Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Nej det är fortfarande två väldigt olika produkter. Mycket av det som visas på Twitch fanns aldrig på Youtube och det som finns på Youtube passa dåligt för Twitch.

Twitch bygger mycket på interaktionen mellan den som streamar och de som tittar. Så någon som sitter och spelar i tre timmar och pratar med sina följare är kul att se på Twitch men dötråkigt på Youtube. Där har man istället en helt annan typ av lets plays som är uppdelade i fler men kortare avsnitt och som ofta är betydligt bättre producerade. Där har man möjlighet att lägga på ljud i efterhand och man kan fixa rätt mycket mer med effekter och sånt. Så överlappet är rätt litet.

Var tror gamers hade gått ifall den ena inte fanns? Konkurensen är verklig, bara för att det är 2 olika produkter betyder inte att det inte existerar något överlapp som du kallar det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Äh vafan om ebay kan köpa skype så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rajat:

Så Google började INTE med reklam i YouTube menar du?

Hur hade du tänkt dig att Youtube skulle finnas utan reklam? Vem skulle betala för den rent absurda serverkapaciteten och bandbredd. Youtube är en av de största enskilda bandbreddsanvändarna i hela världen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Firkraag:

Var tror gamers hade gått ifall den ena inte fanns? Konkurensen är verklig, bara för att det är 2 olika produkter betyder inte att det inte existerar något överlapp som du kallar det.

Twitch dök upp för att de erbjöd en tjänst som Youtube inte har. Hade de erbjudit samma tjänst som Youtube hade de inte haft en chans.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det skrev jag aldrig. Om du tycker att fem sekunders reklam förstör Youtube föreslår jag att du slår på valfri reklamkanal på TV och kollar in reklamen där som lätt varar 7-8 minuter.. Där snackar vi jobbig reklam.

Fem sekunder!? Det är 10-15 sekunder reklam innan klippen börjar.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Mycket bättre än att Google skulle köpa det!

Men känns rätt så konstigt i alla fall! En internet-affär köper en streaming tjänst? Har svårt att se vart det ska passa in i Amazons strategier. Men men!

Om en streamer spelar en låt så finns en knapp "Buy this song now" eller kanske att det finns direkt länkar till vad dom har för hårdvara/kringutrustning

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Twitch dök upp för att de erbjöd en tjänst som Youtube inte har. Hade de erbjudit samma tjänst som Youtube hade de inte haft en chans.

Många som idag kollar på Twitch kollade förr på let's play, det går väl ändå inte att komma undan? Jag tror även att många som regelbundet kollar twitch fortfarande gör det, och jag är ganska säker på att många som fortf mest kollar let's play på youtube även kollar streams. Det är ganska naivt att anta att det inte överlappar.

För att dra ett annat exempel, det är mindre och mindre som kollar på TV idag. Att streama film via tjänster som Netflix eller ladda ner blir större och större. Det är ganska olika tjänster, men ändå så är dem ganska stora konkurrenter. Om TV vill överleva så behöver dem förbättra sin tjänst vilket bara är bra för kunden, lite samma läge som gäller för spel via youtube och twitch imo.

Om google hade ägt Twitch hade dem ägt i princip hela tv-spels video scenen och det hade inte varit bra alls.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Fem sekunder!? Det är 10-15 sekunder reklam innan klippen börjar.

Och? Det är inte ens så på alla klipp. Kan man inte vänta på ett klipp i 10-15 sekunder måste man vara rätt otålig. Och som sagts innan så måste Youtube finansieras på något sätt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

Äh vafan om ebay kan köpa skype så

Skickades från m.sweclockers.com

ebay sålde även Skype och tjänade pengar på affären

Skrivet av Swedish Berserk:

Och? Det är inte ens så på alla klipp. Kan man inte vänta på ett klipp i 10-15 sekunder måste man vara rätt otålig. Och som sagts innan så måste Youtube finansieras på något sätt.

