Permalänk
Medlem

Dead Island Desktop

Tänkte dela med mig av mitt skrivbordsprojekt jag arbetat med de senaste tre veckorna. Hoppas det blir till nöje och kanske till och med inspirerar någon att fixa till sitt eget skrivbod.

Bakgrunden till projektet var helt enkelt att mitt dåvarande "skrivbord" igentligen var ett gammalt matbord inköpt från en second hand-butik för en 100-lapp, och jag kände att det verkligen behövde bli ett riktigt skrivbord.

Temat var från början tänkte att vara spel som helhet och att bordet skulle vara täckt av logotyperna till alla mina favorit-spel, men allteftersom projektet fortskred kom jag fram till den slutgiltiga designen som ni ser längre ner och som också är anledningen till namnet på tråden/projektet!

Designet på skrivbordet och valet av gängstång till hyllan som skärmen mm står på beror på att jag dels byggt ett liknande skrivbord med denna princip tidigare, dels för att skruvarna som håller hyllan uppe markant underlättar möjligheten att justera höjden på hyllan om så skulle krävas. Nytt för denna gång är att muttrarna på hyllan är försänkta, ett resultat av erfarenheterna från mitt tidigare bygge.

Kostnadsmässigt har det blivit förhållandevis billigt. visserligen var jag tvungen att införskaffa nya verktyg så som slipmasking och borr mm, men bortsett från detta så uppskattar jag kostnaden för projektet till under 1000 kronor, vilket bör vara överkomligt för de flesta. Har man dessutom lite färg, borrar, skruvar osv hemma kan man troligen komma undan med en avsevärt lägre kostnad.

Men, nog skrivet, nu lämnar jag över till bilderna, som som bekant säger mer än 1000 ord

(Värt att nämna är att alla bilder är tagna med mobilen och många bilder är dessutom tagna i min lilla etta med bristfälligt ljus. Jag hoppas ni har överseende med den bitvis dåliga bildkvalitén)

Dead Island Desktop

Permalänk
Medlem

Stört snyggt, snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Även om jag tycker att Dead Island var ett segt skitspel, så var bordet ändå snyggt gjort.

Det enda jag saknar är ett handmärke i blad som att en hand dragit emot bordet

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Kanske inte det snyggaste jag någonsin sätt, men väldigt intressant och jämför man med hur det ser ut innan så.. Tummen upp

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Tycker skrivbordet känns lite tomt, samt att du har ett ordentligt djup som inte riktigt behövs med nuvarande setup. Däremot var det mycket intressant att läsa och se bilderna på bygget, samt förbannat bra gjort rakt igenom, framförallt loggan blev strålande. Så även fast slutresultatet inte riktigt når ända fram så blir det stora tummen upp.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Medlem

ser på något sätt gammalt ut med vit/röd kombinationen och inte något jag tycker är snyggt. men snygg form och välgjort arbete

Permalänk

Otroligt snyggt skrivbord! 10/10 hehe

Permalänk
Medlem

Hade varit snyggare i svart med rejäla lager klarlack. Men helt misslyckad var den ju knappast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorSkoglund:

Stört snyggt, snyggt jobbat!

Ty <3

Skrivet av Andiders:

Även om jag tycker att Dead Island var ett segt skitspel, så var bordet ändå snyggt gjort.

Det enda jag saknar är ett handmärke i blad som att en hand dragit emot bordet

Det är fruktansvärt dåligt på otroligt många sätt men trots det är det ett av mina favoritspel, kan inte riktigt förklara varför Satt faktiskt och funderade på handmärket men det blev inte av, kanske kommer senare

Skrivet av Xcym:

Kanske inte det snyggaste jag någonsin sätt, men väldigt intressant och jämför man med hur det ser ut innan så.. Tummen upp

Tema/färg som missade toppbetyg eller var det något annat? Joo, bättre än innan är det hur man än vänder på det

Skrivet av J.Doe:

Tycker skrivbordet känns lite tomt, samt att du har ett ordentligt djup som inte riktigt behövs med nuvarande setup. Däremot var det mycket intressant att läsa och se bilderna på bygget, samt förbannat bra gjort rakt igenom, framförallt loggan blev strålande. Så även fast slutresultatet inte riktigt når ända fram så blir det stora tummen upp.

