Lenovo IdeaPad Y50 - Användarrecension

Permalänk
Avstängd

Lenovo IdeaPad Y50 - Användarrecension

Specifikationer
Intel i7 4710HQ
nVidia GTX 860m 2GB GDDR5
1080p Matt TN
2.1 ljud
500GB + 8GB SSHD
8GB RAM
2.4 kg
4 h batteritid

Chassi

Material:
Utsidan är svart borstad aluminium och en fingeravtrycksmagnet av rang, medan insidan är av gummerad plast och skärmramen av blank tunn plast som ger ett billigt intryck.

Byggkvalitet och passform:
Hela undre halvan har en skarp kant (på runt 1mm) i skarven mellan bottenplattan och den gummerade insidan och är locket stängt är det en skarp kant där också (runt 2mm här).

Vid närmare inspektion såg jag att det inte bara är en kant utan en glipa in i datorns inmäte där jag kan få ner 4 Post-it-lappar utan problem.

Skärmen sitter inte heller den rätt utan är förskjuten i sidled 1mm åt vänster.

Tangentbord

Det är ett trevligt tangentbord med bra storlek på tangenterna (15.5x15mm med 4mm mellanrum) och röd bakgrundsbelysning men med ett lätt otydligt och svampigt nedtryck.

Det har ett ickeoptimal arrangemang av tangenterna med en liten Shift-tangent på högersidan där piltangenterna inkräktar på dess territorium och inga mediaknappar (Play/pause etc). Om du trycker lätt på tangenterna, speciellt i övre hörnen registreras inte alltid klicket.

(Håll in båda shifttangenter och skriv) The quick brown fox jumps over the lazy dog - "HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG"

Touchpad

Den är av typen clickpad med allt det innebär. Personligen anser jag det vara en bristfällig design i grunden med onödiga problem man inte kommer undan utan att inför andra problem, som till exempel att man inte kan röra muspekaren en/någon pixel i taget utan att göra en liten loop först för den ignorerar små rörelser så att pekaren är stilla om man klickar och vinglar lite med fingret.
Den är hårdvarumässigt bra, med utmärkta glidegenskaper och tydliga klick, och fungerar för det mesta bra med vissa oönskade vänsterklick och svåra högerklick.
Dessvärre har min problem med att den är lite glapp, inte mycket men tillräckligt för att det ska störa.

Skärm

Det är en 1080p TN panel av sämsta sort, den får underkänt i alla kategorier; färger, betraktningsvinklar, svärta och ljusstyrka.
Det finns varianter med 4K IPS UHD skärmar också för den som kan och vill betala mer, den verkar däremot vara låst till 48Hz.

Edit: Den är bytt nu, resultat finns i ett senare inlägg.

Högtalare

W̶u̶b̶ ̶w̶u̶b̶ ̶w̶u̶b̶ (trodde jag på förhand men ack blev jag snuvad på konfekten). Den ger dåligt balanserat ljud, klarar inte alls av låga frekvenser (händer knappt något under ~140Hz) och har en mycket låg maxvolym. Använd externa högtalare eller hörlurar om du bryr dig om ljudkvalitet.

Prestanda

3DMark:
Fick 3796 poäng utan överklockning och 4137 med grafikkortet uppskrämt med +135 på core och +300 på minnet.

Throttling

Nja... Det beror på hur du definierar throttling, den går aldrig under 2.5GHz som är basfrekvensen men den går heller aldrig över och upp i turbofrekvenser mer än en sekund i början, sen ligger den tejpad vid 2.5GHz och rör sig inte därifrån.

Ljudnivå

Utmärkt i idle och låg last med knappt något ljud annat än (hybrid-)hårddisken.
Ljudnivå vid last är klart hörbar, det dränks för det mesta i ljudet från spelet men vid tysta sektioner är kan det vara störande.

Temperatur (Celsius)

Idle:
Komponenter:
CPU = 40-45
GPU = 40
Exteriör (subjektiv):
Knappt varmare än rumstemperatur.

Låg last(internet etc):
Komponenter:
CPU = 45-55
GPU = 40
Exteriör (subjektiv):
Blir märkbart varmare men är fortfarande trevlig att röra.

Hög last (3DMark):
Komponenter:
CPU = 70-75
GPU = 60
Exteriör (subjektiv):
Datorn blir otrevligt varm på vänstra sidan, speciellt runt "G" knappen, högra sidan och framför tangentbordet däremot är den fortfarande behaglig att röra.

Batteritid

Har nu på första försöket fått ur omkring 4 timmar på en laddning med youtubefilmer och allmänt surfande (och att skriva det här).
Har nu använt den mer och får ut 3-4 timmar utan problem med konstant Spotify/Youtube och annat surf.

Slutsats

Det är en bra dator för dig som vill ha en portabel spellaptop och antingen har en extern skärm eller förmåga att byta den inbyggda.
Är nöjd än så länge och kommer nog behålla den, men gör jag det ska hårddisken och skärmen bytas.

Slutsats V2

Har nu bytt både skärm och hårddisk (och Windows till 7) och måste säga att är en underbar maskin nu. Ja, passformen är inte den bästa, det är en clickpad och jag har varit tvungen att byta ut halva datorn för att den ska fungera som jag vill. Men nu gör den det och jag är väldigt nöjd.

Så för att avsluta är det en fantastisk maskin som jag kan rekommendera helhjärtat OM du kan åtgärda problemen den har från fabrik (skärmen, hårddisken och (personlig åsikt) win8).
Kan/vill du däremot inte skruva i din sprillans nya dator för många tusen kronor, och riskera ha sönder något och bryta garantin, så kan jag inte rekommendera den, utom för de som har en extern skärm och mus/tangentbord och egentligen bara har laptop för de är lätta att flytta.

Kom gärna med frågor så skall jag göra mitt bästa för att svara.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Specifikationer
Slutsats

Det är en bra dator för dig som vill ha en portabel spellaptop och antingen har en extern skärm eller förmåga att byta den inbyggda.
Är nöjd än så länge och kommer nog behålla den, men gör jag det ska hårddisken och skärmen bytas.

Kom gärna med frågor så skall jag göra mitt bästa för att svara.

Tjo, har varit helt insatt på en 17" men nu är jag mera och mera shiftad. Jag har tittat lite på Y50 med IPS UHD och 512GB SSD till de schysst priset av 12500 sek. Dock är just 48hz inte allt för trevligt men annars känns den väldigt schysst på i princip alla punkter.

Annars finns det MSI GE och GS finns med både 17" / 15". Datorn jag har just nu är i signaturen, jag tycker om den men är sugen på uppgradera för att kunna spela, gärna bättre skärm, tangentbord och även lättare då under 3kg.

Vad tror du jag ska välja, för mestadels surfande, film men spel lite då och då, allt mellan himmel och jord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Humper:

Tjo, har varit helt insatt på en 17" men nu är jag mera och mera shiftad. Jag har tittat lite på Y50 med IPS UHD och 512GB SSD till de schysst priset av 12500 sek. Dock är just 48hz inte allt för trevligt men annars känns den väldigt schysst på i princip alla punkter.

Annars finns det MSI GE och GS finns med både 17" / 15". Datorn jag har just nu är i signaturen, jag tycker om den men är sugen på uppgradera för att kunna spela, gärna bättre skärm, tangentbord och även lättare då under 3kg.

Vad tror du jag ska välja, för mestadels surfande, film men spel lite då och då, allt mellan himmel och jord.

Personligen tycker jag 15" är perfekt för en laptop och 17" är för stor för att vara speciellt bärbar, 15" är dessutom 0.5-1kg lättare. Men om du bara har en bärbar och ingen stationär kan nog 17" vara behändigt.

MSI GE60 har jag haft och skickade tillbaka den efter en dag då jag hatade den, så det kan ju vara något att tänka på. <-Länk

Den laptop jag har varit mest nöjd med är min Dell XPS 15 från 2011, fantastisk burk för det jag i huvudsak använder laptops till; surfande, lyssna på musik, glo på film och spela The Force Unleashed 2 och Don't starve på semestrar. Den är tyvärr i stort sett slut (halvbränt moderkort så den går knappt att ladda och batteriet är nästan dött) annars hade jag fortsatt med den många år till.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem

Här är Linustechtips recension av 4K versionen http://youtu.be/vjRJde3Im1I?list=UUXuqSBlHAE6Xw-yeJA0Tunw

