Permalänk

Film Convert

Hej alla!
Har sneglat lite på Film Convert. Ser väldigt intressant ut.
Är det en bra investering? Är lite sugen på att bränna lite pengar när lönen dimper ner på kontot.
Berätta gärna era erfarenheter av det.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Det är svinbra och prisvärt. Har hela paketet dvs både stand alone och plugins.
Kanon om man vill få en nice "grejd" utan att lägga så mycket tid på det.

Permalänk
Medlem

Jag är inte lika helt odelat positiv. Tycker man kan göra saker nästan lika enkelt med LUTs, vilka i många fall är gratis.

Du har även ImpulZ LUTs att ta en titt på om du vill bränna pengar

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Länkar ? Är det mjukvara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Jag är inte lika helt odelat positiv. Tycker man kan göra saker nästan lika enkelt med LUTs, vilka i många fall är gratis.

Du har även ImpulZ LUTs att ta en titt på om du vill bränna pengar

Filmconvert låter dig enkelt göra egna LUTs plus att LUTs måste IMO alltid gradas, de är bara en start.
Som sagt jag använder allt beroende på projekt och råder till att inte bli lat och bara köra på ett sätt eftersom det är så begränsande.
Framförallt ska man grada själv från grunden ibland så man vet varför olika LUTs gör som dom gör.

Permalänk
Medlem

För trött, men LUT ? Antar att det är något för rörliga bilder.... och inte något program för att få mer filmkänsla till stillbilder...

Permalänk
Medlem

lite OffTopic vad är dethär vad skall det användas till och hur?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

För trött, men LUT ? Antar att det är något för rörliga bilder.... och inte något program för att få mer filmkänsla till stillbilder...

http://nofilmschool.com/2011/05/what-is-a-look-up-table-lut-a...

Skrivet av nick-li:

lite OffTopic vad är dethär vad skall det användas till och hur?

Förenklar grading, speciellt för den som vill simulera en viss filmtyp men verktyget har visat sig vara bra till mycket och blivit mycket populärt. Ungefär som Gopro Studio Premium som används av massor med människor som inte ens äger en gopro eftersom det är en kompetent konverter och korrigerare för Raw Video.

https://www.youtube.com/watch?v=WTEiXTbXczM

Permalänk

Tack för alla svar.
Tog hem demon igår och testade. Mycket, mycket bra.
Men jag blir lite kluven vilken version jag ska köpa.
Resolve eller After Effects.
Jag får helt enkelt fundera lite på det

Trevlig helg alla!

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också Filmconvert. Köpte först plugin men eftersom jag ibland byter nle vill jag inte vara bunden. Ångrar inte att jag bytte till en standalone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM