Söker ny hemma dator, tips välkomnas varmt.

Permalänk
Medlem

Söker ny hemma dator, tips välkomnas varmt.

Hej kära dator vänner!

Då min nuvarande dator börjar tappa gnistan söker jag nu en ny bärbar dator men är tyvärr inte så hemma på detta, så har läst endel men blir inte klokare i denna djungel ändå tyvärr så tänkte om det finns några vänliga själar som kan hjälpa mig lite på traven?

Det jag kommer använda datorn till är mest Musik uppspelning, Sufrning, Netflix och internet tv kopplat till tv via hdmi, Photoshop, och kanske även lite film redigering och nått spel någon gång (kanske)

Får gärna va 17" skärm då jag använder den som hemma dator och har inte med den någonstans (dock inget krav), därmed behöver inte batteritiden va den bästa.

Datorn jag har nu blir väldigt varm och laggar när man har för mycket program igång samtidigt vilket jag har en tendens att ha så det slipper jag gärna i min nya.

Och priset då den kanske avgörande faktorn ne men vill ju ha något med hyfsad kvalitet som kan va okej ett par år men ändå inte någon värstig för 10k. så säg runt 4-7.000 kanske man skulle kunna lägga?

Hoppas jag inte va för otydlig för att ni ska förstå men försökte iaf med min lilla kunskap haha.

Aja tack på förhand skulle verkligen hjälpa!!

Permalänk

Jag skulle rekommendera http://www.inet.se/produkt/1971609/acer-aspire-v3-772g-i5-8gb...

Den verkar ha det du söker efter, och med ett 760M så skulle det även kunna spela spel på en hyffsad fps. Att du får med Watch Dogs är bara en extra bonus, jag har hört att det skall vara bra. Hoppas detta hjälpte dig lite!

Visa signatur

Intel Core i5 3450 I Geforce GTX 760 Twin frozr I Corsair Carbide 400R I Razer Deathadder 2014 I Razer Blackwidow 2014 I Steel series QCK mousepad Fnatic Edition I Antec VP650PM 650W I Razer Kraken Pro I BenQ GL2450 I Xbox 360 wireless PC controller I 500GB Seagate Desktop HDD 7200rpm 16MB I MSI Z77A-G45 I Corsair Hydro H60v2 I Och en annan Random 250GB Hårddisk

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-x552cl-sx013h-i5-3337-...
Skärmen och grafikkortet kunde varit lite bättre, annars verkar den här datorn helt okej. Om du inte planerar att köpa en ny dator på ett tag tycker jag att du ska köpa den som ghost föreslog. Den är väldigt bra för sin prisklass.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Den översta som Ghostwokiee tipsade om verkar ju riktigt bra, dock nästan lite mycket pengar, men man får ju vad man betalar för givetvis. Den undre som Swagger McJagger tipsar om är säkert med helt okej? orkar den med lite med innan den börjar lagga? Några fler tips någon?

Mvh!

Permalänk
Avstängd

Känns tufft att hitta något vettigt för 7K tycker jag när jag letar lite. Känns ju inte som du behöver något GTX som grafikkort. Jag skulle satsat på en skärm IPS istället för TN och sen minst 8GB RAM och en i7 processor. Då lever du ett tag med en dator som passar dina behov men just en sån dator verkar tufft att hitta via prisjakt iaf. Ska se om Siba, MediaMarkt eller liknande kanske har

Närmaste jag hittade var väl... (från prisjakt)

Lenovo, 6 990:- Dock TN skärm tror jag och endast 15.6"
Acer, 6 995:- Även detta 15.6", dock IPS med touch, men endast med i5 processor

Mediamarkt har en som dock ligger på 8K, en Lenovo, 17.3" med i7 processor, 8GB RAM, ett GT 740M grafikkort som är 2GB, en hybridhårddisk som dock endast är 8GB flash. Skärmen är nog inte en IPS dock :S
Siba säljer dock samma (liknande modell) för endast 6 990:- för en Lenovo. Såg nu att det endast är en i5 processor i denna.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

okej tack ska kolla igenom samtliga jag fått tips om!

Permalänk
Medlem

Hej jag har funderat på de jag fick tips om men sen har det kommit annat imellan sen jag skrev sist men nu är det faktist dags att investera i ny den 25:e. så ös på med vad ni rekomenderar. Har även sökt på nätet å typ bäst i test rekomenderar tex denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1... . vet ej om de e bättre eller sämre än övriga i samma prisklass? Säg eran meing och hjälp en förvirrad man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostwokiee:

Jag skulle rekommendera http://www.inet.se/produkt/1971609/acer-aspire-v3-772g-i5-8gb...

Den verkar ha det du söker efter, och med ett 760M så skulle det även kunna spela spel på en hyffsad fps. Att du får med Watch Dogs är bara en extra bonus, jag har hört att det skall vara bra. Hoppas detta hjälpte dig lite!

Fuck Acer och deras datorer och ALLT dem tillverkar!

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av squirrel:

Hej jag har funderat på de jag fick tips om men sen har det kommit annat imellan sen jag skrev sist men nu är det faktist dags att investera i ny den 25:e. så ös på med vad ni rekomenderar. Har även sökt på nätet å typ bäst i test rekomenderar tex denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1... . vet ej om de e bättre eller sämre än övriga i samma prisklass? Säg eran meing och hjälp en förvirrad man

Satsa på en som har Full HD-upplösning iaf, 1920x1080. Om du inte ska spela krävande spel i höga inställningar utan mest surfa, kolla film, göra lite enkla videoredigeringar och sånt man brukar göra vid sidan om spelande, så räcker de flesta billigare datorer till rätt bra.

Du behöver iaf ingen i7 om inte du ska sitta med massa videoredigering i timtal eller spela CPU-tunga spel t.ex.

Sen har jag ingen koll på vilka märken som är bra i övrigt på batteritid, hållbarhet, drivrutiner m.m. på bärbara sidan, men som sagt, skaffa Full HD på skärmen, så att filmer ser bra ut, så bör det mesta funka i övrigt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Fuck Acer och deras datorer och ALLT dem tillverkar!

Den rekomenderade va ändå utgången ur lager.

Skrivet av blackeagle:

Satsa på en som har Full HD-upplösning iaf, 1920x1080. Om du inte ska spela krävande spel i höga inställningar utan mest surfa, kolla film, göra lite enkla videoredigeringar och sånt man brukar göra vid sidan om spelande, så räcker de flesta billigare datorer till rätt bra.

Du behöver iaf ingen i7 om inte du ska sitta med massa videoredigering i timtal eller spela CPU-tunga spel t.ex.

Sen har jag ingen koll på vilka märken som är bra i övrigt på batteritid, hållbarhet, drivrutiner m.m. på bärbara sidan, men som sagt, skaffa Full HD på skärmen, så att filmer ser bra ut, så bör det mesta funka i övrigt.

Okej, tack, nej inga krävande spel. några andra tankar någon ?

Mvh