DayZ Standalone - Frågor(?)

Permalänk
Inaktiv

DayZ Standalone - Frågor(?)

Hej Clockers och Zombieslaktare!

Jag har länge funderat på hur man får ut så bra grafik som möjligt i DayZ Standalone? Ju mer jag pillar i inställningarna desto grötigare blir det. Hur får man en klar och fräsch bild egentligen? Någon som har kommit på knixet?

Jag har ett Radeon 280X kort.

Förresten är det några fler än jag som sitter och spelar just nu?

Mvh

Permalänk
Entusiast

Kanske inte gäller för Standalone men i modden så hade det ju någonting och göra med upplösninginsinställningar där det fanns två olika upplösningar man kunde ändra på.

Har aldrig spelat Standalone men det kanske fortfarande är så?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har provat DayZ. Man kan kalla spelet för running simulator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Kanske inte gäller för Standalone men i modden så hade det ju någonting och göra med upplösninginsinställningar där det fanns två olika upplösningar man kunde ändra på.

Har aldrig spelat Standalone men det kanske fortfarande är så?

Tyvärr så finns det bara en upplösning av varje val. Så jag vet inte riktigt hur man ska göra där. :/

Skrivet av Cooling23:

Har provat DayZ. Man kan kalla spelet för running simulator.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja det kan jag hålla med om. Men snart kommer väl cyklar och bilar?

Det var väl tal om hästar också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Tyvärr så finns det bara en upplösning av varje val. Så jag vet inte riktigt hur man ska göra där. :/

Haha ja det kan jag hålla med om. Men snart kommer väl cyklar och bilar?

Det var väl tal om hästar också?

det finns resolution uinder video-user interface, och render resolution under video. annars stäng av post process och blur för mer skärpa

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Prophet^:

det finns resolution uinder video-user interface, och render resolution under video. annars stäng av post process och blur för mer skärpa

Finns det fler inställningar man kan pilla med för att få bättre skärpa? Efter alla uppdateringar som har släppts så har grafiken bara blivit sämre och svårare att förstå.

Permalänk
Skrivet av iColt3n:

Finns det fler inställningar man kan pilla med för att få bättre skärpa? Efter alla uppdateringar som har släppts så har grafiken bara blivit sämre och svårare att förstå.

Du kan testa FXAA, Det har ett sharp filter som ger alla objekt en svart kontur, Alla gillar inte detta men jag använder det oftast.

Och som redan nämnts så stänger du av Post-processing, Bloom, Rotational blur och allt sånt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599