Håller med om att det är i största laget om man ser till datorn enbart, men iom att jag pluggar så blir det ganska mycket tid sittandes med böcker, anteckningsblock etc och då behövs verkligen storleken!

Skrivet av OC-banan:

ser på något sätt gammalt ut med vit/röd kombinationen och inte något jag tycker är snyggt. men snygg form och välgjort arbete

Det röda fick bli iom med loggan, men jag kan endå hålla med om det.

Skrivet av Deadoralive:

Otroligt snyggt skrivbord! 10/10 hehe

Ty <3

Skrivet av 1r1d1um:

Hade varit snyggare i svart med rejäla lager klarlack. Men helt misslyckad var den ju knappast.

Förra skrivbordet var svart så behövs lide variation, plus att rummet jag har är litet som det är så undviker i största möjliga mån mörka färger. Men som helhet har du nog rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Tema/färg som missade toppbetyg eller var det något annat? Joo, bättre än innan är det hur man än vänder på det

Tycker nästan det är en 5:a i vilket fall, tror inte det går att få det bättre med lite pengar och utan en hel verkstad till sitt förfogande.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

läckert!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Sjuk skillnad från hur det såg ut innan. Gillar dock inte förhöjda skrivbord!

Gjorde sig riktigt bra med just Dead Island också!

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Fränt, tips! köp kromade rör och sätt över gängstången om du vill "slippa" se gängorna

Permalänk

Zombie Znyggt.
plötsligt känner ja för att ta på mig en Hawaii skjorta & kasta paddlar, järnrör, på folk

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Tyckte det blev riktigt nice gjort! gillas bra mycket, dock undrar jag varför du inte borrade hål för tangentbords kabeln och datormus kabeln närmre så slipper man se svart på vitt över hela skrivbordet!

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk

Riktigt snyggt! Blev sugen på något liknande nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

Zombie Znyggt.
plötsligt känner ja för att ta på mig en Hawaii skjorta & kasta paddlar, järnrör, på folk

Haha, klockrent! snart dags för tvåan om inte annat

Skrivet av Ordningsvakt:

Tyckte det blev riktigt nice gjort! gillas bra mycket, dock undrar jag varför du inte borrade hål för tangentbords kabeln och datormus kabeln närmre så slipper man se svart på vitt över hela skrivbordet!

Tackar. Hmm, bra fråga, kändes mest naturligt att göra ett "halvhål" i bordskanten! Får ta och sleeva kablarna kanske, löning nästa vecka så ingenting är omöjligt!

Skrivet av sam_larsson96:

Riktigt snyggt! Blev sugen på något liknande nu!

Tackar tackar Alltid kul att inspirera!

Permalänk
Medlem

Holey sha*t snyggt jobbat önskar jag kunde göra så :S

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Permalänk

Kunde kanske ha valt att skriva något trevligare på bordet? Men snyggt gjort är det

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av Rasse12345:

Kunde kanske ha valt att skriva något trevligare på bordet? Men snyggt gjort är det

förslag kanske ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Riktigt nice bortsett från loggan & röda ränderna.
Skulle vart helvitt, men är ju en smaksak.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Dead island är ett bra spel inte som till exempel far cry 3 battlefield 3/4 cod och såna spel måste man ju skriva om skiten varje gång dom kommer med ett nytt

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

förslag kanske ?

Var ett skämt skulle skrivit det

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av Rasse12345:

Var ett skämt skulle skrivit det

lika dödfött som zombierna Dead Island.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Kunde kanske ha valt att skriva något trevligare på bordet? Men snyggt gjort är det

Skrivet av Rasse12345:

Var ett skämt skulle skrivit det

Pappa sa samma sak när jag visade honom bilderna Han försökte dock inte vara rolig

Skrivet av jonatan80:

lika dödfött som zombierna Dead Island.

Barra pamm pamm PAMM