Lev du i din reklam värld så lever jag utanför, har bojkottat YouTube sedan reklam infördes. Att Google inte begriper hur man tar betalt för sina tjänster är inget jag ska behöva lida för.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Härligt att ni tog en skärmdump som visar Path of Exile före Diablo 3 i popularitet.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

ebay sålde även Skype och tjänade pengar på affären

Lev du i din reklam värld så lever jag utanför, har bojkottat YouTube sedan reklam infördes

Hur vill du att det ska finansieras då? Du bara surar över reklamen men har själv inga lösningar på hur det ska finansieras eller? Tror du att jag gillar reklam? Svaret är nej men det måste finansieras på något sätt. Och klarar du inte av reklam som varar 10-15 sekunder får det stå för dig då..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ingen reklam och annat skit som Google håller på med och Google ska hållas kort och Amazon är en bättre bas för dem

Allt som Amazon har är en betalplatform i form av olika abonnemang. Vilket innebär att Twitch med största sannolikhet kommer gå åt det hållet, reklamen krävs för att driva verksamheten eller så går de över till en mindre publik som vill betala för sin underhållning så som Amazon gör just nu med Amazon Prime, Instant video, Kindle books etc. Och värt att nämna är att INGEN av dessa är tillgängliga i sverige så sannolikheten att en betal möjlighet för sverige är ju farligt liten om Amazon skulle vilja gå över till en sådan modell i framtiden. Vilken gör det ytterst besvärligt för svenskar att använda Amazon's digitala-tjänster, man får använda proxy's, utlänska adresser m.m för att allt ska fungera som det ska.

Se t.ex hur du får Instant Video att fungera här: http://www.vpnground.com/blog/watch-amazon-instant-video/
(I korthet, betala för abonnemanget att använda instant video+betala för en amerikansk VPN service)

Antingen ska du betala för att få titta eller så ska du se reklam, för det kostar att hålla igång serverar. Bara till att välja. Pest eller kolera?

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Firkraag:

Många som idag kollar på Twitch kollade förr på let's play, det går väl ändå inte att komma undan? Jag tror även att många som regelbundet kollar twitch fortfarande gör det, och jag är ganska säker på att många som fortf mest kollar let's play på youtube även kollar streams. Det är ganska naivt att anta att det inte överlappar.

För att dra ett annat exempel, det är mindre och mindre som kollar på TV idag. Att streama film via tjänster som Netflix eller ladda ner blir större och större. Det är ganska olika tjänster, men ändå så är dem ganska stora konkurrenter. Om TV vill överleva så behöver dem förbättra sin tjänst vilket bara är bra för kunden, lite samma läge som gäller för spel via youtube och twitch imo.

Om google hade ägt Twitch hade dem ägt i princip hela tv-spels video scenen och det hade inte varit bra alls.

Nu får du bestämma dig. Du säger att de som tittar på Twitch inte tittar på Youtube och sen säger du att de överlappar? Visst finns det visst överlapp, delvis för att de flesta stora finns på båda tjänsterna och de har lite olika innehåll på de olika sidorna eftersom de erbjuder olika tjänster.

Fast nu jämför du äpplen och päron. Netflix och TV är direkta konkurrenter. Båda sänder samma produkter men på lite olika plattformar. Netflix har till och med en bättre tjänst men det är fortfarande samma produkt. De tjänsterna håller dessutom på att konvergera i takt med att de traditionella bolagen inom TV erbjuder samma typ av tjänst med on demand. Men i grunden är det samma sak de visar. Det är samma serier. Twitch är mer som att titta på en fotbollsmatch på arenan medan Youtube är som att titta på den antingen hemma i TV-soffan eller en sammanfattning på sportnyheterna i slutet. Twitch ger dig en nivå av interaktion som du inte får på Youtube. Det är e-sportens svar på fotbollsarenor.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Lev du i din reklam värld så lever jag utanför, har bojkottat YouTube sedan reklam infördes. Att Google inte begriper hur man tar betalt för sina tjänster är inget jag ska behöva lida för.

Allvarligt talat, hur kan man inte stå ut med 15 sekunders reklam på varannan video? Många klipp är ju 10-20 min långa. Jag antar att du bojkottar Sweclockers också eftersom det finns reklam på hemsidan?

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna sammanfatta vad bra och dåligt detta för med sig?

Fördelar:

-

Nackdelar:

-

Uppskattas. Inte så inne på Amazon direkt, detta känns mest rätt skumt.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Fem sekunder!? Det är 10-15 sekunder reklam innan klippen börjar.

Finns adblock, använd det om du inte tål 15 sekunder reklam

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Nu får du bestämma dig. Du säger att de som tittar på Twitch inte tittar på Youtube och sen säger du att de överlappar? Visst finns det visst överlapp, delvis för att de flesta stora finns på båda tjänsterna och de har lite olika innehåll på de olika sidorna eftersom de erbjuder olika tjänster.

Fast nu jämför du äpplen och päron. Netflix och TV är direkta konkurrenter. Båda sänder samma produkter men på lite olika plattformar. Netflix har till och med en bättre tjänst men det är fortfarande samma produkt. De tjänsterna håller dessutom på att konvergera i takt med att de traditionella bolagen inom TV erbjuder samma typ av tjänst med on demand. Men i grunden är det samma sak de visar. Det är samma serier. Twitch är mer som att titta på en fotbollsmatch på arenan medan Youtube är som att titta på den antingen hemma i TV-soffan eller en sammanfattning på sportnyheterna i slutet. Twitch ger dig en nivå av interaktion som du inte får på Youtube. Det är e-sportens svar på fotbollsarenor.

Skitsnack, när och var skrev jag det?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det här är ett väldigt glädjande besked. Då jag nyttjar Twitch väldigt mycket är jag glad att slippa allt som Google kunde förväntas intergrera i Twich och dess funktioner. Lite förvånad är jag ändå över prislappen. Förhålladevis låg är mitt intryck, förvisso ligger väl inga unika koder/funktioner i bolaget. Men ändå, potentialen är enorm i den tid vi är i just nu.

Ebay köpte Skype för 11 miljarer SEK tidigt, som Microsoft senare köpte för 53(!) miljarder SEK. Med det i minnet så verkar 970 milj dollar lite i underkant kan jag tycka. (6 miljarder Sek runda slängar)

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Inaktiv

Mindre Google+ och mer snabba servrar, låter fint!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Uniko:

Någon som skulle kunna sammanfatta vad bra och dåligt detta för med sig?

Fördelar:

-

Nackdelar:

-

Uppskattas. Inte så inne på Amazon direkt, detta känns mest rätt skumt.

Fördel: Gigantiskt företag med massa pengar som kan göra långsiktiga investeringar i till exempel serverkapacitet och bandbredd vilket behövs. Det öppnar också upp en del dörrar med kontakter. Finns även en del intressanta möjligheter för nya sätt för streamare att tjäna pengar genom sponsrade Amazon-butiker. Det är rätt vanligt i andra delar av världen. En person kan sätta upp en butik och få en procentsats av det som säljs. Se till exempel Dave Jones som har EEV Blog. Han har en Amazonbutik där han får 6 % av pengarna av det som säljs genom den. Finns även andra versioner som till exempel brädspelsbloggen Shut Up & Sit Down som inte har en butik men som automatiskt skapar länkar till spelen de pratar om till Amazon och sedan får kickback på det som säljs.

Nackdel: Amazon har dålig spridning internationellt. De är helt gigantiska i USA, mycket större än jag tror folk inser. De finns även i Storbritannien och lite i Tyskland. Sen är det dåligt i resten av Europa. Många av deras tjänster är väldigt begränsade med vilka länder de når ut till så det finns en risk att de inte kommer satsa lika hårt i Sverige som Google antagligen hade gjort. En annan eventuell nackdel har med pengarna att göra. Amazon satsar mycket på prenumerationstjänster och inte lika mycket på reklam vilket kan vara en nackdel för streamare. Google har en väldigt smidig och bra reklamplattform som många som streamar hade velat komma åt. De får betydligt bättre betalt för reklam via Google än Twitch eftersom Google är så mycket större och kan få så mycket bättre avtal.

