Skicka tillbakad öppnad och testad h80i på ångerrätt?

Permalänk
Testpilot

Skicka tillbakad öppnad och testad h80i på ångerrätt?

Hejsan!

Har tidigare gjort en tråd om min 4690k + h80i med värmeproblem, jag har nu vilket som bestämt mig för att jag inte orkar krångla något mer och tänkte göra mig av med vattenkylaren och skaffa luft-torn kylare istället..

Men nu till frågan;
Kan jag som öppnat, monterat och testat min Corsair H80i, utnyttja min ångerrätt eller något annat för att få skicka tillbaka den? Har haft den ca. 1 vecka nu.

Tack på förhand, mvh
Phoenix ~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Man har enligt lag rätt att prova varan och se att den lever upp till förväntningarna och fungerar som utlovat. Och för att göra det måste man ju kunna packa upp och montera/testa varan.

Du får kolla med stället du köpte den på, 1 veckas användande kan ju vara lite i längsta laget? Problemet borde ju yttrat sig ganska snabbt.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

I.o.m. att det är kylpasta inblandat (om du använde medföljande), så skulle dom kunna hävda att den inte är i "oväsentligt förändrat skick"- eller liknande formulering.

Ring och prata med dom så får du svaret direkt.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Man har enligt lag rätt att prova varan och se att den lever upp till förväntningarna och fungerar som utlovat. Och för att göra det måste man ju kunna packa upp och montera/testa varan.

Du får kolla med stället du köpte den på, 1 veckas användande kan ju vara lite i längsta laget? Problemet borde ju yttrat sig ganska snabbt.

Detta gäller inte instickskort (Själv fått ett ärende testat av ARN) skulle tro att samma sak gäller Kylaren. såfort du sätter fast den på något så är det kört.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av OskarW90:

Detta gäller inte instickskort (Själv fått ett ärende testat av ARN) skulle tro att samma sak gäller Kylaren. såfort du sätter fast den på något så är det kört.

Kan du skicka ärendenumret så man kan läsa om instickskortet?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Testpilot
Skrivet av DeFeCT79:

Man har enligt lag rätt att prova varan och se att den lever upp till förväntningarna och fungerar som utlovat. Och för att göra det måste man ju kunna packa upp och montera/testa varan.

Du får kolla med stället du köpte den på, 1 veckas användande kan ju vara lite i längsta laget? Problemet borde ju yttrat sig ganska snabbt.

Mjo det brukar la vara 14 dagar ångerrätt via E-handel som jag förstått det, kylaren är köpt via Inet så det kan ju faktiskt gå.
"Problemet" uppstod inte fören jag faktiskt började leta efter problem, började köra benchmarks och allt var frid och fröjd, kollade sedan temps och tyckte de var förjäkla höga.. så gjorde en tråd och fick hjälp, dock är jag inte nöjd med resultaten jag får för en produkt som kostar 800kr~

Skrivet av LoseMyMind:

I.o.m. att det är kylpasta inblandat (om du använde medföljande), så skulle dom kunna hävda att den inte är i "oväsentligt förändrat skick"- eller liknande formulering.

Ring och prata med dom så får du svaret direkt.

Skrivet av OskarW90:

Detta gäller inte instickskort (Själv fått ett ärende testat av ARN) skulle tro att samma sak gäller Kylaren. såfort du sätter fast den på något så är det kört.

Förstod att det skulle kunna bli något sådant.. Aja, får la sälja den för 30% off här på swec-marknad och göra någon annan förhoppningsvis mer glad än mig då ^^
Jag har ett Alina här i Gävle, tror ni om att gå till dem och betala för montering osv? För jag kan inte montera bättre nu, och det känns sjukt vekt att en 4690k (4.3ghz @ 1.211V) ska nå över 85c med en h80i..

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >