AMD ger Khronos Group tillgång till Mantle för utvecklingen av nästa OpenGL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Du gjorde ett uttalande "Tveklöst det mest öppna företaget av dom stora."

Är ganska svårt att hitta något som styrker detta, AMD förekommer ytterst sällan på listor över företag som bidragit mest till öppna projekt medan företag som bl.a. Intel, Red Hat, IBM, Google och på senare tid även Microsoft faktiskt bidrar med mycket stora summor pengar och andra resurser till öppna projekt trots att det är väldigt populärt att svära över alla dessa företag.

Skriver här i egenskap av tekniknörd, en gång i tiden hade jag bias till vissa företag men som konsument är man alltid förlorare i ett sådant läge. Hatar inte AMD det minsta, körde uteslutande AMD på skrivbordet/servers under tiden de hade de tekniskt bästa CPU-modeller där, lobbade (och lyckades till stor del) stenhårt på min arbetsplats för inköp av AMD-servers i stället för P4-servers då det var vansinnigt att betala mer för sämre produkter.

Alla är alltid förlorare så länge man väljer att försöka vinna. Därav kommer Intel alltid sitta på monopol så länge du väljer att vara deras förlorare.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz