Söker efter Mini tangentbord (utan numpad & piltangenten)

Permalänk
Medlem

Söker efter Mini tangentbord (utan numpad & piltangenten)

Tjena.

Jag söker efter tangentbord som liknar Duckys Mini modeller http://www.inet.se/produkt/6606824/ducky-mini-purple-led-mx-b...

Jag vill att det skall vara red cherry mx och vill inte att det ska kosta mer än 1500kr, vet ni om det finns eller vart jag kan hitta dessa.

Tack i förhand ;).

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Corsair K65...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Corsair K65...

Dem ni länkade hade ju båda antingen numpad eller pilltangenter.

Som sagt söker ju efter ett tangentbord utan det.

Men tackar för snabba svar

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Då har du väldigt få tangentbord att välja mellan. Jag känner inte till några andra som ligger under 1000 kr. Dessa är båda bra tangentbord, men visst, de har piltangenterna. Du sparar minimalt med plats genom att ta bort dem också, och möjligheterna minskar drastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Då har du väldigt få tangentbord att välja mellan. Jag känner inte till några andra som ligger under 1000 kr. Dessa är båda bra tangentbord, men visst, de har piltangenterna. Du sparar minimalt med plats genom att ta bort dem också, och möjligheterna minskar drastiskt.

Jo men om jag höjer mig till 1500 då.

Jag funderar ju faktiskt på quickfire med numpad då de kan vara nice att ha kvar, men gillar inte att Enter har liten tangent..

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Jo men om jag höjer mig till 1500 då.

Jag funderar ju faktiskt på quickfire med numpad då de kan vara nice att ha kvar, men gillar inte att Enter har liten tangent..

Poker II och HHKB är ju i liknande storlek, Poker II borde vara lättast att få tag på med Cherry MX Red, via Amazon. HHKB tror jag är topre-brytare så det går väl bort. De här riktigt kompakta tangentborden kommer i regel med liten Enter-knapp tyvärr.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Poker II och HHKB är ju i liknande storlek, Poker II borde vara lättast att få tag på med Cherry MX Red, via Amazon. HHKB tror jag är topre-brytare så det går väl bort. De här riktigt kompakta tangentborden kommer i regel med liten Enter-knapp tyvärr.

Tack hade aldrig ens hört om dem, såg faktiskt riktigt fina ut!!

En annan sak jag tänkte på annars är ju ifall man jag skulle kunna byta från svarta på duckys tangentbord till röda från det jag har nu.
Jag kollade på youtube och det verkade som man behövde lite speciella verktyg, vet någon om hur lätt svårt det är?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

Jo men om jag höjer mig till 1500 då.

Jag funderar ju faktiskt på quickfire med numpad då de kan vara nice att ha kvar, men gillar inte att Enter har liten tangent..

den på bilden har inte nordisk layout. har själv en tk och det är då normal stor enter knapp på den.
http://www.gamersedge.co.uk/wp-content/uploads/2012/11/Quickf... så ser enter knappen ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av interouse:

den på bilden har inte nordisk layout. har själv en tk och det är då normal stor enter knapp på den.
http://www.gamersedge.co.uk/wp-content/uploads/2012/11/Quickf... så ser enter knappen ut.

oj nu blev den genast mycket mer lukrativ ;3, vet du om piltangenter som sitter där på numpaden funkar normalt eller om man måste ha fn iklickat insåg precis att jag faktiskt spelar spel som kräver både wasd och piltangenter XD...

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Jag hade tidigare ett Ducky mini med bruna brytare, vill bara säga oj - vilken byggkvalitét.

Spillde visst lite för mycket öl på den en sen lördagskväll och därför har jag varit tvungen att köpa ett Quickfire Rapid, känns lite mer plastig och inte lika robust som duckyn, men helt klart ett prisvärt alternativ.

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av roekpoffen:

Jag hade tidigare ett Ducky mini med bruna brytare, vill bara säga oj - vilken byggkvalitét.

Spillde visst lite för mycket öl på den en sen lördagskväll och därför har jag varit tvungen att köpa ett Quickfire Rapid, känns lite mer plastig och inte lika robust som duckyn, men helt klart ett prisvärt alternativ.

Tackar för denna info!

Du som kört duckys, spelade du något spel där du behövde både piltangenter och wasd?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

Tackar för denna info!

Du som kört duckys, spelade du något spel där du behövde både piltangenter och wasd?

Nej, inte direkt. Men ibland så är det skönt med piltangenter när man t.ex. skriver.
Jag använder ofta piltangenterna i jobb och när jag skriver längre texter då man tillsammans med ctrl och shift kan markera och flytta markören snabbare, utan att behöva flytta handen till musen, vilket stör mig lite.

Jag spelar väldigt casual, men har inte hittat något spel där jag har varit tvungen att använda både och!

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Tack hade aldrig ens hört om dem, såg faktiskt riktigt fina ut!!

En annan sak jag tänkte på annars är ju ifall man jag skulle kunna byta från svarta på duckys tangentbord till röda från det jag har nu.
Jag kollade på youtube och det verkade som man behövde lite speciella verktyg, vet någon om hur lätt svårt det är?

Det beror på hur lätt du tycker att det är att löda skulle jag tro.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av roekpoffen:

Nej, inte direkt. Men ibland så är det skönt med piltangenter när man t.ex. skriver.
Jag använder ofta piltangenterna i jobb och när jag skriver längre texter då man tillsammans med ctrl och shift kan markera och flytta markören snabbare, utan att behöva flytta handen till musen, vilket stör mig lite.

Jag spelar väldigt casual, men har inte hittat något spel där jag har varit tvungen att använda både och!

Som det ser ut nu kommer jag nog köpa http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/178465-c...
då den verkar ha piltanget i numpaden och fick reda på att bilen som webhallen använder sig utav inte är nordisk så det kommer vara stor enter tangent!

Skrivet av Release:

Det beror på hur lätt du tycker att det är att löda skulle jag tro.

hmm av det jag såg på youtube så använde de sig utav en pincett liknande sak och kunde lossa på brytarna och ta ut fjädern och bara klicka på den andra brytaren.

Men som jag skrev här över så tror jag det lutar mot cm storm då jag insåg att jag behöver piltangenter för vissa spel jag spelar.... (binding of isaac)

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av Grusburk:

oj nu blev den genast mycket mer lukrativ ;3, vet du om piltangenter som sitter där på numpaden funkar normalt eller om man måste ha fn iklickat insåg precis att jag faktiskt spelar spel som kräver både wasd och piltangenter XD...

du väljer mellan 2 lägen ena så har du piltangenterna och delete och dom knapparna. i andra läget så är det siffrorna som fungerar. tar ett tag att bli van med men är väldigt smidigt då jag ville ha ett mindre tangentbord men ändå ha kvar numpad knapparna.

Permalänk
Medlem

http://www.misco.se/?sku=10605091

Lenovo ThinkPad Compact Bluetooth Keyboard with TrackPoint

Bästa mini-tangentbordet jag har använt.

Finns även en version med USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av interouse:

du väljer mellan 2 lägen ena så har du piltangenterna och delete och dom knapparna. i andra läget så är det siffrorna som fungerar. tar ett tag att bli van med men är väldigt smidigt då jag ville ha ett mindre tangentbord men ändå ha kvar numpad knapparna.

Det låter ju faktiskt riktigt smidigt. Tack för infon, har beställt så webhallen skickar till sin butik nära mig så jag kan gå och kolla på det så det är rätt enter tangent och inte den som finns på deras hemsida.

Skrivet av Roboo:

http://www.misco.se/?sku=10605091
Lenovo ThinkPad Compact Bluetooth Keyboard with TrackPoint

Bästa mini-tangentbordet jag har använt.

Finns även en version med USB.

Haha, det såg väldigt kompakt ut tyvärr så är det inte cherry mx red, men tackar ändå för svar!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta Poker II, Ducky Mini är ju byggt på detta - så är samma tangentbord kan man säga.

Rekommenderar det, riktigt bra kvalité: http://www.amazon.de/KBT-Poker-Ultra-kompakte-mechanische-Tastatur/dp/B00GERZI8C/ref=sr_1_5?s=computers&ie=UTF8&qid=1404672465&sr=1-5&keywords=kbc+poker+2

Blev sammanlagt ~ 1050 kr med frakt för mig för detta. Det sköna är att detta är med thick PBT-keys vilket jag tycker är riktigt skönt mot ABS.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |