Få nytt batteri till din iPhone 5 gratis

Permalänk
Medlem

Få nytt batteri till din iPhone 5 gratis

Var nån som delade den här länken på facebook, har inte sett några andra nyheter om det så tänkte att det kanske kan hjälpa någon här på forumet också.
Gäller tydligen för iPhone 5, tillverkade mellan september 2012 och januari 2013.

https://ssl.apple.com/se/support/iphone5-battery/

På den sidan kan du skriva in din iPhones serienummer för att få veta om du kan få ditt batteri utbytt utan kostnad.

Min iPhone var "eligible" så ska lämna in den vartefter, känns rätt bra efter två år då batteritiden är det enda jag inte är riktigt nöjd med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Lämnade in min iphone 5 för de utbytningsprogrammet de har för trasig låsknapp! Ups kom och hämtade telefonen vid dörren och 5 dagar senare kom dom och lämnade tillbaka den.

De hade inte bara bytt låsknappen utan batteriet och kameran också. Har haft problem med batteriet, har behövt ladda det ca 3-4 gånger per dag.

Så tummen upp för apples kundservice! (Y)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

Lämnade in min iphone 5 för de utbytningsprogrammet de har för trasig låsknapp! Ups kom och hämtade telefonen vid dörren och 5 dagar senare kom dom och lämnade tillbaka den.

De hade inte bara bytt låsknappen utan batteriet och kameran också. Har haft problem med batteriet, har behövt ladda det ca 3-4 gånger per dag.

Så tummen upp för apples kundservice! (Y)

Skickades från m.sweclockers.com

aja, mitt kan knappast bli sämre så det här är absolut något jag är intresserad av.

min verkar vara en av de drabbade och jag är inte alls förvånad. ska kika närmare på det här. tack för länken, ts!

Permalänk
Hedersmedlem

Har man redan bytt men betalat själv så kan man få pengarna tillbaka: "If you believe your iPhone 5 was affected by this issue, and you paid to replace your battery, you can contact Apple about a refund."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro