iPad med eller utan Retina?

Permalänk

iPad med eller utan Retina?

Hej tänkte köpa en iPad mini men är osäker på vilken.
Är det värt en tusenlapp för den med Retina, kommer förmodligen mest att använda den till att kolla på film osv när jag inte är hemma.
Är det så stor skillnad på upplösningen?
Vet att den med Retina är bättre på allt annat men var bara nyfiken om hur upplösningen är jämfört med den förta minin

Permalänk
Medlem

Om det är en sak jag har lärt mig när det gäller apples produkter så är det att aldrig köpa första generationen av någon produkt. I detta fall kan man diskutera om ipad mini ska ses som generation ett eller inte...

Skärmen var den huvudsakliga anledningen till att jag inte köpte första generationens ipad mini, men även för att den inte fick någon "ny" hårdvara när den kom. Har för mig att processorn i den redan var ett eller två år gammal när den släpptes vilket kändes skräp.

Jag skulle med andra ord välja retina modellen alla dagar i veckan. Googla gärna efter jämförelser mellan de två för att se om du tror att det spelar någon roll för dig.

Permalänk
Medlem

Köp senaste. Detta då vi snart ser ios 8 och med det kommer den gamla säkerligen bli långsammare.

Sen retinaskärm är helt fantastiskt. Jag kommer snart byta upp mig från min iPad2 till någon nyare version. Men håller ut det här året så jag kan se om det kommer någon ny.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Helt klart värt att lägga den extra tusenlappen då du får bättre skärm, prestanda osv. Speciellt om du ska titta på film så kommer Retina skärmen spela stor roll

Permalänk
Medlem

Med med med med med.

Permalänk

Retina alla dagar i veckan.