Permalänk
Medlem

Antennproblem Samsung S5

Hej,

Gjorde för några dagar sen ett skärm- och glasbyte på min lur. Efteråt har jag haft skitdålig täckning.
Idag var jag förbi en annan butik då servicen i den förra inte var på topp (värdelös)
Dom lokaliserade problemet, dvs en lös antenn, men på moderkortet fanns inget ställe att löda fast änden i.
Kikade lite bilder osv och många S5or har bara en BLÅ antenn, medan andra har en BLÅ och en VIT (som i mitt fall) Den vita änden saknar plats att lödas fast i.

http://imgur.com/upfWxJl

Vad är det som är knas? Finns det olika versioner från vilket land nu luren kommer ifrån eller vad kan det vara?

mvh

Permalänk

Var det en auktoriserad verkstad som utförde glasbytet?
Om faller så är kan du skicka in den igen för åtgärd, om inte har du tappat din garanti och får därför lösa det på egen hand.
Finns oftast massvis med guider på youtube när det kommer till dessa problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirtvader:

Var det en auktoriserad verkstad som utförde glasbytet?
Om faller så är kan du skicka in den igen för åtgärd, om inte har du tappat din garanti och får därför lösa det på egen hand.
Finns oftast massvis med guider på youtube när det kommer till dessa problem.

Det var inte en auktoriserad affär. Bara en telefonreparatör i Eskilstuna.

jämför man min bild med denna;

så ser det ut att vara lite olika där man nu ska fästa antennen

Permalänk
Medlem

Är det din lur på bilden? om det är det så är den inte avsedd för den europieska marknaden alternativt "fake" laddkontakt.
Eftersom det nu finns 2 kablar så skulle jag säga att laddkontakten inte kommer ifrån Samsung europa.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Är det din lur på bilden? om det är det så är den inte avsedd för den europieska marknaden alternativt "fake" laddkontakt.
Eftersom det nu finns 2 kablar så skulle jag säga att laddkontakten inte kommer ifrån Samsung europa.

Japp, det är min lur på första bilden i trådstarten. Det var min teori också, ringde o gnällde idag så han skulle ringa upp "Stockholm" och höra ifall dom skickade annat än original. Vad dom vita sladdarna gör har jag försökt leta rätt på, men är inte så duktigt på sådant här..

Skulle ringa upp imorgon vid 15-tiden så sambon kommer hem och jag kan använda en telefon..suck

Permalänk
Medlem

Eftersom de inte är auktoriserade samt att de inte ens har rätt ETC-sub så tvivlar jag väl ganska starkt på att den kommer vara IP67 efter besök hos dem.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Eftersom de inte är auktoriserade samt att de inte ens har rätt ETC-sub så tvivlar jag väl ganska starkt på att den kommer vara IP67 efter besök hos dem.

ifall den ej är stöt- och fukttålig efteråt så får det vara så, bara jag har en fungerande telefon. ETC-sub har jag ingen aning om vad det är, dom fick beställa grejer efter jag varit inne första gången så det är väl där det har gått fel.

tack för ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ttompa:

ifall den ej är stöt- och fukttålig efteråt så får det vara så, bara jag har en fungerande telefon. ETC-sub har jag ingen aning om vad det är, dom fick beställa grejer efter jag varit inne första gången så det är väl där det har gått fel.

tack för ditt svar.

Stöt dålig har den då aldrig varit ETC-sub är det lilla kortet som laddkontakten sitter på.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ah okej, man lär sig nå nytt varje dag!:)

http://imgur.com/OhHuAk3 detta är en SM-900F, som veeerkligen ser mycket annorlunda ut.
Visar sig om jag får någon ordning på det.

Vill iaf rekommendera Råby Centrum Express mobil och dataservice. Dom bråkade med min lur i 1½ timme helt kostnadsfritt. mycket bra kundbemötande och service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Är det din lur på bilden? om det är det så är den inte avsedd för den europieska marknaden alternativt "fake" laddkontakt.
Eftersom det nu finns 2 kablar så skulle jag säga att laddkontakten inte kommer ifrån Samsung europa.

Hej igen,
glömde bort att nämna att dom slet sönder touchen när dom tog av skärmen. Dom måste ha bytt rubbet antar jag.
Den som sitter i nu är en SM-G900H, alltså inte europeiska modellen, precis som du skrev.
Ringde dom imorse och dom skulle ta hem originaldelar och fixa detta åt mig med en fet kompensation (säkerligen ett mobilskydd^^)

Det som gör mig irriterad är att dom -måste- ha vetat om detta och försökt att slinka igenom.

oppas bara det löser sig.
tack för dina svar och din hjälp