Synology DiskStation (DS414j) och bittorrent - bästa sättet?

Permalänk
Medlem

Synology DiskStation (DS414j) och bittorrent - bästa sättet?

Jag har införskaffat en DS414j för att slippa ha så många diskar i den stationära datorn, och även för att kunna ha datorn avstängd samtidigt som jag kommer åt mitt mediabibliotek, hanterar torrenter, etc.

Idag kör jag utorrent med automatisk nedladdning av de tv-serier som jag följer. uTorrent körs på den stationära datorn som i sin tur laddar ner filerna till NAS'en. Detta gör att jag inte kan ha den stationära datorn avstängd/sovandes i den utsträckning som jag önskar eftersom tv-serierna inte skulle laddas ned under natten, samt pga att jag behöver seeda upp torrenterna.

Finns det någon här som har en vettig lösning? Det får inte vara för bökigt att använda sig av. Jag har googleat en del och hittat en hel del guider men är osäker på vad som är det bästa alternativet. Jag har även sett att det finns olika packages för DSM5 som inte listas på Synology's hemsida och kanske finns det något som jag har missat.

Det jag vill åstadkomma är:

1. NAS'en laddar ner tv-serier automatiskt via rss feeds till rätt mapp för just den serien
2. hantera manuell nedladdning av filmer. T.ex att jag skickar en torrentfil från den stationära datorn till NAS'en som i sin tur laddar ner den till rätt mapp (film mappen). här har jag sett att det finns en download station plugin till chrome som eventuellt uppfyller mina krav.
3. torrenterna ska laddas ner och seedas av NAS'en, dvs, jag ska kunna stänga ner min stationära dator.
4. torrenterna ska inte packas upp, renameas eller något sådant. ursprunglig scene release ska vara intakt.
5. jag vill kunna bestämma vart torrenten ska laddas ner. bluray filmer till /hd/ mappen, osv.

EDIT: Direkt efter post av inlägget så såg jag att Transmission finns till Synology. Verkar mer kompetent än Download Station.

EDIT2: Download station pluginet till Chrome verkar inte ha stöd för privata trackers då den enbart skickar länken till torrent filen till NAS'en. Och NAS'en är ju inte inloggad på den privata trackern och kan därmed inte ladda ner torrentfilen. Kanske finns andra plugins som laddar ner torrentfilen och skickar upp filen till NAS'en?

EDIT3: Min monolog fortsätter. Transmission i kombination med http://code.google.com/p/transmisson-remote-gui/ verkar lösa punkt 2, 3 och 5. Samt problemet med privata trackers som kräver autentisering. Punkt 1 kvar!

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom tråden ber om direkt hjälp med piratkopiering (Torrent-TV-serier på privata trackers och scene releaser bl a) låses den enligt §7 i reglerna:

Citat:

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Handlar det om osannolika privata trackers med lagliga scene releaser av TV-serier så är du välkommen att skicka ett PM med exempel så lovar jag att granska.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro