Ruthless Semi-Vanilla (+mcmmo) Minecraftserver. (1.8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

hej jag ansöker både åt farsan och mig

jag: namn: bibo_99
jag är 15 år så om jag inte är inne ofta beror de på läxor och ingen ork
farsan: OldWolf_70
farsan är 44 har jag för mig han är oftast under marken o gräver så han kommer nog inte vara i vägen om man får säga så

Sådär, Ni är så välkomna in

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Halloj, skulle vilja få ansluta och spela på er server då vänner redan är där.
Ålder: 18 år.
Namn: RaxZ0

Permalänk
Medlem
Skrivet av craze010:

Halloj, skulle vilja få ansluta och spela på er server då vänner redan är där.
Ålder: 18 år.
Namn: RaxZ0

Du blev whitelistad igår via ruthless forumet. Så välkommen in!

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Jag och min polare skulle gärna ansluta oss

Min ålder: 20
Namn: BaronVonkajmac

Polarens ålder: 19
Namn:Baronvonbufko

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salleee:

Jag och min polare skulle gärna ansluta oss

Min ålder: 20
Namn: BaronVonkajmac

Polarens ålder: 19
Namn:Baronvonbufko

Fixat, välkomna in!

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbZzen:

Fixat, välkomna in!

Tack

Permalänk

Jag vill börja spela på er server, har ett flertal vänner som redan gått med.
Jag är 18år.
mitt nick är arnebrumbrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnebrumbrum:

Jag vill börja spela på er server, har ett flertal vänner som redan gått med.
Jag är 18år.
mitt nick är arnebrumbrum

Välkommen in!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

tjena sak ansöka åt en polare med som jag glömde skriva till

namn: rivster
han kommer väll göra som jag bygga ett hus någonstans och hålla sig där

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Hur ska man veta vad eran huvudstad heter när man registrerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

tjena sak ansöka åt en polare med som jag glömde skriva till

namn: rivster
han kommer väll göra som jag bygga ett hus någonstans och hålla sig där

Så fixat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adde_ma:

Hur ska man veta vad eran huvudstad heter när man registrerar?

Sveriges huvudstad. Den heter Stockholm

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Ja, så kan det va ja...

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Halloj! Nu kommer den dära jobbiga typen Ipzen igen o skriver massa..

Men!

Jag vill bara berätta för er att servern står Halland, Japp det är där de står om på nyheterna på tv.. Regn, Massor av regn, Åska och en hel hög med strömabrott och översvämmningar! Servern dog inatt av strömavbrott. Så jag vill bara förvarna er att det finns risk att servern dör ikväll med när nästa "våg" väntas dra in över kusten. Som tur är står servern ganska centralt så avbrotten brukar inte bli så långa.

Vi ber om ursäkt om servern ligger nere och skapar er otrolig spelabstinens, Men vet du vad? testa gå in på singleplayer i creativemode såfall och exprimentera lite, så kanske du har kommit på ett nytt projekt!

Välkomna in!

Måste vara jobbigt där nere nu. Med allt regn.

Skulle gärna spela på serven för skoj, men tror jag inte kan spela utan fullversionen och är inte alltid aktiv Är det värt 200kr ca för spelet (det jag spelar nu blir lite tråkigt i längden, kör vanilja själv)? Har xray installerat, kan det trigga server skyddet (kör dubbelversioner och kör den utan fusk så klart i så fall)?

Vet i sjutton namnet eller är det något man fixar vid betalning tro?

är över 20 i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Måste vara jobbigt där nere nu. Med allt regn.

Skulle gärna spela på serven för skoj, men tror jag inte kan spela utan fullversionen och är inte alltid aktiv Är det värt 200kr ca för spelet (det jag spelar nu blir lite tråkigt i längden, kör vanilja själv)? Har xray installerat, kan det trigga server skyddet (kör dubbelversioner och kör den utan fusk så klart i så fall)?

Vet i sjutton namnet eller är det något man fixar vid betalning tro?

är över 20 i alla fall

Du måste ha fullversionen för att kunna spela på servern. Och ska du köra med x-ray så får du nog hålla dig till singleplayer tyvärr, då det inte är tillåtet på servern. Sen om det är värt 200kr är ju upp till dig att bestämma, namn och sånt fixas vid köp av spelet.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Skrivet av tobbZzen:

Du måste ha fullversionen för att kunna spela på servern. Och ska du köra med x-ray så får du nog hålla dig till singleplayer tyvärr, då det inte är tillåtet på servern. Sen om det är värt 200kr är ju upp till dig att bestämma, namn och sånt fixas vid köp av spelet.

