Bästa sätt att byta skärmskydd på Xperia Z1 Compact?

Permalänk

Bästa sätt att byta skärmskydd på Xperia Z1 Compact?

Läste på lite och det verkar som det kan bli lite pilligt att få av den där plastfilmen som redan sitter där. Sen trodde jag att garantin rök om man tog bort den men det var visst bara om telefonen/skärmen blev skadad i samband med bytet. Visst följer det med instruktioner men det kan ju finnas saker som underlättar.

Också stod det nåt om att man skulle ta med nageln i ett av hörnen och sen försiktigt vika upp resten av filmen med en kniv. Verkar lite smått riskabelt.

Länk

Har ett skärmskydd från Copterglass som jag tänkt ersätta Sonys egna med.

Visa signatur

Den som tar, han har.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Varför inte bara sätta det nya ovanpå splitterskyddet?

För att det kanske kan försämra hur känslig touchen är.

Visa signatur

Den som tar, han har.

Permalänk
Medlem

Sitter det ett skydd på original? Jag har då bara satt på ett skydd .. Du menar inte det här första skärmskyddet som har en flärp som man tar bort när man köpt den?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nej, inte den med flärpen. Sony klistrar på ett skärmskydd vid fabrik vilket ska göra att skärmen inte spricker lika lätt.

Problemet är att den repar lätt och fångar upp fingeravtryck. Dock är det något de slutade med för senare Xperia modeller. Ifall jag minns rätt så var Sony Xperia Z1 Compact den sista modellen med detta.

Skrivet av MasteraCe:

Sitter det ett skydd på original? Jag har då bara satt på ett skydd .. Du menar inte det här första skärmskyddet som har en flärp som man tar bort när man köpt den?

Stavning
Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem

Mycket intressant, jag tycker nämligen touchen blivit sämre sen jag monterade skyddet.. kan ju förklara saken

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk