Permalänk
Medlem

hjälp med "hämtamapp" från kameran...

Jag har ett inte så stort problem egentligen men för en gubbe i 60 års åldern ett väldigt stort problem.

Så här ligger det till:

Farsan använder sig av ett kalkyleringsprogram för bilreparationer, där han bla lägger in kort från kamera. Har precis köpt en ny kamera då den andra gick sönder.
Med den gamla kameran gick det lägga in flera kort åt gången och när man tryckte på "lägg till bilder" i programmet så öppnades alltid den mapp man senast hämtade kort från.
Med den nya kameran öpnnas temp mappen hela tiden istället. Går tyvärr inte lära 60 åringen att leta fram kamerans mapp så det krävs att jag åker dit var dag och lägger in bilderna. Börjar bli lite jobbigt nu.

Nån som har en lösning på detta?

Visa signatur

Crystal

Permalänk
Inaktiv

Så när du ville lägga till bilder med den gamla kameran så fick du upp den senast använda mappen, men nu får du upp temp-mappen ist? Förstår inte varför det skulle ha ändrats pga kamerabytet.

Utgår från att datorn i fråga har internetuppkoppling, så installera Teamviewer så slipper du åka dit varje gång iaf.

Permalänk
Medlem

Ja precis. är konstigt tycker jag.
problemet är att kameran måste ju isf vara igång och inkopplad hela tiden då....

Visa signatur

Crystal