Hjälp med att finna ett Online spel där man kämpar för saker.

Permalänk
Avstängd

Hjälp med att finna ett Online spel där man kämpar för saker.

Hej! Titeln var lite svår att formulera i mitt sammanhang.
Men det är så att jag letar efter något sorts online spel, där man verkligen strävar efter saker.
Jag menar, jag har alltid älskat spel där man går mycket efter att gå upp i ranking, skaffa achievements osv. T.ex som CoD, man levlar upp, kämpar för att nå en viss level för att låsa upp ett visst vapen eller något bra till sitt vapen.
Det är inte FPS spel jag är ute efter, men jag tänkte att det förklarade lite bättre om CoD just där. Eftersom jag vill ha ett spel där man typ måste gå upp i level, för att kunna använda sig utav nästa vapen, eller för att kunna göra nya spells, eller vara en annan klass osv.
Jag vill inte ha något WoW liknande spel, jag är mer för spel som typ är Tibia liknande isåfall om vi ska gå ut efter ut MMORPG ska vara.

Jag tar givetvis emot alla exempel! Finns alltid något som lockar en oavsett! Jag saknar verkligen spel som typ när man spelade Tibia, man strävade efter att skaffa högre distance fighting osv som paladin, eller när man körde CoD för några år sedan och strävade efter de nya vapnen osv.

Ett annat spel jag även kan jämföra med är ju som gamla hederliga Blipville, desto mer man var online, desto högre ranking fick man, desto mer "grym" kan man väl säga att man var.

Jag spelar mycket Minecraft, men där finns liksom inget att sträva efter, det är mer en virtuell värld där man kan göra precis som man vill.
Jag vill ha ett spel där man kan göra mycket, men samtidigt strävar efter mycket att uppnå, allt från achievements, levels, rankings, allt!

Jag uppskattar alla förslag, bara spamma tråden med allt ni kan komma med! Genre på spel spelar faktiskt ingen roll! Kan vara allt från Habbo hotel till Amnesia, alltså ni förstår, att jag bryr mig inte om vad det är för sorts speltyp, utan bara man har några roliga saker att sträva efter i spelet för att få det roligare och känna sig stolt

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Kan Flyff vara något av intresse?
http://en.flyff.webzen.com/

Man levlar för att kunna skaffa sig bättre vapen och utrustning, man gör quests osv.

Visa signatur

Pågående projekt: CPU: Ryzen 3100, MB: Asus Rog Strix B450-F Gaming, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB, GPU: lastgammalt Radeon R9 280X i väntan på bättre tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Hej! Titeln var lite svår att formulera i mitt sammanhang.
Men det är så att jag letar efter något sorts online spel, där man verkligen strävar efter saker.
Jag menar, jag har alltid älskat spel där man går mycket efter att gå upp i ranking, skaffa achievements osv. T.ex som CoD, man levlar upp, kämpar för att nå en viss level för att låsa upp ett visst vapen eller något bra till sitt vapen.
Det är inte FPS spel jag är ute efter, men jag tänkte att det förklarade lite bättre om CoD just där. Eftersom jag vill ha ett spel där man typ måste gå upp i level, för att kunna använda sig utav nästa vapen, eller för att kunna göra nya spells, eller vara en annan klass osv.
Jag vill inte ha något WoW liknande spel, jag är mer för spel som typ är Tibia liknande isåfall om vi ska gå ut efter ut MMORPG ska vara.

Jag tar givetvis emot alla exempel! Finns alltid något som lockar en oavsett! Jag saknar verkligen spel som typ när man spelade Tibia, man strävade efter att skaffa högre distance fighting osv som paladin, eller när man körde CoD för några år sedan och strävade efter de nya vapnen osv.

Ett annat spel jag även kan jämföra med är ju som gamla hederliga Blipville, desto mer man var online, desto högre ranking fick man, desto mer "grym" kan man väl säga att man var.

Jag spelar mycket Minecraft, men där finns liksom inget att sträva efter, det är mer en virtuell värld där man kan göra precis som man vill.
Jag vill ha ett spel där man kan göra mycket, men samtidigt strävar efter mycket att uppnå, allt från achievements, levels, rankings, allt!

Jag uppskattar alla förslag, bara spamma tråden med allt ni kan komma med! Genre på spel spelar faktiskt ingen roll! Kan vara allt från Habbo hotel till Amnesia, alltså ni förstår, att jag bryr mig inte om vad det är för sorts speltyp, utan bara man har några roliga saker att sträva efter i spelet för att få det roligare och känna sig stolt

Playstation 2 Emulator och Final Fantasy 10 *Host host*

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Playstation 2 Emulator och Final Fantasy 10 *Host host*

Eller PS3 och FFX HD Remaster ;D

ONT

Det tråkiga med alla spel är ju att man förr eller senare slår i ett tak där antingen content tar slut eller när man inte orkar längre för det tar för lång tid.

Jag höll på med lite webbläsar baserade spel ett tag, ett tips är https://www.tiberiumalliances.com/.

Permalänk

Ett lite annorlunda MMORPG är C9 (Continent of the Ninth Seal) i ett normalt MMORPG så "låser" du dig vid en fiende, i C9 så är det mer Hack and Slash, att du siktar mot fiender, dodgar och sådant för att slåss mot dem, slåss mot stora bossar, man gör quest, craftar saker och går upp i level för att kunna använda sig av nya saker. Jag är även insatt i själva marknaden i spelet där jag craftar saker och försöker sälja det, så köper jag saker som jag hittar som är billiga och säljer vidare dem för att få ihop en massa pengar. Man kan spela både PvP och PvE (mot monster) Världen består i princip av 3 olika sorters ställen.

1. Städerna, där craftar du, reparerar vapen, lär dig nya skills, tar emot quest, hittar andra personer och skapar "Partyn/Parties".

2. Dungeons, det finns olika svårighetsgrader man kan välja på beroende på hur många som ska vara med och hur svårt man vill ha det. Det är här alla fighter mot monster pågår, det finns minst en boss i varje dungeon och du kan gå ihop i ett party innan du går in i dungeonen. Man kan inte träffa på andra spelare än de man gick in med där inne.

3. Arenor, det är här man kör PvP, man kan gå ihop i två olika lag som spelar mot varandra eller kanske bara 1 vs 1, är inte säker på om man kan spela alla mot alla då jag inte spelat så mycket PvP. Det ungefär 5 olika klasser man kan välja mellan att spela som, och när man gått upp i lvl 20 så får man välja en viss inrikting inom just den klassen vilket lägger till extra variation till spelet. När man valt klass kan man inte ändra, dock kan man ha flera olika avatarer och därmen kan man givetvis ha flera olika klasser på så vis.

Spelet är gratis och jag tycker det har varit väldigt roligt hittils, man måste bara ge det en chans så man kommer in i det. Grafiken är väl helt okej för att vara gratisspel men det är inte största faktorn för ett spel ska vara roligt direkt. Spelet går att ladda ner via steam och via deras hemsida, jag skriver länkarna längst ner. Om man gör alla quest är det faktiskt ganska händelserikt även om man spelar samma dungeons flera gånger, men det finns massor utav dungeons att spela på och man låser ständigt upp nya nivåer så jag blir i alla fall inte uttråkad. Här är en video av någon som spelar C9 så du kan se lite hur det ser ut när man slåss.

LÄNKAR:
Officiell sida
Ladda ned via steam

Permalänk
Medlem

Var bra nog länge sen jag spelade det men www.wurmonline.com kan nog faktiskt vara något för dig. Du kan göra i princip vad som helst för det är ett sandbox MMO där du kan interagera med allt i världen. Ser du en skog och hatar skogar? Hugg ner den! Ser du ett berg som du vill kunna ta dig över? Ta fram din pickaxe och du kan, väääldigt långsamt, hugga ut en väg igenom det alternativt bygga en väg över det genom att gräva upp jord och sen bygga med den. Många saker tar lång tid och i princip allt du gör är 100% baserat på dina färdigheter, som ökar logaritimiskt ju mer du gör av något. Du kommer också behöva tillgång till verktyg, vapen, skydd, hästar etc och allt finns att tillgå i världen för dig att införskaffa.

Det bästa sättet att få saker gjort om man är ny är att gå med i en by/stad och få hjälp av mer erfarna spelare eftersom inlärningskurvan, när jag spelade i varje fall, var ganska så ofantlig.

Har inte spelat på många år men vågar mig nästan på att slå vad om att några av sakerna jag grävde ihop i form av stora platta farmytor o.dyl. fortfarande finns kvar och kanske t.o.m. används av spelare som inte har en aning om vem som byggde det hela.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Dark Souls 2. Och Dark Souls. Sträva efter att bli bättre.

Det är inte ett fps, det är 3rd person och utspelar sig i typ fantasytema. Svår PvE, svår passiv/aktiv PvP och sporadisk co-op om man vill.

Man levlar sin karaktär, man uppgraderar sina vapen, man enchantar sina vapen, man hittar/köper nya vapen ju längre man kommer in i spelet. Det har till och med "prestigemode" för att referera till CoD. Det kallas new game + och innebär att du spelar om spelet från början med höjd svårighetsgrad, nya fiender här och var och att bossarna i vissa fall ambushar dig på andra ställen än du först mötte dem.

Finns på steam, ps3, och xbox360.

OBS! Spelas med handkontroll!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puvve:

Playstation 2 Emulator och Final Fantasy 10 *Host host*

Skrivet av wRRM:

Eller PS3 och FFX HD Remaster ;D

ONT

Det tråkiga med alla spel är ju att man förr eller senare slår i ett tak där antingen content tar slut eller när man inte orkar längre för det tar för lång tid.

Jag höll på med lite webbläsar baserade spel ett tag, ett tips är https://www.tiberiumalliances.com/.

Skrivet av Release:

Dark Souls 2. Och Dark Souls. Sträva efter att bli bättre.

Det är inte ett fps, det är 3rd person och utspelar sig i typ fantasytema. Svår PvE, svår passiv/aktiv PvP och sporadisk co-op om man vill.

Man levlar sin karaktär, man uppgraderar sina vapen, man enchantar sina vapen, man hittar/köper nya vapen ju längre man kommer in i spelet. Det har till och med "prestigemode" för att referera till CoD. Det kallas new game + och innebär att du spelar om spelet från början med höjd svårighetsgrad, nya fiender här och var och att bossarna i vissa fall ambushar dig på andra ställen än du först mötte dem.

Finns på steam, ps3, och xbox360.

OBS! Spelas med handkontroll!

Vill helst ha online spel Är ingen som gillar singleplayer spel sålänge det inte gäller att göra let's plays på min YouTube kanal

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Vill helst ha online spel Är ingen som gillar singleplayer spel sålänge det inte gäller att göra let's plays på min YouTube kanal

Förlåt mig TC, men har du övervägt Dota 2?
Ett fantastiskt välutvecklat spel numera, och just där man har ett levelsystem där man låser upp saker som gör items att se annorlunda ut, spells ser annorlunda ut med olika animationer etc. Dessutom kan det innebära att olika sets/Spells kan innebära att man vill variera sitt spelande från exempelvis Carry/Mid/Softsupp/Hardsupp/Roamer/Ganker/Hardcarry/Semicarry o.s.v.

Tycker att om du inte testat MOBA's tidigare, ska du DEFINITIVT ge Dota 2 en ärlig chans på 2-3-4 dagar så du lär dig konceptet och tillvägagångssättet för spelets genre.

Viktigt i dessa spel är att vara trevlig, lugn och försöka hjälpa laget då man alltid spelar 5 mot 5, eller andra trollmodes som finns att testa!

Hoppas verkligen du gillar Dota 2, för jag älskar det.

Mvh
Pontus W

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

Battlefield 4. Kostar inte mycket numera (149 kr) och det finns MASSVIS av vapen, attatchments, sidearms, granater osv osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Vill helst ha online spel Är ingen som gillar singleplayer spel sålänge det inte gäller att göra let's plays på min YouTube kanal

"onlinespel" - du menar onlineactionlagspel alltså?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Det perfekta spelet för dig låter som Ultima Online. Idag ganska gammalt men det lever än.

http://www.uo.com/

Du kan ju även spana in ArchAge. Dock inte släppt än men det är väl på gång har jag förstått det som.

Permalänk
Medlem

www.planetarkadia.com, vanta dig en rejal utmaning och du gor det till vad du sjalv vill typ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa erepublik.
http://www.erepublik.com/en/referrer/krigar
Man skall hjälp sitt land att ta över världen, detta genom ekonomi och krig mm.