Permalänk
Medlem

Har tittat rätt mycket på den här då jag har varit intresserad av en bärbar med lite kraft till skolan och hemmet. Dock tittat på 4K modellen. Jag har sett på flera videos hur tangentbordet verkar flexa något otroligt, alltså att hela "basen" under knapparna böjs ner. Har du upplevt något sånt? Det var nog inget sånt på Linustechtips recension, så kanske är fixat i nyare 4K-modellen :S

Det står mellan en Ultrabook och något lite kraftigare(minst 860m, max 2.5kg) och hittar inte något riktigt bra alternativ till denna. Åtminstone inte då jag vill ha över 1080p.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Jag är mest intresserad av prestandan, funderar på en uhd av denna variant med vill veta hur den är att spela på i 1080p först!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Jag är mest intresserad av prestandan, funderar på en uhd av denna variant med vill veta hur den är att spela på i 1080p först!

Var inne på att köpa den här datorn för ett tag sedan. Tror inte det är någon vits att köpa UHD varianten då du ändå inte kommer kunna spela de flesta spelen i den upplösningen. Ska vara väldigt lätt att byta ut skärmen dock och originalskärmen skall vara ren skit så om jag hade köpt denna skulle jag bytt ut skärmen (~600kr) och stoppat in en SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffstek:

Var inne på att köpa den här datorn för ett tag sedan. Tror inte det är någon vits att köpa UHD varianten då du ändå inte kommer kunna spela de flesta spelen i den upplösningen. Ska vara väldigt lätt att byta ut skärmen dock och originalskärmen skall vara ren skit så om jag hade köpt denna skulle jag bytt ut skärmen (~600kr) och stoppat in en SSD.

Tänkte inte spela i 4k, tänkte att användarupplevelsen kunde blir trevligare dock då jag kollar mycket serier och film på datorn också. Frågan är bara hur mycket man kan använda sig utav 4k i dagsläget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonywalk:

Har tittat rätt mycket på den här då jag har varit intresserad av en bärbar med lite kraft till skolan och hemmet. Dock tittat på 4K modellen. Jag har sett på flera videos hur tangentbordet verkar flexa något otroligt, alltså att hela "basen" under knapparna böjs ner. Har du upplevt något sånt? Det var nog inget sånt på Linustechtips recension, så kanske är fixat i nyare 4K-modellen :S

Det står mellan en Ultrabook och något lite kraftigare(minst 860m, max 2.5kg) och hittar inte något riktigt bra alternativ till denna. Åtminstone inte då jag vill ha över 1080p.

Det flexar friskt, speciellt vid mellanslag, om du tar i men vid vanligt skrivande är det obefintligt/inget som märks.

Skrivet av Aarox:

Tänkte inte spela i 4k, tänkte att användarupplevelsen kunde blir trevligare dock då jag kollar mycket serier och film på datorn också. Frågan är bara hur mycket man kan använda sig utav 4k i dagsläget?

Du måste spela i 4k om jag sett rätt, den verkar inte skala upp lägre upplösningar alls utan visar dem med svarta kanter runt om, såvida du inte sänker upplösningen på skrivbordet också men det är ju otympligt så det står härliga till.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Avstängd

Jag har nu bytt skärmen mot denna: B156HAN01.2 för ~750kr allt som allt. (Var noga med att ni vill ha just den skärmen annars kan ni få antingen den, en likvärdig LG IPS eller en dålig TN.)

Resultatet talar för sig själv, standardskärmen är verkligen värdelös.
Före/Efter

Följde den här guiden https://www.youtube.com/watch?v=7BqVuCKew1E

Skärmen kan visa helt åt helvete när den precis är utbytt men det ska klara upp sig själv efter ett tag.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem

Skönt att tangentbordet inte verkar störa i alla fall.

Jösses vilket skillnad det blev på skärmen!!! Kanske jag också skulle kunna tänka mig, istället för 4K.. Synd är väl bara att garantin ryker, antar jag?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonywalk:

Skönt att tangentbordet inte verkar störa i alla fall.

Jösses vilket skillnad det blev på skärmen!!! Kanske jag också skulle kunna tänka mig, istället för 4K.. Synd är väl bara att garantin ryker, antar jag?

Det är bara att sätta i den gamla skärmen igen så ska det inte vara något problem såvida du inte använder en yxa för att byta den, det finns inga garanitbrytarlappar i hela maskinen och Lenovo har egna guider till att byta de mesta så det är bara att skruva.

För övrigt om du köper den billigaste och byter skärmen och hybriddisken till en 500GB SSD blir det ungefär tusen kronor billigare än den med 4k (som visserligen har dubbelt så mycket RAM 16 vs 8GB och dubbla vRAM 4 vs 2GB).

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem

Blev riktigt bra med skärmbytet!
jag får min om några dagar så får se om det blir byte av skärm för min del även.

Men annars är du nöjd med prestanda och diverse annat överlag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therydin:

Blev riktigt bra med skärmbytet!
jag får min om några dagar så får se om det blir byte av skärm för min del även.

Men annars är du nöjd med prestanda och diverse annat överlag?

Du får skriva en liten recension!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Jag har nu bytt skärmen mot denna: B156HAN01.2 för ~750kr allt som allt.

Resultatet talar för sig själv, standardskärmen är verkligen värdelös.
Före/Efter
http://i.imgur.com/hYiIoqp.jpg

http://i.imgur.com/9PKRqSV.jpg

http://i.imgur.com/3qXw2us.jpg

http://i.imgur.com/O1ztVbB.jpg

Följde den här guiden https://www.youtube.com/watch?v=7BqVuCKew1E

Skärmen kan visa helt åt helvete när den precis är utbytt men det ska klara upp sig själv efter ett tag.

Herregud vilken skillnad! Upplevde du "tearing" med den gamla skärmen? När du kom över 45~ fps? har läst en del om att det finns sådant problem med datorn också.

Har förövrigt lämnat 4k alternativet åt sidan och kollar istället på denna: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/200897-l... Försöker överväga om det blir denna lite dyrare modell med SSD och mer ram än den modellen du körde på, vad skulle du rekommendera?

Permalänk
Medlem

satan vilken skillnad... om du fick den där för 700 spänn, undra hur lite Lenovo betalar per styck för skitskärmarna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Therydin:

Blev riktigt bra med skärmbytet!
jag får min om några dagar så får se om det blir byte av skärm för min del även.

Men annars är du nöjd med prestanda och diverse annat överlag?

Byt skärm, gör det, det är inget att fundera på. Prestandamässigt så har jag i stort sett slutat spela för tillfället och då duger det mesta, men ja förutom hybriddisken är prestandan alldeles utrmärkt.

Skrivet av Aarox:

Herregud vilken skillnad! Upplevde du "tearing" med den gamla skärmen? När du kom över 45~ fps? har läst en del om att det finns sådant problem med datorn också.

Har förövrigt lämnat 4k alternativet åt sidan och kollar istället på denna: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/200897-l... Försöker överväga om det blir denna lite dyrare modell med SSD och mer ram än den modellen du körde på, vad skulle du rekommendera?

Ang. tearing så har jag inte en blekaste, klarade knappt av att använda datorn eftersom skärmen var så kass. Om jag bara skulle ha den som stereo med skärmen av hade det varit bättre men högtalarna är ju inte heller någon höjdare så det blev gamla laptopen istället till det också.

För 2000kr får du en liten SSD och mer RAM (och vRAM) som jag personligen inte har någon användning av och du måste ändå byta skärmen för lika mycket. Så jag hade hellre köpt den billigaste (med i7) och kastat i en 500GB SSD och bytt skärm, vilket är precis vad jag gjort så det är ju det.

Skrivet av Biffstek:

satan vilken skillnad... om du fick den där för 700 spänn, undra hur lite Lenovo betalar per styck för skitskärmarna

Med tanke på att bara processorn kostar över $350 och hela burken går för runt $1000 så kan det inte vara allt för mycket. Med det sagt behöver man inte gå ner mycket i pris för att skärmar ska bli skräp.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Avstängd

Katastrof! Nu när den är användbar har jag märkt att den inte slutar scrolla om du gör det i spel, t.ex. du scrollar ner i inställningar för att byta upplösning och nu fortsätter den scrolla hela tiden, även om du stänger av clickpaden (Fn+F6). Enda sättet att stoppa det är att stänga ner spelet, gå in i inställningarna för clickpaden och stänga av scroll där. Och nej, jag har inte kopplat in något annat.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem

Tack för recensionen, är i tankarna att skaffa laptop för spel nu till hösten nämligen för att ha något att köra Civ:Beyond earth på och Y50 är den hetaste kandidaten hittills. Du verkar vara ganska mycket mer petig än vad jag är (bryr mig inte det minsta om att "skärmen sitter fel 1 mm" t ex), men jag blir lite orolig när jag ser bilderna på skärmen. Är det *så* illa verkligen?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Tack för recensionen, är i tankarna att skaffa laptop för spel nu till hösten nämligen för att ha något att köra Civ:Beyond earth på och Y50 är den hetaste kandidaten hittills. Du verkar vara ganska mycket mer petig än vad jag är (bryr mig inte det minsta om att "skärmen sitter fel 1 mm" t ex), men jag blir lite orolig när jag ser bilderna på skärmen. Är det *så* illa verkligen?

Varenda recensionen jag sett/läst har sagt att skärmen på 1080p-versionen verkligen SUGER! Inte dålig, utan en skam för alla skitskärmar som någonsin funnits.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halogen:

Tack för recensionen, är i tankarna att skaffa laptop för spel nu till hösten nämligen för att ha något att köra Civ:Beyond earth på och Y50 är den hetaste kandidaten hittills. Du verkar vara ganska mycket mer petig än vad jag är (bryr mig inte det minsta om att "skärmen sitter fel 1 mm" t ex), men jag blir lite orolig när jag ser bilderna på skärmen. Är det *så* illa verkligen?

Jag har arbetat inom industribranschen och där är toleranserna i fåtal hundradels millimeter, så sitter något över en hel millimeter snett så är det hädelse och montören skall kölhalas.
Och ja, skärmen är verkligen så kass, jag ville knappt använda datorn mer än nödvändigt för då måste jag kolla på skärmen. Lyckligtvis är det lätt och ganska billigt att fixa.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk

Vad köpte du skärmen för byte? Ska just inhandla en y50. Tack för en informativ tråd!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scarything:

Vad köpte du skärmen för byte? Ska just inhandla en y50. Tack för en informativ tråd!

http://www.ebay.co.uk/itm/New-AUO-B156HAN01-2-Laptop-Screen-1...
Köpte den där, du måste ha paypal för att kunna köpa och det var för mig en veckas leveranstid, så köp nu så du inte behöver vänta lika länge.

Glöm inte att kontakta dem först om att du vill ha den exaka skärmen! Finns kontaktinfo på sidan någonstans.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem

Hur har du det med batteritiden? Ligger det på runt 4 timmar? Mer? Mindre?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Nu fick jag min för drygt 1 timma sedan, inte hunnit kolla så mycket. men Skärmen är verkligen under all kritik oskarp och gråtråkig, ska uppdatera drivrutiner nu och se om det blir någon skillnad.

Annars mycket snygg och stilren, prestandan har jag ingen koll på ännu. återkommer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonywalk:

Hur har du det med batteritiden? Ligger det på runt 4 timmar? Mer? Mindre?

Runt 3.5-4 timmar med konstant Spotify/Youtube och annan surf.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Runt 3.5-4 timmar med konstant Spotify/Youtube och annan surf.

Vad snackar vi för ljusstyrka på skärmen för de tiderna?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonywalk:

Vad snackar vi för ljusstyrka på skärmen för de tiderna?

Lagom, runt 60%, nu har jag ju bytt skärm så det gör lite skillnad mot original på procenten.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Lagom, runt 60%, nu har jag ju bytt skärm så det gör lite skillnad mot original på procenten.

Dåså! Då klarar den absolut mina behov. Salundervisning ~3 timmar. Bara anteckna och googla lite.
Ladda under lunchen eller på undervisningen på eftermiddagen.

Riktigt sugen på den här datorn nu

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therydin:

Nu fick jag min för drygt 1 timma sedan, inte hunnit kolla så mycket. men Skärmen är verkligen under all kritik oskarp och gråtråkig, ska uppdatera drivrutiner nu och se om det blir någon skillnad.

Annars mycket snygg och stilren, prestandan har jag ingen koll på ännu. återkommer

Nöjd hittills? Inte för att du kanske hunnit testa den så mycket ^^

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070