Kan inte hitta hårddisk i windows

Permalänk

Kan inte hitta hårddisk i windows

Hej!
Jag behöver hjälp!
Jag har en laptop.
Jag har precis formaterat den.
Har mSata på den, och två hårddiskar.
Efter formateringen av båda hårddiskarna så syns inte ena hårddisken längre? Det är den lille hårddisken.
Den syns inte i Windows.
När jag lade in windows 7 så när man fick välja var man ville lägga windows så fanns möjligheten på den hårddisken. Så den borde ju inte vara sönder i alla fall.
Vad kan det vara för fel?
Är det någon som kan hjälpa mig?
Tack på förhand.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem

Kan du se hårddisken under Control Panel\Hardware and Sound\Devices and Printers ?

Om du kan det kan det vara så att du har formaterat hårddisken i fel filformat.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Om du hittar den i Diskhantering så kan du skapa en ny en Ny enkel volym på hårddisken http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1109814-tutorial-k...

Edit: Om den redan är formaterad så kan du lägga till en enhetsbeteckning http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/change-add-remove-...

Visa signatur

janee

Permalänk

Nu har laptopen brakat isönder!
Jag trycker på knappen och den startar inte det är bara svart skärm i 7-8 sekunder sen säger den pjuuf och släcker sig igen???
Hmmm, vad kan det vara???

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Simpson:

Nu har laptopen brakat isönder!
Jag trycker på knappen och den startar inte det är bara svart skärm i 7-8 sekunder sen säger den pjuuf och släcker sig igen???
Hmmm, vad kan det vara???

Skruva upp den och kolla så alla kablar är på plats, sen kan du passa på att blåsa ur allt damm.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

När man formaterar en stationär dator så ska man dra ut kablarna till hårddiskarna förutom den som skall ha OS på sig, kan ha blivit som så att den installerat filerna mellan diskarna och på så vis startar den inte. Sedan kan man behöva gå in i diskhantering och starta en partion på den andra disken för att den ska fungera igen, alla diskar hittas inte alltid efter en formatering.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk

Den fungerade först, sen bara säckade den ihop, och låter så här.
Vill inte starta.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk

Jag trycker på f12 för och försöka få den att boota om igen men det går inte att få den till det kommandot heller

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk

Datorn fungerar nu, den bara gick igång av sig själv??? Efter ett snabb test som jag gjorde, som jag inte visste man kunde göra. Hittade info om det på Dellls hemsida. Efter det gick den igång och även lilla hårddisken hittades??? Ja det spökar tydligen i den datorn.
Jag hade kund här som skulle köpa den och den ville tydligen inte lämna mig. Något annat kan jag inte komma på.
Men det är löst nu, tack för hjälp jag fick.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>