Problem med Paging file. Acer TravelMate 8005LMi

Permalänk
Medlem

Problem med Paging file. Acer TravelMate 8005LMi

Hej! Nu är det så att min bärbara acer TravelMate 8005LMi. Så säger den när jag loggar in Pagingfile do not exist or is too small. Då står det hur jag ska fixa det då har jag gjort det ett antal gånger men den ger sig inte.

Dator är uppgraderad så det är mer RAM än orginal. Men vet inte vart man kollar det på en XP maskin.
Det vore snällt om någon vill hjälpa mig med detta.

Permalänk
Medlem

windowstangenten+pauseknappen ger systeminformationen.

Har du ett par gig ram och inte några speciellt tunga grejer kan du alltid försöka inaktivera page filen helt och hållet så kanske det löser dina problem.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

windowstangenten+pauseknappen ger systeminformationen.

Har du ett par gig ram och inte några speciellt tunga grejer kan du alltid försöka inaktivera page filen helt och hållet så kanske det löser dina problem.

Provade med det meb gick inte. Ska prova ominstalera dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

windowstangenten+pauseknappen ger systeminformationen.

Har du ett par gig ram och inte några speciellt tunga grejer kan du alltid försöka inaktivera page filen helt och hållet så kanske det löser dina problem.

Om man får "Pagingfile do not exist or is too small" så är ju knappast bästa tipset att stänga av pagefile. Det är ju det som är hans problem.

Jag rekomenderar att man ställer Pagefile size på "let windows decide"

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Om man får "Pagingfile do not exist or is too small" så är ju knappast bästa tipset att stänga av pagefile. Det är ju det som är hans problem.

Jag rekomenderar att man ställer Pagefile size på "let windows decide"

Provade det men det funkade inte heller...

Permalänk
Visa signatur

Magnus
Asus Sabertooth, 2600K @ 4 GHz, Arctic Freezer 13, 8 Gb Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz, Fractal Design Tesla 650 W 80+, Gigabyte 660 TI OC och detta sitter i en lådan Core 3000 från Fractal Design.

Permalänk
Medlem

Jag har kommit dit då jag ska trycka mig in på Security på Properties men det finns inge Security. Måste man starta upp i safemode. När jag loggar in har jag två konton att välja emellan. Vet inte om man ska starta i Sfaemode ändå?

Permalänk
Medlem

Jag har provat det mesta men det verkar inte fungera... Vill helst inte ominstallera hela datorn
Jag har provat detta http://www.nthelp.com/50/pagefile.htm

Permalänk
Medlem

sätt i ännu mer ram eller installera om.

det är nog de två alternativen får gå efter.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!