Laptop till gaming/studier, vilken av dessa 3?

Permalänk

Laptop till gaming/studier, vilken av dessa 3?

Ska börja plugga, vill att ni ska välja dator till mig av dessa 3 alternativen.

Spel som ska spelas är:

CSGO
DOTA2
Nya WOW

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

http://www.inet.se/produkt/1972410/lenovo-y50-70-i7-8gb-500gb...

Grafikkortet är aningen bättre på Lenovon, men samtidigt så uppskattas ju alltid en SSD.

Tack på förhand.

Ändrat rubrik och trådstart
Permalänk
Medlem

Hp och acer är tattar-märken, ta Lenovo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subiray:

Hp och acer är tattar-märken, ta Lenovo

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad romer har med HP och Acer och göra, men jag håller också på Lenovo!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Lenovo, bäst prestanda. Acer har dock bäst skärm.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Gud va roligt att du har en Envy med i alternativen. Jag ska med nöjde ge dig lite personlig fakta

Fram till augusti jobbade jag på företaget InfoCare i Norge som servar bärbara datorer. Då vi var uppdelade i team jobbade jag åt team HP. Jag har nog öppnat i princip ALLA modeller som HP har ute idag, och jag måste få säga att Envy var den som jag blev rent av förälskad i. OM man behöver öppna och rengöra så är det endast några skruvar på baksidan som står i vägen. När man väl fått bort dessa är man inne i datorn och kan byta kylpasta på cpu eller vad man nu vill tänkas göra. Observera att det INTE brukar vara så lätt på bärbara datorer

Kvalitén på datorn är otrolig. I helhet skulle jag vilja jämföra datorn med en macbook air.

Nu till den punkt som fick mig att öppna ögonen för hp Envy: Skärmen! Jag ser att den envy som du valt "bara" har 1920x1080p.

Ta en titt på denna tack och återkom med dina tankar

http://webshop.qbranch.se/products/Datorer/Ovriga/HP/F8S72EA%...

Jag vet att det är svårt att ta åt sig av vad en relativt anonym användare skriver över en produkt. Men låt mig säga en sak. Om jag skulle köpa en HP laptop idag skulle jag inte ens titta efter bättre alternativ än modellen jag länkat.

Lycka till!

EDIT: Ja, jag vet att det endast är en dualcore osv. osv..... Men i min mening kan jag acceptera att den inte är gaminginriktad med tanke på vilken premium-produkt den är utöver det.

Sedan jämför du tyvärr lite orättvist mellan produkterna då Lenovo'n ser ut att vara spelinriktad, medan HP Envy är betydligt mer åt det "professionella" hållet.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Well rent generellt är både Acer och HP, men främst HP, kända för att ha kassa skärmar. Då menar jag _kassa_.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/lenovo-ideapad-y50-70-156-full-hd/817...

Samma som den Lenovon du länkade, fast med 500gb mer hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Well rent generellt är både Acer och HP, men främst HP, kända för att ha kassa skärmar. Då menar jag _kassa_.

Nja, inte för att vara sån, men jag tror ärligt talat att jag har lite mer erfarenhet än dig när det gäller HP och Acer då jag jobbat flera månader på ett datorföretag som jag skrev tidigare. Jag har jobbat lite på både HP Acer och Asus. Jag hatar lite att säga det men HP använder överlägset bäst plast till sina datorer. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig men Acer/ Packard Bell har en tendens att använda tunn blankplast som i sitt fulla utförande känns rent av "kexigt" som Jonas T skulle uttrycka sig.

För att vara lite nyanserad i mina åsikter så ska jag tillägga att vi blev tilldelade team på företaget, och jag var inte glad att komma till HP då jag ansåg att HP var ett företag som sålde budget datorer och "kexigt" skräp. Idag har jag som jag tidigare nämt känt och klämt på Acers, HP's och Asus modeller. Jag har helt ändrat åsikt om HP.

Angånde det du skrev om skärmar så är det ingen skillnad. Skärmarna kommer säkerligen från samma fabrik. Enda gångerna jag kan tänka mig att en skärm kan anses dålig är när den jämförs med en skärm vars modell kostar 15 000:- och är gaming eller riktigt professionellt inriktad.

T.ex. Att jämföra en random HP modell med en Asus Zenbook, klart som fan det kommer vara skillnad på betraktningsvinklar, färgåtergivning, svärta osv. Men då snackar vi heeelt olika prisklasser och målgrupper.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Lenovo-röst även här. Alla ACER jag stött på har haft problem och VÄLDIGT kort livslängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Gud va roligt att du har en Envy med i alternativen. Jag ska med nöjde ge dig lite personlig fakta

Fram till augusti jobbade jag på företaget InfoCare i Norge som servar bärbara datorer. Då vi var uppdelade i team jobbade jag åt team HP. Jag har nog öppnat i princip ALLA modeller som HP har ute idag, och jag måste få säga att Envy var den som jag blev rent av förälskad i. OM man behöver öppna och rengöra så är det endast några skruvar på baksidan som står i vägen. När man väl fått bort dessa är man inne i datorn och kan byta kylpasta på cpu eller vad man nu vill tänkas göra. Observera att det INTE brukar vara så lätt på bärbara datorer

Kvalitén på datorn är otrolig. I helhet skulle jag vilja jämföra datorn med en macbook air.

Nu till den punkt som fick mig att öppna ögonen för hp Envy: Skärmen! Jag ser att den envy som du valt "bara" har 1920x1080p.

Ta en titt på denna tack och återkom med dina tankar

http://webshop.qbranch.se/products/Datorer/Ovriga/HP/F8S72EA%...

Jag vet att det är svårt att ta åt sig av vad en relativt anonym användare skriver över en produkt. Men låt mig säga en sak. Om jag skulle köpa en HP laptop idag skulle jag inte ens titta efter bättre alternativ än modellen jag länkat.

Lycka till!

EDIT: Ja, jag vet att det endast är en dualcore osv. osv..... Men i min mening kan jag acceptera att den inte är gaminginriktad med tanke på vilken premium-produkt den är utöver det.

Sedan jämför du tyvärr lite orättvist mellan produkterna då Lenovo'n ser ut att vara spelinriktad, medan HP Envy är betydligt mer åt det "professionella" hållet.

Håller med till 100% kollade även på datorn som du just länkade men slutade med

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=F4B68EA... (fast med 256 Gb SSD)

Och det är verkligen kvalité till 100%, ända jag saknar är att jag gärna slulle vilja ha lite högre ljusstyrka på skärmen men annars full pott för denna, använder den till 95% av bildredigering när jag är ute på fält (photoshop CC 2014 och Lightroom 5.6).

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Obefintlig frågeställning och dålig rubrik tvingar mig tyvärr att låsa tråden. TS kan PM:a en vettig trådstart (som bl.a. ska innehålla krav, användningsområden osv) och en vettig rubrik. Givetvis kommer tråden då öppnas på nytt.

Edit:

*Tråd upplåst*
Ny trådstart och rubrik
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...