Permalänk
Medlem

Gaming laptop, budget 10-25k

Har tänkt köpa en ny laptop, har redan en stationär burk med 3 skärmar, men har tröttnat på att fara runt med den, då jag jobbar väldigt mycket så vill jag kunna ta med datorn överallt, vilket är ett bekymmer för mig.
Jag vill ha en laptop som klarar de allra senaste spelen, Och en dator som jag inte behöver byta ut om 2 år.

Okej PRIO 1: (Till mig)

Surfat runt i ett halvår snart, men tycker att det är väldigt svårt då jag inte har achievement i "datorkomponenter 2.0"
Jag är sugen på MSI GT72 Dominator Pro- 007 (http://www.sweclockers.com/nyhet/19065-msi-avtacker-gamingdat...),
Men när jag tänker efter, så behöver jag ju inte ha 4st ssd i raid 0. det är ju igentligen bara ett plus.
Vad finns det för billigare alternativ, om man nöjer sig med 1 ssd, istället för 4?

Går det räkna prestanda per krona? är det mer värt att köpa en laptop för 15k istället för 25k?

Jag vill ha iallfall 17" skärm, SSD, Vettigt grafikkort, i7, mer än 8GB ram, batteritid och sånt spelar mig inte någon roll då jag till 99% alltid har sladden inkopplad.

PRIO 2: (Till Tjejen)

En till fråga, tjejen har tänkt införskaffa sig en ny laptop till henne fram mot jul, Hon kollar mest film, youtube, facebook och sånna grejer,
hon säger att den ska kosta 2-3tusen och jag säger att hon lika gärna kan glömma det för hon gillar att spela minecraft på min dator osv och vad går en dator på som verkligen klarar av minecraft?
tycker att det är dumt att snåla när man ska köpa nya saker, går efter mottot "billigt blir dyrt", Hon har gått med på att hon kan lägga 4-6 tusen för att få en vettigare dator, Några rekommendationer? Krav: (17" skärm)

Förslag skulle uppskattas, och feedback från dig som ny spellaptop ägare skulle vara intressant, vad har du köpt, är det något du önskar vore bättre?

Starta gärna med mig, tjejen får vänta

Om du har tid över:

nVidia:

Nvidia GeForce 9800m gt/gts/gtx
Nvidia GeForce 8800m gts/gtx
Nvidia GeForce 9600m gt
Nvidia Geforce 8600m gt/gs
Nvidia Geforce 9400m gt/gs
Nvidia Geforce 8400m gt/gs

Ati:

Ati Mobility Radeon HD 4850
Ati Mobility Radeon HD 3870
Ati Mobility Radeon HD 3850
Ati Mobility Radeon HD 2600 XT
Ati Mobility Radeon X1900
Ati Mobility Radeon X1800XT
Ati Mobility Radeon HD 2700
Ati Mobility Radeon HD 3650
Ati Mobility Radeon HD 2600

Dold text

Kan någon lista dagens grafikkort på samma sätt(bästa först)?
(taget från den utdaterade tråden: http://www.sweclockers.com/ )

Permalänk
Medlem

Prestanda ökningen avtar duktigt fort när du går upp högt i prisklass, du jagar som i alla liknande lägen marginaler, förutsatt att du då nöjer dig med att skaffa en dator med någorlunda god utväxling mellan pengar och prestanda och de flesta val i samma prisklass är likvärdiga med rea-variationer så är det klämfaktorn som räknas bäst, Laptops är ju rätt knepiga då en inte kan byta ut tangentbord eller skärm bara sådär.

Vad det gäller Minecraft datorn så gäller Processorkraft och inget annat (Grafikkortet kommer att duga oavsett vad.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Prestanda ökningen avtar duktigt fort när du går upp högt i prisklass, du jagar som i alla liknande lägen marginaler, förutsatt att du då nöjer dig med att skaffa en dator med någorlunda god utväxling mellan pengar och prestanda och de flesta val i samma prisklass är likvärdiga med rea-variationer så är det klämfaktorn som räknas bäst, Laptops är ju rätt knepiga då en inte kan byta ut tangentbord eller skärm bara sådär.

Vad det gäller Minecraft datorn så gäller Processorkraft och inget annat (Grafikkortet kommer att duga oavsett vad.)

Får tacka för snabbt svar, uppskattas jättemycket, känns som man får klura någon/några månader till när det är så svårt, men till jul så har vi 2 nya laptops till oss (Ännu tidigare om det dyker upp ett saftigt erbjudande )

Hoppas att man kan få flera svar och rekommendationer