Permalänk
Medlem

Ducky Mini

Hallå, sitter i tankarna om att skaffa ett Ducky Mini för storleken verkar bra och tycker det ser väldigt snyggt ut. Men jag undrar hur det är när man t.ex spelar FPS vilket jag gör rätt så mycket. Inet har rätt så schyst pris på tangentbordet nu så tänkte slå till men ville höra mig om lite först vad folk tycker om det och hur det är.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Hur vad är, mer exakt? Det är ett mekaniskt tangentbord, finns olika brytare. Undrar du hur brytarna är, kolla in Huttalas guide. http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Hur vad är, mer exakt? Det är ett mekaniskt tangentbord, finns olika brytare. Undrar du hur brytarna är, kolla in Huttalas guide. http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m...

Hur det är att spela FPS spel med och t.ex, kvalité. Var lite otydlig, ber om ursäkt för det. Det jag har kollat på är svarta brytare på.
Den guiden har jag läst en hel del på och "pluggat" eller hur man ska kalla det.

Det är tyvärr endast upphämtning på det tangentbordet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Jag tycker du borde gå till en butik och testa de olika switcharna.

Jag personligen hade inte valt svarta brytare om man lirar mestadels FPS, då de är tunga enligt mitt tycke. Kör på röda om du lirar mest FPS.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Jag tycker du borde gå till en butik och testa de olika switcharna.

Jag personligen hade inte valt svarta brytare om man lirar mestadels FPS, då de är tunga enligt mitt tycke. Kör på röda om du lirar mest FPS.

Får nog göra det, har känt på svarta en gång men kommer inte riktigt ihåg exakt hur dom är förutom att dom känns lite tyngre men tyckte det var rätt så skönt men som du säger så är det nog bäst att testa.
Ja, har röda nu men är inte så nöjd med det jag har, ett Steelseries 6gv2 saknar bakgrundsbelysning och sedan har tangenterna redan tappat färgen på vissa efter en rätt så kort tids användning. Men gillar storleken på Ducky Mini, verkar riktigt grymt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Tänkte stjäla den här tråden med lite frågor om Ducky Mini.

1. Funkar piltangenterna med Fn bra i bios, grub m.m
2. Går det att programmera t.ex. Alt+F2 som ett snabbkommando.
3. Det har en metallplatta som jag har fattat, så det går inte att öppna upp switcharna.

Permalänk
Medlem

1. Fn-tangentkombinationer är helt och hållet på tangentbordet, så koderna som tangentbordet skickar till datorn för piltangenterna är samma koder som tangentbord med dedikerade piltangenter skickar. Det borde därför funka bra i BIOS. Om inte, så är det fel på BIOS.
Detta gäller alla tangentbord. De enda tangentbord jag vet där Fn-tangenten funkar annorlunda är de från Apple, och då endast med Apples drivrutiner.

2. Jag tror det.. Du kan kolla själv i manualen här.

3. Det stämmer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Tack Findecanor. Jag köpte ett idag, hoppas det kommer före helgen.

Permalänk
Medlem

Ser att det finns folk med lite know how här.

går det att aktivera leden under Win tangenten på mitt Ducky mini?

För när jag aktiverar leden under Win tangenten genom att flytta Switch 1 till ON och sen trycker på tangenten så funkar inte tangenten som Win tangent längre utan enbart som en på och av knapp för leden.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Själv sitter man och väntar på att denna släpps om ett par dagar http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=KB-133-D...

Permalänk
Medlem

Kan iaf berätta lite om mina erfarenheter med de några få brytare! Jag har kört på svarta, röda och numera blå! Jag personligen tyckte att de svarta var för sega för det mesta, spel och programmering. De röda är helt underbara om du bara ska spela som en tok, men för mig så var de lite för lätta och jag råkade komma åt knappar hit och dit när jag skrev.. (kanske bara jag som är slappfingrad(!?). Men nu kör jag med blå brytare och tycker absolut att de är de skönaste hittills, helt underbara att skriva med och fungerar utmärkt för att spela med oxå.. Men som folk nämner ovan.. det är personligt! Men nu har jag iaf delat med mig om mina personliga preferenser

mvh ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Ser att det finns folk med lite know how här.

går det att aktivera leden under Win tangenten på mitt Ducky mini?

tjenare!

Stötte på detta av en ren slump i veckan faktiskt men nu minns jag inte exakt vilken tangent det var men det är någon av

Z, X eller C knappen i kombination av FN som sätter på win lyset.

