Permalänk
Medlem

Acer Aspire V5-552G, prestandaproblem

Hej allesammans!

Förra året köpte jag en laptop för 6499:-, och jag har använt den sen dess. Jag visste att den skulle kunna spela lite spel såsom DoTA och CSgo. När jag väl startade spelen funkade de inte alls bra. FPSen är bedrövlig. Jämfört med de tester och recensioner som finns på datorn så underpresterar min helt klart. Jag vet inte riktigt vad som är fel. Jag har installerat AMD control center och alla drivrutiner för grafikkortet, och alla uppdateringar från acer update center. Behöver man aktivera något med grafikkorten? Jag tror dom kör i crossfire, men jag vet inte riktigt. Jag har ändrat energiinställningarna att jämt vara på prestanda.

Min verision av 552g verkar vara någon obskyr variant som inte är så omskriven om på internet. 65358g50aii. Det finns en mer populär som har touchskärm.

Tack på förhand!
Ilforn

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för inställningar i spelen då? Vad får du för fps, och vilket test säger att du borde ha högre? Länka!

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Under frågor och svar frågar många om den tillexempel kan köra SCII, något de säger den klarar av , men det funkar inte på min. Även tvillingmodellen (den mer populära med touch) har massor tester som visar att den klarar massor. När jag kollat upp grafikkortet ska det vara starkt nog att klara mycket. Jag kan inte ens spela DoTA2 på lägsta inställningar utan att lida med 15 FPS.