Jo, förstod det, men tänkte i fall den är överkänslig och ser att jag har en moddad filerna på datorn Har valmöjlighet att köra original eller "fusk" modden

Lite svårt att veta när man får testa på så begränsade möjligheter, 100minuter original (för lite egentligen, så fixade mer speltimmar), men kan inte prova om det vore kul att köra med andra tyvärr (på någon testserver typ). Ser skoj ut på Youtube klipp i alla fall fast vissa servers är lite vrickade Kan fastna timmar i den, men börjar känns för ensamt att bygga upp en värld själv.

Okej då vet jag, när jag väl köpt spelet ska jag prova denna servern i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, förstod det, men tänkte i fall den är överkänslig och ser att jag har en moddad filerna på datorn Har valmöjlighet att köra original eller "fusk" modden

Lite svårt att veta när man får testa på så begränsade möjligheter, 100minuter original (för lite egentligen, så fixade mer speltimmar), men kan inte prova om det vore kul att köra med andra tyvärr (på någon testserver typ). Ser skoj ut på Youtube klipp i alla fall fast vissa servers är lite vrickade Kan fastna timmar i den, men börjar känns för ensamt att bygga upp en värld själv.

Okej då vet jag, när jag väl köpt spelet ska jag prova denna servern i alla fall

Vi kommer märka rätt fort om du kör med x-ray, så om du vill stanna länge på servern så rekommenderar jag dig att köra utan fusk.

Jag kan av egen erfarenhet säga att spelet blir betydligt roligare när fler är inblandade, men det är ju från person till person.
Har du någon polare som äger spelet så kan ni ju slänga upp en server och se om du tycker om det. Men som sagt, det blir roligare med fler.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Namn: Bjorntass
Ålder: 23

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunkDunk:

Namn: Bjorntass
Ålder: 23

Sådär, Välkommen in!

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbZzen:

Sådär, Välkommen in!

Danke schön!

Permalänk

Ansökan åt Cryptothix!

Tja Ipzen!

En kompis till mig skulle vilja börja spela med oss! Hans in-game namn är Cryptothix och han är 24 år gammal!

Hoppas livet leker för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FestedGaming:

Tja Ipzen!

En kompis till mig skulle vilja börja spela med oss! Hans in-game namn är Cryptothix och han är 24 år gammal!

Hoppas livet leker för dig!

Fixat!

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Idag klockan 15:00 kommer vi ta ner servern för lite upptaderingar samt byte av processorfläktar!

Vi hoppas att allt är igång igen inom en timme.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Uppdaterad

Servern uppdaterad!

OBS! Vi har flyttat till mc.lamacraft.net (INGEN PORT)

Servern är åter igen igång, Nu med nya fina CPU fläktar som ska kunna rulla några år till

Samtidigt har vi även passat på att göra lite uppdateringar på Semi-vanilla.

Custom Creative world
Vi har lagt in en värld där ni kan bygga och spela i Kreativt läge, Denna värld har eget inventory och egna enderchest, Så man kan inte ta med sig någonting tillbaka till survival
Creativevärlden är till för er som bara är ute efter att bygga underbara saker, Försök följa naturen så gott dom de går.

Av säkerhetsskäl har vi även lagt in lite ranker, Nya spelare börjar som Default, de kan enbart köra i Survival, När man visat att man sköter sig på servern får man Builder, Då kan du bygga vad du vill i Creative världen. Detta är för att förhinda att nångon gör massiv grief i creativt läge.
Självklart kan man som Default fortfarande gå in i creative och titta runt!

Vi syns ingame!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Hej ska göra ännu en ansökan åt ännu en kompis...

Namn: junganj

Kommer väll som jag och rivster att bygga hus o va där omkring

Han är 13 men exterm mogen och han gör inte en fluga för nära om inte flugan atackerar först

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

Hej ska göra ännu en ansökan åt ännu en kompis...

Namn: junganj

Kommer väll som jag och rivster att bygga hus o va där omkring

Han är 13 men exterm mogen och han gör inte en fluga för nära om inte flugan atackerar först

Vi gör väl ett försök, Välkommen in!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Namn: Lettertwista
Ålder: 15

Skulle gärna gå med i denna servern just för att det verkar vara något seriöst och inte något skit som kommer ta slut om ett par veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sceptric:

Namn: Lettertwista
Ålder: 15

Skulle gärna gå med i denna servern just för att det verkar vara något seriöst och inte något skit som kommer ta slut om ett par veckor.

Just denna servern är 2 månader gammal, Men vi har haft servrar i över 2 år nu så de blir nog ett tag till.

Välkommen in!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Servern säger att jag inte är whitelistad längre?

KSFR

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Servern säger att jag inte är whitelistad längre?

KSFR

Vi har bytt IP till mc.lamacraft.net (ingen port längre)

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC