Windows 8 svarar inte/skrivbordet laddas ej efter att ha inaktiverat tjänster i MSconfig

Permalänk
Medlem

Windows 8 svarar inte/skrivbordet laddas ej efter att ha inaktiverat tjänster i MSconfig

Hej, det är så att jag gick in i msconfig och inaktiverade alla tjänster förutom Windows tjänsterna sen skulle jag starta om datorn och då kommer det upp "Förbereder Windows Stäng inte av datorn" (Har Windows 8) och det stod bara så jätte länge sen kom jag till inloggning skärmen och efter jag skrivit in mitt lösenord så kommer jag till skrivbordet men inga ikoner är där och det går inte att klicka någon stans alls! Och sen kommer det upp "Windows svarar inte" och jag får lov att stänga av datorn (Hålla in påknappen) och sen när jag startar den igen så händer exakt samma sak! Det står "Förbereder Windows Stäng in av datorn" och efter ca. 10 min kommer jag till inloggnings skärmen och loggar in sen svarar inte Windows!

Går det att återställa hela datorn?, om det går så gör jag det, hjälp mig bara!!! Vill bara kunna använda den igen!

Vet du något, snälla skriv här då!

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Tro inte du får hjälp snabbare om du skriver i caps lock överallt. Varför ändrade du i msconfig från början?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ominstallera windows. Med andra formatera om. Om du inte vet om hur man gör det, så borde du inte ha pillat i msconfig.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Tro inte du får hjälp snabbare om du skriver i caps lock överallt. Varför ändrade du i msconfig från början?

Hade problem med att installera FSX och hitta att det skulle funka att göra så http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_othe... (Alternativ B)

Permalänk
Medlem
Skrivet av essarn:

Hade problem med att installera FSX och hitta att det skulle funka att göra så http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_othe... (Alternativ B)

Du måste ha gjort något fel i msconfig och därför fungerar inte Windows längre som det ska.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Sluta fjolla och lugna ner dig.

Starta i felsäkert läge och aktivera grejerna igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Du måste ha gjort något fel i msconfig och därför fungerar inte Windows längre som det ska. Enda lösningen jag kan komma på är att formatera hårddisken och installera Windows på nytt. Hoppas du har backup på dina filer.

Har tyvärr ingen backup på något... men hur formaterar man hårddisken och installera om Windows?
Hittar bara att man ska göra en massa saker "inne i datorn" men problemet är att jag kan inte använda datorn alls?
Om du skulle kunna länka någon guide mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Sluta fjolla och lugna ner dig.

Starta i felsäkert läge och aktivera grejerna igen.

Hur startar man i felsäkert läge, och ja... kan inte alls mycket om datorer..

Permalänk
Medlem

Man formaterar ingenting alls, vad är det för hittepå?
Man bootar upp med Windows installationsskiva eller USB och tar bort alla partitioner, sen installerar man Windows.

Guider finns det överallt på nätet, googla lite.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Man formaterar ingenting alls, vad är det för hittepå?
Man bootar upp med Windows installationsskiva eller USB och tar bort alla partitioner, sen installerar man Windows.

Guider finns det överallt på nätet, googla lite.

Hittade att man skulle hålla inne shift och klicka på restart och det gjorde jag och det kom upp "vänta" på skärmen sen starta datorn om, men sen kom det inte upp, istället kom det som förut "förbereder Windows" och det stog och tugga så jätte länge bara...

Vill bara veta, hur återställer jag HELA datorn utan att behöva gå in i själva "Windows"??

Permalänk
Medlem
Skrivet av essarn:

Hur startar man i felsäkert läge, och ja... kan inte alls mycket om datorer..

Vill du starta i felsäkert läge trycker du F8 när du startar datorn.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/start-computer-saf...

Inne i Windows kör du msconfig igen och bockar i allt du bockade bort förut.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Välkommen till Sweclockers btw

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...