Att tänka på dock är att om du har WIN aktiverat så när så låser den fast SHIFT etc om man trycker ner den så man måste dubbel klicka för att shifta ska släppa etc, shift blir som capslock ungefär om man ska förklara det lite luddigt

MVH
jensen.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Ducky Mini White LED Cherry MX Black idag, var och kände på ett igår och tyckte det kändes bra så slängde iväg en beställning!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Hur det är att spela FPS spel med och t.ex, kvalité. Var lite otydlig, ber om ursäkt för det. Det jag har kollat på är svarta brytare på.
Den guiden har jag läst en hel del på och "pluggat" eller hur man ska kalla det.

Det håller samma kvalitet som övriga Ducky-bord, dvs väldigt hög kvalitet. Du kommer inte att ha färg som lossnar. Har ett själv (som jag dock inte använder just nu) och det går alldeles utmärkt att spela FPS. Då det är mindre hamnar musen närmre tangentbordet, vilket är en fördel. En nackdel kan vara att du inte har F-tangenterna (F1-F12) om spelen du spelar använder det. Det går att få F-funktion med Fn-tangenten, men då krävs ju två fingrar för att trycka en F-tangent.

När det gäller brytarna så har det inget med Ducky Mini att göra, det är samma Cherry-brytare som i övriga tangentbord.

Skrivet av andreasa64:

Beställde ett Ducky Mini White LED Cherry MX Black idag, var och kände på ett igår och tyckte det kändes bra så slängde iväg en beställning!

Du blir nog inte missnöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rsw:

Det håller samma kvalitet som övriga Ducky-bord, dvs väldigt hög kvalitet. Du kommer inte att ha färg som lossnar. Har ett själv (som jag dock inte använder just nu) och det går alldeles utmärkt att spela FPS. Då det är mindre hamnar musen närmre tangentbordet, vilket är en fördel. En nackdel kan vara att du inte har F-tangenterna (F1-F12) om spelen du spelar använder det. Det går att få F-funktion med Fn-tangenten, men då krävs ju två fingrar för att trycka en F-tangent.

När det gäller brytarna så har det inget med Ducky Mini att göra, det är samma Cherry-brytare som i övriga tangentbord.

Du blir nog inte missnöjd!

Känns bra, nämligen mitt första ducky jag köper. Okej, men det är ju inte hela världen att man får använda två fingrar, det kan jag leva med. Men hur är det när man ska in i T.ex bios, använder man Fn och sedan trycker på F-knappen man ska använda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Känns bra, nämligen mitt första ducky jag köper. Okej, men det är ju inte hela världen att man får använda två fingrar, det kan jag leva med. Men hur är det när man ska in i T.ex bios, använder man Fn och sedan trycker på F-knappen man ska använda?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis. Fn+siffra är programmerat i tangentbordet, och inte i en mjukvara, så det beter sig likadant i BIOS som i Windows.

Permalänk
Medlem

Har mini själv och är super nöjd! Att använda två fingrar är inte jobbigt alls! Bra köp skulle jag säga

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Det är enbart vid snabba plats byten i fordon när jag spelar BF4 som det känns lite bökigt med Fn situationen.

För övrigt är det no problem. Dom hade kunnat kastat in Numpaden nån stans oxå utan att det hade gjort något.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rsw:

Precis. Fn+siffra är programmerat i tangentbordet, och inte i en mjukvara, så det beter sig likadant i BIOS som i Windows.

Perfekt, då hänger jag med. Hämtade nyss ut mitt Mini och är supernöjd med det. Svarta brytare är rätt så go faktiskt, röda är väldigt mesiga måste jag säga.

Skrivet av segafreaktwo:

Har mini själv och är super nöjd! Att använda två fingrar är inte jobbigt alls! Bra köp skulle jag säga

Väldigt nöjd med mitt köp

Skrivet av Ant3:

Det är enbart vid snabba plats byten i fordon när jag spelar BF4 som det känns lite bökigt med Fn situationen.

För övrigt är det no problem. Dom hade kunnat kastat in Numpaden nån stans oxå utan att det hade gjort något.

Jo, det håller jag med om det är lite bökigt men det är nog en vanesak som allt annat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirdvalon:

Själv sitter man och väntar på att denna släpps om ett par dagar http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=KB-133-D...

Samma här, men jag vill ha bruna brytare och jag har hört att dom skall komma senare på året.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |