Vissa spel stängs av utan anledning (Bärbar MSI GT70 Win 8)

Permalänk

Vissa spel stängs av utan anledning (Bärbar MSI GT70 Win 8)

Hej jag har ett problem . När jag startar vissa spel så stängs det ner och står att det har slutat att fungera. Händer inte med alla spel.

Jag kan spela WoW , HoN, LoL och cs:go tex. Men när jag försöker starta BF4, Wildstar och Plants vs zombies så stängs det ner.
Undrar om någon har samma problem eller vad det kan bero på ?

Jag har en MSI GT70 med windows 8.

MvH Notmyproblem

Förtydligad rubrik
Permalänk

Uppdaterat grafikdrivrutiner? Uppdaterat i Windows update?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk

Jaa satt och gjorde båda igår men hjälpte inte iaf. Det kommer upp som att spelet ska starta men så fort det är på g in på slutar det fungera.

Permalänk

Vad består resten av datorn av? Moderkort, nättagg, RAM-minnen, processor, osv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Överclockat isåfall ta bort överclockingen.
Kört memtest86+?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Allmänt
Systemtyp Notebook
Operativsystem Windows 8.1
Processor / Chipuppsättning
CPU Intel Core i7 4:e gen. 4810MQ / 2.8 GHz
Max. turbohastighet 3.8 GHz
Antal kärnor Fyrkärnig
Cache L3 - 6 MB
64-bitars datorkapacitet Ja
Funktioner Intel Turbo Boost Technology 2.0
Minne
RAM 12 GB ( 1 x 8 GB + 1 x 4 GB )
Max. RAM som stöds 32 GB
Teknik DDR3L SDRAM
Antal kortplatser 4
Tomma kortplatser 2
Lagring
Huvudlager 128 GB SSD
SSD-formfaktor mSATA
Sekundärt lager 1 TB HDD / 7200 rpm
Optisk enhet DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
Display
Typ 17.3"
LCD-bakgrundsbelysningsteknik LED-bakgrundsbelysning
Upplösning 1920 x 1080 ( Full HD )
Bredskärm Ja
Egenskaper Bländskydd
Ljud & Video
Grafikprocessor NVIDIA GeForce GTX 880M - 4 GB GDDR5 SDRAM
Kamera Inbyggd webbkamera
Ljud Högtalare, subwoofer , mikrofon
Ljudfunktioner Dynaudio Premium Sound Technology
Inmatning
Typ Pekplatta, bakbelyst tangentbord
Kommunikation
Trådlös 802.11n, Bluetooth 4.0
Nätverksgränssnitt Gigabit Ethernet
Egenskaper Killer DoubleShot Technology
Batteri
Teknik 9-cells
Anslutningar & Utökning
Gränssnitt LAN
Mikrofoningång
Hörlursingång
2 x USB 2.0
3 x USB 3.0
VGA
HDMI
Mini DisplayPort
Ljudingång
Ljudutgång
Minneskortsläsare Ja ( SD-kort, SDHC-kort, SDXC-kort )

Permalänk
Inaktiv

Det är antingen ett fel med Orign eller EAs servrar. Eller så har du inte en öppen port för DRM. Inget fel med hårddvaran.

Permalänk

Som Commander skrev, testa kör memtest86+ för att veta om det är RAM-stickorna som spökar.
Föreslår att du låter Memtest86+ stå på i ca 8 timmar (Skoltid/arbetstid) för att sedan titta på resultaten.

Och om du överklockan så testar du stäng av det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk

har inte överklockat . Får testa Memtest86+ och se om det löser sig

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, rubrik ändrad*

Tror tråden trivs bättre här i support, justerade även rubriken. Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notmyproblem:

Hej jag har ett problem . När jag startar vissa spel så stängs det ner och står att det har slutat att fungera. Händer inte med alla spel.

Jag kan spela WoW , HoN, LoL och cs:go tex. Men när jag försöker starta BF4, Wildstar och Plants vs zombies så stängs det ner.
Undrar om någon har samma problem eller vad det kan bero på ?

Jag har en MSI GT70 med windows 8.

MvH Notmyproblem

Har du igång MSI Afterburner eller annat program som använder Riva tuner OSD?

Visa signatur
Permalänk

Nej det har jag inte.

fick igång ett annat spel på Origin men fortfarande inte BF4 eller Plants vs zombies. jag kollat runt och läs på hur man kan få det att funka. Update är allt som det ska.