För att få mer ut av spelet hänger man på erepublik.se

//Krigar

Permalänk

War Thunder (http://warthunder.com/)
Som World of Tanks, fast man flyger flygplan istället. De har precis implementerat så att man kan köra pansarvagnar där också och pansarvagnar och flygplan kan spela tillsammans.
Genom att spela och få experience låser man upp nya flygplan och pansarvagnar samt uppgraderar dem och deras besättningar.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk

Eve Online?

Världens mest öppna och komplicerade MMO? Världens definitivt brantaste inlärningskurva får du på köpet.. (Se länk)

http://imgur.com/jj16ThL

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Varför har ingen rekommenderat RuneScape? Låter precis som det är det du letar efter.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Diablo 2

Permalänk
Medlem

Payday 2

Permalänk

Darkfall: Unholy Wars är svaret på din bön!
Allt att vinna! Allt att förlora!
Full loot. Man craftar sin gear. Man håller städer, byar och territorium. Häftig PVE med smarta monster. PVP övarallt... hela tiden.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Skulle rek... EvE Online då

Visa signatur

Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !

Permalänk

EVE Online utan tvekan

Permalänk
Medlem

Har du PS4 eller Xbox prova Destiny. Blandning av FPS och MMORPG eller MORPG är nog en bättre beskrivning. Kika lite på twitch och se om du gillar det. Du kan levla rätt snabbt men sen är det grinding för rep gear achivments. Rep med olika factions låser upp olika vapen och du spelar klasser som warlock hunter mm, låter konstigt kanske. Men rekomenderar det starkt om du vill nått nytt, du kan hyra det över en helg om det finns en sån butik i din närhet.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 11 kanske? Spelade det mycket förr. Dom har lättat på svårighetsgraden väldigt mycket på senare tid men det krävs ändå väldigt väldigt mycket engagemang och tid för att få det bästa.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Demon - Dark Souls 2?
Monster Hunter-serien?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tjenare, Spelar du mycket Minecraft och tycker om medeltiden så borde du verkligen kolla in spelet Life is Feudal.
Kan säga att det är en väldigt hög kurva att lära sig spelet och man bör absolut inte spela det själv. Men när man väl lärt sig spelet är det ett fantastiskt roligt spel med väldigt mycket rollspel, strategi och sammarbete i. Väldigt svårt att förklara men kan lova dig att du hoppar inte in i spelet och bygger dig ett hus och armor på en timme.

För att vara mer specifik så handlar spelet väldigt mycket om realism. ungefär som en medeltidssimulatorRPG där du har din kung, du skillar upp din gubbe efter vad som behövs (jag håller just nu på med carpenting. Bygger möbler, stolar och verktyg) Sen har vi ju allt från blacksmithers till medics osvosv, finns många vägar att välja på och man får verkligen kämpa för att få ihop någonting alls i spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=WwWvwXcJ-rE

där har du lite gameplay i början av spelet. Senare kan man bygga stora slott med stenmurar osv.
Senare under spelets utveckling kommer man även kunna claima land till ditt kungarike osv och där kommer mycket strategi, ta land med krig och stora siege weapons. Somsagt, ett sant medeltidssimulator rpg spel som är fruktansvärt beroendeframkallande!

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem

Är du intresserad av att gå med oss Vikingar i kampen mot engelsmänne så kan du alltid slänga mig ett meddelande här på sweclockers med din skype så kan jag ju bjuda in dig vi behöver allt folk vi kan få ^^

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Inaktiv

Planetside 2 kanske?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Avstängd
Skrivet av akinaj:

Kan Flyff vara något av intresse?
http://en.flyff.webzen.com/

Man levlar för att kunna skaffa sig bättre vapen och utrustning, man gör quests osv.

Flyff: Grind, nu med extra grind.

Mu-Online är Grindkungen om man är ute efter sånt, gammalt som gatan, maxlevel va när jag spelade 255.

GW2 PvP (går att hoppa in i utan erfarenhet eller maxlevlad gubbe) Lycka till att ta dig någonstans där.

Zu Online är rätt kul om man vill ha ett "gratis" MMO, mer grindfest.

SMITE är väl kul om man är bra och gillar dotstyle.

GunZ the Duel va riktigt jävla kul back in the days.

Visa signatur

lolclockers