LG förbereder G Watch R – smart klocka med rund skärm

Permalänk
Melding Plague

LG förbereder G Watch R – smart klocka med rund skärm

Elektronikjätten LG var först ut med en smart klocka med Android Wear och nu har bolaget ännu en modell på gång. Den här gången med en rund skärm och design inte helt olik en vanlig klocka.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

vet inte varför, men dessa smartwatches med rund skärm tilltalar mig mycket mer än de som släppts tidigare med rektangulära skärmar.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Kul att se flera smartklockor med rund skärm, funderar på att skaffa en Moto 360 när den kommer till handeln men det här kanske blir ett annat alternativ.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Håller med. Rund skärm åt folket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Rent modemässigt så är ju dessa smart-klockor, extremt jäkla fula. Kan de inte få den att se ut som en vanlig Omega, fast med smarta funktioner?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Den dagen smarta klockor ser ut så här...då kanske. Just nu är det långt ifrån.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Rent modemässigt så är ju dessa smart-klockor, extremt jäkla fula. Kan de inte få den att se ut som en vanlig Omega, fast med smarta funktioner?

Tanken med runda smartklockor är nog att du kan få den att se ut som du vill, sen att smartklockorna är tjockare än vanliga klockor är nog oundvikligt. För övrigt har vi inte sett LGs klocka, filmen fisar inget ting...

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Fyrkantigt är egentligen bättre ty då finns det mer plats för information. Runda displayer är ganska "informationsoeffektiva"

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att Moto360 ser bra mycket bättre ut. Men kul att det kommer allt fler alternativ!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Fyrkantigt är egentligen bättre ty då finns det mer plats för information. Runda displayer är ganska "informationsoeffektiva"

Förutsatt att det du ska visa inte är en cirkel...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag gillade klockorna som kom på 1980-talet. LCD-display och massor av trevliga funktioner såsom tidtagarur, timer, väckningsfunktion o.s.v. Av någon anledning har armbandsklockornas utveckling gått bakåt till gamla visare och utan display. Visst finns det fortfarande digitalur att köpa men det verkar inte lika populärt längre. Bäst trivdes jag med de som hade både analoga visare och sifferdisplay, det bästa av två världar. Den använde jag som väckarklocka, träningsklocka, äggklocka o.s.v., en verkligt smart klocka alltså.

Men sedan några år tillbaka har jag vant mig med att inte ha någon klocka. Man har rätt bra koll på tiden ändå. Vid datorn t.ex. finns alltid en klocka och så på telefonen. Tvivlar på att smartklocka är något jag kommer köpa. Jag har ju inte ens smarttelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Tycker fortfarande att Moto360 ser bra mycket bättre ut. Men kul att det kommer allt fler alternativ!

Tycker inte att man såg särskilt mycket av LG's klocka, men om man utgår från vad man kan tyda och hur G Watch ser ut så lär nog Moto360 se mycket bättre ut. Men det återstår väl att se

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Skulle nog kunna tänka mig en sån beroende på hur tjock den är. Däremot tänke jag på en sak om det är "farligt" att bära sådana, ( bla bla det är farligt att gå utanför dörren - Nej tack..)
Tänkte strålningsmässigt är det smart o klista en pryl med blåtand ( även om mycket liten stålning, men kanske betyande mer än en vanlig klocka? ) direkt mot kroppen 24/7?

Visst vi springer väl ändå runt med mobiler o så på oss, jag stirrar i skärmen i princip hela min vakna tid på jobbet och hemma. så vad ska en lite klocka göra tro? Men ändå, en tanke, varken skärm eller mobil ligger klistrad mot mig hela dagarna, lägger alltid ifrån mig mobilen på jobbet osv, dock enbart av bekvämlighetens skull. Hade jag vart rädd för strålning hade jag inte kört en 42" TV som skärm som jag sitter på tok för nära!

Det är mer en tanke, Förr eller senare kommer väl en hel mobil sitta klistrad mot armen och kanske inte så jäkla bra egentligen?

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Är ju inte nytt med "smarta" klockor.

Köpte en klocka för en 8-10 år sedan i Thailand som man kunde se videos på och lyssna på musik, överfördes med en kabel. har för mig att den hade en kamera också. Om jag bara kunde hitta den, kanske har samlarvärde haha.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Förutsatt att det du ska visa inte är en cirkel...

Helt klart! Men även så, så kan du då visa en cirkel + information ute i hörnen. Ja, om du har en fyrkantig display. Annars inte

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Jag blir då mycket mer imponerad av detta än ett chipp:

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag blir då mycket mer imponerad av detta än ett chipp:

http://i271.photobucket.com/albums/jj132/niklas3025/omega321_...

Om du får den att kommunicera med en telefon och visa notifieringar så är det sjukt imponerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Om du får den att kommunicera med en telefon och visa notifieringar så är det sjukt imponerande

Det är nu LG eller Sony eller vilka det nu är som tillverkar borde svara: "Challange Accepted!" och posta en bild på Barney.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag blir då mycket mer imponerad av detta än ett chipp:

http://i271.photobucket.com/albums/jj132/niklas3025/omega321_...

Då vågar ja nästan chansa på att du inte förstår ett chipp

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Då vågar ja nästan chansa på att du inte förstår ett chipp

Behöver inte bli imponerad av det bara för att jag förstår det

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag blir då mycket mer imponerad av detta än ett chipp:

http://i271.photobucket.com/albums/jj132/niklas3025/omega321_...

blir du också mer imponerad av denna

jämfört med denna?

personligen så föredrar jag en enkel analog klocka som visar tid och dag. Allt annat runt omkring mig är digitalt och innehåller fler funktioner än vad jag egentligen behöver ha när jag bara ska ta reda på vad klockan är.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

blir du också mer imponerad av denna
http://www.telefonverket.se/images/t_560.jpg

jämfört med denna?
http://techieli.files.wordpress.com/2011/08/iphone-smartphone...

personligen så föredrar jag en enkel analog klocka som visar tid och dag. Allt annat runt omkring mig är digitalt och innehåller fler funktioner än vad jag egentligen behöver ha när jag bara ska ta reda på vad klockan är.

Ne, inte riktigt samma grej. Jag har bara en kännsla som fastnat i härnan att klockor ska vara ett hantverk, Jag gillar iden på att den gubbe sitter å plockar ihop en klocka för hand del för del och testar mekaniken Inte att det är chipp som trycks i maskin. Men jag kanske börjar bli gammal och alla kommer springa runt med google glass sanart och klockor med inbyggda hologram osv hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Rockstar games gör smartklocka tillsammans med LG!

Kolla 00:00 till 00:03 i videon så ser man rockstars logga swooscha runt.
Av färgen kan man tyda att det är San Diego divisionen det handlar om.

Misstänker att juristerna på rockstar skriver ett cease and desist i detta nu. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Skulle nog kunna tänka mig en sån beroende på hur tjock den är. Däremot tänke jag på en sak om det är "farligt" att bära sådana, ( bla bla det är farligt att gå utanför dörren - Nej tack..)
Tänkte strålningsmässigt är det smart o klista en pryl med blåtand ( även om mycket liten stålning, men kanske betyande mer än en vanlig klocka? ) direkt mot kroppen 24/7?

Visst vi springer väl ändå runt med mobiler o så på oss, jag stirrar i skärmen i princip hela min vakna tid på jobbet och hemma. så vad ska en lite klocka göra tro? Men ändå, en tanke, varken skärm eller mobil ligger klistrad mot mig hela dagarna, lägger alltid ifrån mig mobilen på jobbet osv, dock enbart av bekvämlighetens skull. Hade jag vart rädd för strålning hade jag inte kört en 42" TV som skärm som jag sitter på tok för nära!

Det är mer en tanke, Förr eller senare kommer väl en hel mobil sitta klistrad mot armen och kanske inte så jäkla bra egentligen?

Svaret på din fråga är nej med tillägget sannolikt inte. Detta eller sig om låggradig ickejoniserande strålning för vilken några direkta negativa effekter inte otvetydigt bevisats. Man har sett liten skillnad som man kunnat härleda till den ökade värme som blir vid mobiltelefoni, för nätverk etc vet man inte. Det finns lösa samband med folk boende vid master men inte mer än så.

Så nej, troligen inte farligt. Själv föredrar jag ändå så lite strålning som möjligt fast då jag jobbar med joniserande strålning så får jag betydligt större doser på mina händer dagligen..

Sen angående om rund eller kvadratisk display är mest informationseffektiv så beror det på utrymmet den placeras i. Har du bara en rund plats ryms fler pixlar med rund skärm och är platsen kvadratisk så kan en kvadratisk skärm vara att föredra. På armen tror jag folk (läs som min egna åsikt) mer accepterar lite utstickande runda kanter än galaxy gear sidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Ser egentligen inte meningen med smartaklockor än men denna ser ganska lovande ut beroende på priset.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Den dagen smarta klockor ser ut så här...då kanske. Just nu är det långt ifrån.
http://www.trustytagheuer.us/images/buy-the-top-quality-tag-h...

Nu såg ju inte de första ut sådär direkt men Sony Ericsson hade en modell som var en riktig klocka som kunde visa vem som ringde och att det kommit sms. Alltså en vanlig klocka med liten extra display. Detta är dock länge sen. Kanske till och med var innan Sony och Ericsson gick samman..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nu såg ju inte de första ut sådär direkt men Sony Ericsson hade en modell som var en riktig klocka som kunde visa vem som ringde och att det kommit sms. Alltså en vanlig klocka med liten extra display. Detta är dock länge sen. Kanske till och med var innan Sony och Ericsson gick samman..

Skickades från m.sweclockers.com

Den kommer jag ihåg. Den såg faktiskt helt ok ut Såldes ganska länge vill jag minnas.
http://techcrunch.com/2007/06/15/sony-ericsson-bluetooth-watc...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Något överdramatiserad video?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Den kommer jag ihåg. Den såg faktiskt helt ok ut Såldes ganska länge vill jag minnas.
http://techcrunch.com/2007/06/15/sony-ericsson-bluetooth-watc...

Den där såg betydligt bättre ut

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En fördel jag ser med smarta klockor är att man kan koppla den till Endomondo och så se sådana saker som hastighet, sträcka och så vidare på ett enkelt sätt, medan man har den större mobilen i fickan eller i ett "armhölster".

Det finns säkert andra applikationer också, som skulle kunna skicka vital information till klockan, så att man kan ha den större mobilen undanstoppad.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3