Permalänk
Medlem

CM Storm Quickfire Rapid MX Green

Hittade detta tangentbord på youtube när jag sökte på "mx green" och blev förälskad.
http://m.youtube.com/watch?v=FjrrnAo3QQw
Alla andra brytare känns som trams nu.
Hade ett logitech G710+ i en vecka innan jag lämnade tillbaka det. Vill ha mer feedback och motstånd än bruna + att högra shift kärvade.

Vet att tex ducky shine 3 finns med gröna brytare, iaf utomlands, men då snackar vi ju om nästan dubbla priset.

Ett CM rapid som är tenkeyless med gröna brytare till ett lågt pris skulle vara fantastiskt!

Någon vänlig själ som sett något sådant i sverige alt.med nordic layout utomlands?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/produkt/6547
Där har du ett CM Storm QuickFire TK med gröna Cherry MX.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Jag har haft koll på det med, verkar vara det enda som går att få tag i med gröna brytare här, synd att det är så överjävla fult bara

Den gamla designen på CM's quickfire TKL var ju schysst...

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Tack för svar Starcrow. Har sett detta men TK modellen är nåt av det fulaste jag sett med den inklämda numpaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis Slackr. Gillar även att rapid tillverkas av costar, men det gör kanske fler av CM modeller.
Stor miss av CM om de håller på att fasa ut rapidmodellen för alla som inte vill betala dubbelt upp för flashiga leds.

Har nu mejlat CMs säljavdelning och bönat om att vi behöver rapid med greens i sverige/norden. Såg även att de har ett quickfire stealth med mx green som för mig skulle vara helt suveränt.

Varför tar inga butiker in dessa?
Hittar man en produkt som tros sälja bra (gör tydligen det runtom i världen, greens alltså) kan man väl ligga på företagen att släppa localized versions?
Här nämns det på Computex att de säljer bra: http://www.youtube.com/watch?v=Jip5spgFJoY
ca 1:25 in i filmen. Ser ut som ett Trigger med Greens som han kikar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det blev ett CM quickfire rapid med bruna brytare så länge. Nya revisionen är helsvart å fin utan loggor från komplett. Superhärligt och kan rekomenderas. När/om de släpper Quickfire Rapid Stealth med gröna brytare i sverige blir det ett sådant omedelbums.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Det blev ett CM quickfire rapid med bruna brytare så länge. Nya revisionen är helsvart å fin utan loggor från komplett. Superhärligt och kan rekomenderas. När/om de släpper Quickfire Rapid Stealth med gröna brytare i sverige blir det ett sådant omedelbums.

Du trivs med dom bruna alltså? Jag saknar den lite ruffare känslan på blåa av klicket och när man går över bumpet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Det blev ett CM quickfire rapid med bruna brytare så länge. Nya revisionen är helsvart å fin utan loggor från komplett. Superhärligt och kan rekomenderas. När/om de släpper Quickfire Rapid Stealth med gröna brytare i sverige blir det ett sådant omedelbums.

Jaså, de har den cleana versionen även på Komplett? Då har jag köpt ett med röda brytare helt i onödan då... Enligt Komplett hade de versionen med logotyper. Bajs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Precis Slackr. Gillar även att rapid tillverkas av costar, men det gör kanske fler av CM modeller.
Stor miss av CM om de håller på att fasa ut rapidmodellen för alla som inte vill betala dubbelt upp för flashiga leds.

Har nu mejlat CMs säljavdelning och bönat om att vi behöver rapid med greens i sverige/norden. Såg även att de har ett quickfire stealth med mx green som för mig skulle vara helt suveränt.

Varför tar inga butiker in dessa?
Hittar man en produkt som tros sälja bra (gör tydligen det runtom i världen, greens alltså) kan man väl ligga på företagen att släppa localized versions?
Här nämns det på Computex att de säljer bra: http://www.youtube.com/watch?v=Jip5spgFJoY
ca 1:25 in i filmen. Ser ut som ett Trigger med Greens som han kikar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Har också skrivit ett mejl till CM Storm som inehåller många böner och "please". Får se om det funkar, älskar QF Rapid som modell och vill inte betala dubbelt så mycket för samma sak.

Permalänk
Medlem

Jahaja, det verkar ju inte som CM kommer släppa något i sverige med gröna. (TK räknas inte, det är en förolämpning mot god smak).
Istället så tog jag mod till mig och beställde ett Stealth från Amazon.

http://www.amazon.com/CM-Storm-QuickFire-Stealth-Mechanical/d...

Har sista dagarna suttit och shift+ctrl 'at mellan US och SWE tangentbordslayout och kikat på en lathund samtidigt.
Jag har ännu inte lärt mig programmera, men herregud vad mycket lättare jänkarna har det!!!

Så det blir helt enkelt till att trycka till på shift+ctrl med vänster lillfinger för att byta layout de gånger man skriver på svenska.
Om någon är intresserad kan jag återkomma med intryck när det anlänt.

Ha det gott!

Permalänk
Medlem

Jaha då har dagen kommit! Gissa vad jag skriver detta inlägg på?
Har såklart inte vant mig ännu (5min) men vill du ha en brutalt härlig old-school känsla så är det bara att hala fram plånboken å köpa GRÖNT.

Slutsats:
It's freakin' awesome!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Jaha då har dagen kommit! Gissa vad jag skriver detta inlägg på?
Har såklart inte vant mig ännu (5min) men vill du ha en brutalt härlig old-school känsla så är det bara att hala fram plånboken å köpa GRÖNT.

Slutsats:
It's freakin' awesome!!!

Komplett?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Nope.Länken ligger ett par inlägg upp. (Amazon.com)