Vilken Lumia ska man välja? 925 eller 1520?

Permalänk
Medlem

Vilken Lumia ska man välja? 925 eller 1520?

Hej!

Vi ska få nya firmatelefoner på jobbet och provar för närvarande en 925 vilket är en trevlig telefon.

Men vi får välja på 925 eller 1520..

1520 är ju sjukt mycket bättre specifikationer på men jag vet inte.. kanske blir lite stor?

Vad skulle ni valt? Har ni en stor telefon? Tips emottages gärna

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Hur upplever du 925:an idag då? Personligen tycker jag att den är på gränsen för stor, och därför hade jag inte velat ha en större såsom 1520. Väntar ju istället på 1520 fast i mindre version.. Dock har ju 1520 bättre prestanda och bättre kamera, större batteri och allt sånt!
Som sagt, tycker du 925:an är för stor, kanske du bör stanna med den då. Men tror du vänjer dig snabbt vid större om du skulle välja 1520

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk

Grejen med wp är att hårdvaran inte spelar så stor roll så förvänra dig inte så stor förbättring i prestanda väg. Det du däremot får är en något pixeltätare skärm, bättre batteritid och betydligt större mobil, även kameran ska vara något bättre. Det viktigaste är om du skulle gilla större formatet.
EDIT: Här kan du se att den är ganska mycket större. http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Nokia-Lumi...

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Hur upplever du 925:an idag då? Personligen tycker jag att den är på gränsen för stor, och därför hade jag inte velat ha en större såsom 1520. Väntar ju istället på 1520 fast i mindre version.. Dock har ju 1520 bättre prestanda och bättre kamera, större batteri och allt sånt!
Som sagt, tycker du 925:an är för stor, kanske du bör stanna med den då. Men tror du vänjer dig snabbt vid större om du skulle välja 1520

Den är riktigt rapp och bra telefon faktiskt.. Men det är svårt att tacka nej till en 1520 som kostar nästan det dubbla om firman betalar

Får fundera! Vi ska beställa telefoner imorgon så är lite kluven.. skulle helst villa ha en 1020 tror jag men för kameran såklart

Skrivet av hammarlund:

Grejen med wp är att hårdvaran inte spelar så stor roll så förvänra dig inte så stor förbättring i prestanda väg. Det du däremot får är en något pixeltätare skärm, bättre batteritid och betydligt större mobil, även kameran ska vara något bättre. Det viktigaste är om du skulle gilla större formatet.
EDIT: Här kan du se att den är ganska mycket större. http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Nokia-Lumi...

Det är klart, 925an är riktigt snabb i allt jag testat än så länge Storleken är väl det stora problemet.. förstår inte varför dom inte skickade med en penna till en så stor telefon heller :/

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Den är riktigt rapp och bra telefon faktiskt.. Men det är svårt att tacka nej till en 1520 som kostar nästan det dubbla om firman betalar

Får fundera! Vi ska beställa telefoner imorgon så är lite kluven.. skulle helst villa ha en 1020 tror jag men för kameran såklart

Det är klart, 925an är riktigt snabb i allt jag testat än så länge Storleken är väl det stora problemet.. förstår inte varför dom inte skickade med en penna till en så stor telefon heller :/

Ja som sagt så för mig så skulle nog batteritiden locka mest men det skulle nog ta i för mycket på storleksfronten. Får du behålla din gamla 925 också? För i såfall hade det ju varit en win win situation!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk

1520 är grym! Visst WP8 är lättdrivet men du märker skillnad på 1020 och 1520 (har inte provat någon 925).
Sen är ju trådlös laddning underskattat, och skalen man kan köpa för att det ska funka med 925 är riktigt plastiga.
Storleken vänjer man sig fort till och det gör den bra mycket mer användbar om man kör mycket kalkylblad eller bara surfar.

Kör 1520!

Permalänk
Medlem

930, för du/ni vill väl ha det bästa, eller?

Permalänk
Skrivet av Telepati:

930, för du/ni vill väl ha det bästa, eller?

Jojo, om man klär i monokel så kan man köra 930..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attitude666:

1520 är grym! Visst WP8 är lättdrivet men du märker skillnad på 1020 och 1520 (har inte provat någon 925).
Sen är ju trådlös laddning underskattat, och skalen man kan köpa för att det ska funka med 925 är riktigt plastiga.
Storleken vänjer man sig fort till och det gör den bra mycket mer användbar om man kör mycket kalkylblad eller bara surfar.

Kör 1520!

Tog en 1520 men gah vad stor den är.. tveksam på att man vänjer sig faktiskt men vi märker väl

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Köpte en 925 och en 625 och den jag blev mest positivt överraskad av är faktiskt 625an i förhållande till priset. Trodde t.ex. den något lågupplösta skärmen och 5Mp kameran skulle vara sämre i 625an, men icke, mer än godkänt för 995:- Riktigt bra bilder på 625an också om än inte riktigt som 925an.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MasteraCe:

Tog en 1520 men gah vad stor den är.. tveksam på att man vänjer sig faktiskt men vi märker väl

Vande du dig vid storleken? Själv tycker jag alla andras mobiler numera är futtiga små leksaker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Vande du dig vid storleken? Själv tycker jag alla andras mobiler numera är futtiga små leksaker.

Nja det vill jag inte påstå.. tycker fortfarande den är för otymplig, speciellt när man har ett skal på eftersom jag använder den i jobbet :-/

Hade den haft en penna hade den varit bättre, kan inte förstå man gör en så gigantisk lur utan penna.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

1520 är för liten imo, står ut med den i väntan på en rejälare telefon.
Den är rätt reko jämfört med skivat bröd också