Extern disk som funkar ihop med en AC66U

Permalänk
Medlem

Extern disk som funkar ihop med en AC66U

Funderar på att skaffa en extern disk till en RT-AC66U som nyligen har införskaffats.

Egenskaper som eftersöks:

* Pålitlig (vilket utesluter Seagate, vad jag har förstått).
* Greja både USB 3.0 och 2.0 (routern har av outgrundlig anledning bara 2.0).
* Behöver inte vara mer än 1TB. Kanske inte ens så mycket.
* Prisvärd
* Inte väsnas en massa
* Helst strömförsörjning via USB

Vad är bra grejor? Var lite inne på Lacie Rikiki ett tag men hittade dels rapporter om hög RMA-andel för en av deras andra modeller. och dels nån kontakt som ska vara benägen att gå sönder lätt.

Permalänk
Medlem

Skall den dra sin ström via USB'n så måste det vara en 2.5" disk.
En WD RED 1TB (WD10JFCX) fungerar bra, har en själv och den tuffar på som den skall.
Sen så köper du ett helt vanligt externt USB chassi, kostar inte många kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skall den dra sin ström via USB'n så måste det vara en 2.5" disk.
En WD RED 1TB (WD10JFCX) fungerar bra, har en själv och den tuffar på som den skall.
Sen så köper du ett helt vanligt externt USB chassi, kostar inte många kronor.

Följdfråga: vilka USB-chassin rekommenderas? Har en 500GB 2.5" liggandes hemma, Hitachi tror jag. Är det enkelt att hiva in den i ett chassi vore ju det en variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Följdfråga: vilka USB-chassin rekommenderas? Har en 500GB 2.5" liggandes hemma, Hitachi tror jag. Är det enkelt att hiva in den i ett chassi vore ju det en variant.

Jag har köpt ett knippe billiga 2.5" chassin genom åren och inget av dom har varit speciellt dåligt och alla fungerar fortfarande.
Köp ett billigt från nåt ställe som inte brukar strula med returer (om det mot förmodan inte skulle vara bra)