Permalänk
Inaktiv

Xperia V Värde

Hejsan Hoppsan!

Har tänkt köpa ny telefon (S4) och ska sälja min Xperia V, hur mycket tror ni den kan va värd, inge större fel (dock finns det några döda pixlar längst upp i vänstra Hörnet)

Mycket tacksam för svar

Permalänk

En femhundring kanske?

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Är den lite defekt så ja mellan 600 - 1000:- skulle jag säga.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

har inte sony 2 års garanti på sina produkter? kan du få skärmen fixat så kan du sälija den för ~1200kr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DjSweetBazz:

har inte sony 2 års garanti på sina produkter? kan du få skärmen fixat så kan du sälija den för ~1200kr

Är ganska less på den, men en kompis sa att han kanske kunde köpa den för 700-900 kronor

Permalänk
Medlem

Konstigt, min xperia v hade också en HEL DEL döda pixlar uppe i vänsta hörnet....

Sålde den förra veckan med ett minneskort på 16gb, skal och skärmplast för 800 kronor till en kompis. (Han var välinformerad om pixlarna men brydde sig ej)

Den var föutom pixlarna i nyskick. Inte en repa.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ain0k:

Konstigt, min xperia v hade också en HEL DEL döda pixlar uppe i vänsta hörnet....

Sålde den förra veckan med ett minneskort på 16gb, skal och skärmplast för 800 kronor till en kompis. (Han var välinformerad om pixlarna men brydde sig ej)

Den var föutom pixlarna i nyskick. Inte en repa.

Kanske att Xperia V är en riktig floppidopp telefon xD inte nöjd med den -_- känns som man borde få mer för 3000 kronor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noah01:

Är ganska less på den, men en kompis sa att han kanske kunde köpa den för 700-900 kronor

Har aldrig tyckt Sony haft hög standard på sina produkter, har testat några telefoner känns som att dom är bättre på pappret samt att ps serien är helt rubbish specieltt ps4 intern power brick?!? Värme lär ju vara ett problem

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Sålde tjejens Xperia V i förra veckan och vi fick 1300kr för den men då var den också i nyskick i det stora hela. Men mer än så ska man nog ha tur om man ska få för den.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Kanske att Xperia V är en riktig floppidopp telefon xD inte nöjd med den -_- känns som man borde få mer för 3000 kronor

Jag tycker att man får exakt det man betalar för

Vattentät, bra kamera och ganska snabb.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ain0k:

Jag tycker att man får exakt det man betalar för

Vattentät, bra kamera och ganska snabb.

Betalar du också för döda pixlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Betalar du också för döda pixlar?

dat fråga.

Jag fick ju bara ett måndags ex?
Det är tre anda här hemma som också kör på xperia v, och det är inga döda pixlar på dem.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Kanske att Xperia V är en riktig floppidopp telefon xD inte nöjd med den -_- känns som man borde få mer för 3000 kronor

Du kan få mer för 3000kr. Mycket mer:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2325111
http://oneplus.net/se/one

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Egentligen diskuterar vi ju inte köpråd här

Förövrigt är den här telefonen ganska gammal, och har kostat 3000 bra länge, sedan Juli förra året enligt Prisjakt ^^

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Betalar du också för döda pixlar?

20+ kollegor samt jag själv som har en V sedan 1½ år, har inte hört något om döda pixlar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Förövrigt är den här telefonen ganska gammal, och har kostat 3000 bra länge, sedan Juli förra året enligt Prisjakt ^^

Precis, prima exempel på varför det är bättre att köpa nyare billiga modeller än att köpa äldre dyra modeller som gått ner i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Precis, prima exempel på varför det är bättre att köpa nyare billiga modeller än att köpa äldre dyra modeller som gått ner i pris.

Haha ja?

Fortfarande ingen här som frågar efter köpråd, men tack för tipset Jag kommer definitivt köpa en one+ nästa gång det blir aktuellt med ny mobil. (Snart)

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Fortfarande ingen här som frågar efter köpråd, men tack för tipset Jag kommer definitivt köpa en one+ nästa gång det blir aktuellt med ny mobil. (Snart)

Ah, nä, jag ville egentligen bara visa att det inte är en priskategori man borde undvika. Det finns riktigt bra mobiler i prisklassen.