast tror de har fixat det?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

länk på det? annars hjälp ts istället.

Just saying, finns massor av problem om du kollar lite.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alligatorn:

Just saying, finns massor av problem om du kollar lite.

men länka då om det nu finns så mycket, länka så ts blir hjälpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Just saying, finns massor av problem om du kollar lite.

Några länkar till ditt påstående vore bra.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

men länka då om det nu finns så mycket, länka så ts blir hjälpt.

Nyss skulle jag ju hjälpa ts istället för att prata problem. Hur ska du ha det? Alldeless för dragen för att leta länkar nu men kolla swedroids opo tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swing3r:

Jag bad om att få försändelsen levererad till DHL:s pick up point. Detta sket DHL fullständigt i så min telefon tog 3 vändor tur och retur Arlanda-Gävle.

Antar att lyckan beror på hur begåvad budet är.

buden sitter knappast och läser en enda lapp eller instruktion på den delen i kedjan. tar paketen den omvägen är det ett registerproblem.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

buden sitter knappast och läser en enda lapp eller instruktion på den delen i kedjan. tar paketen den omvägen är det ett registerproblem.

Det har du säkert rätt i, DHL skyllde på att det var semestertider.

Jag har aldrig förstått varför man skickar bud till privatpersoner på vardagar, ska tydligen vara vanligt i andra länder?