Permalänk
Medlem

Fel på min Steelseries Rival mus.

Köpte en Steelseries Rival för någon dag sedan, men musen funkar inte av någon anledning, den lyser och så, men man kan inte klicka eller röra på den. När jag är inne i BIOS så funkar den helt vanligt, men inte i Windows 7? Har även laddat ner Steelseries Engine 3 som det stod att man skulle
Väldigt tacksam för svar då det verkar vara en toppenmus annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumio:

Köpte en Steelseries Rival för någon dag sedan, men musen funkar inte av någon anledning, den lyser och så, men man kan inte klicka eller röra på den. När jag är inne i BIOS så funkar den helt vanligt, men inte i Windows 7? Har även laddat ner Steelseries Engine 3 som det stod att man skulle
Väldigt tacksam för svar då det verkar vara en toppenmus annars

Låter knäppt. Testat alla USB-portar? Om ja, skicka tillbaka. Känns ju iofs. konstigt att den fungerar i BIOS, men men. Testa på någon annan dator innan inskickning bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Låter knäppt. Testat alla USB-portar? Om ja, skicka tillbaka. Känns ju iofs. konstigt att den fungerar i BIOS, men men. Testa på någon annan dator innan inskickning bara.

Det är just därför jag tycker det känns onödigt att skicka tillbaka den, om den funkar som den ska i BIOS så bör den funka som den ska i Windows.
Har prövat olika USB portar utan positiva resultat :/
En konstig sak jag hittade föresten, när jag har rival ikopplad så syns den bara som tangentbord, men när jag har min mionix naos ikopplad så syns det som tangentbord; mus? Kan det ha något med det här o göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumio:

Det är just därför jag tycker det känns onödigt att skicka tillbaka den, om den funkar som den ska i BIOS så bör den funka som den ska i Windows.
Har prövat olika USB portar utan positiva resultat :/
En konstig sak jag hittade föresten, när jag har rival ikopplad så syns den bara som tangentbord, men när jag har min mionix naos ikopplad så syns det som tangentbord; mus? Kan det ha något med det här o göra?

http://i58.tinypic.com/rh6gd1.jpg

http://i57.tinypic.com/ojjp0i.jpg

Konstigt! För mig står det Tangentbord; Mus. Kanske kan vara problemet? Laddade du ner rätt version av SSE3, dvs. till rätt OS? SSE3 kanske behöver uppdateras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Konstigt! För mig står det Tangentbord; Mus. Kanske kan vara problemet? Laddade du ner rätt version av SSE3, dvs. till rätt OS?

http://i.gyazo.com/a2d0c3b985bc43a4894468b4099225c3.png

Japp det är rätt, använder även Sibera Elite på samma mjukvara och det funkar finfint :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumio:

Japp det är rätt, använder även Sibera Elite på samma mjukvara och det funkar finfint :/

Kolla redigeringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Kolla redigeringen

Laddade nyss ner igen så tror inte det behöver uppdateras? Eller är det något annat jag behöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Kolla redigeringen

Startade om datorn ett antal gånger nu tills den fungerade, haha förstår fortfarande inte vad som var felet dock