Fast än så länge är det mycket spekulationer. Vi får se vad som händer i verkligheten sen. Mycket beror ju också på hur stort inflytande Amazon kommer ha eller om de bara läcker in pengar i det och låter Twitch sköta sig själva.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Någon som skulle kunna sammanfatta vad bra och dåligt detta för med sig?

Fördelar:

-

Nackdelar:

-

Uppskattas. Inte så inne på Amazon direkt, detta känns mest rätt skumt.

Om man ska vara lite cynisk så låg tidigare fokus på att erbjuda en så bra tjänst som möjligt så att så många som möjligt ska använda den.
Det struntades i copyright och sådant som kan upplevas som en inconvinience för användaren.

Nu kommer fokus skifta till att kapitalisera på den redan upparbetade användarbasen.
Rimligtvis igenom inskränkningar i vilket material som erbjuds (musikmaffian ser att det finns pengar att hämta från Amazon) och i andelen reklam som visas för att finansiera köpet.

Det behöver inte bara bli dåligt, men nog kommer det märkas en förändring över tid.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av henkiii:

Om man ska vara lite cynisk så låg tidigare fokus på att erbjuda en så bra tjänst som möjligt så att så många som möjligt ska använda den.
Det struntades i copyright och sådant som kan upplevas som en inconvinience för användaren.

Nu kommer fokus skifta till att kapitalisera på den redan upparbetade användarbasen.
Rimligtvis igenom inskränkningar i vilket material som erbjuds (musikmaffian ser att det finns pengar att hämta från Amazon) och i andelen reklam som visas för att finansiera köpet.

Det behöver inte bara bli dåligt, men nog kommer det märkas en förändring över tid.

Ja, det är lite av internetföretagens dilemma. Det satsas i början enormt mycket på att bygga upp användare av en tjänst, och man behöver överhuvudtaget inte ha en affärsmodell för att köra runt, då man finansieras av riskkapital. När man sedan fått många användare så säljer man tjänsten/börsnoterar och cashar ut, varpå den förvandlas till något som ska tjäna pengar, med allt vad det innebär.

Exempelvis Facebook var en väldigt annorlunda plattform till en början innan den egentligen ens försökte att gå jämnt ut. På samma sätt är klagomål på Youtubes reklammodell luriga, eftersom det inte är en tjänst som går att tillhandahålla utan finansiering, hur mycket man än vill. Det finns olika former som finansiering kan ta, men man kan vara hyfsat säker på att det redan hade funnits en alternativ tjänst med andra typer av finansiering ifall det hade varit gångbart i praktiken.

Det är lätt att som användare tycka att initialperioden då företaget just gjorde allt för att övertyga användare att använda tjänsten utan tanke på vinst var bättre, och konstigt vore annat, men det var det här med gratisluncher och tiden som hinner ifatt.

Därtill kan man lägga att även om en viss tjänst rent tekniskt går jämnt ut så kanske det finns potential att kunna mjölka den ännu mer, vilket dagens ekonomiska system då mer eller mindre säkerställer kommer ske med tiden. Den verksamhet som inte går mot att maximera vinst (vilket kan innefatta långsiktiga faktorer, men ofta inte gör det) försvinner vanligen i konkurrens med annat, på gott och ont.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Nästan så att man behöver popcorn när man läser denna diskussion

Visa signatur

Chassi: BitFenix Merc Beta Moderkort: Asus M5A97 EVO R2.0 970 CPU: AMD FX-8320 @ 4.1 GHz CPU-Kylning: Noctua NH-14S GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX760 2048 MB RAM: Kingston HyperX Genesis 8 GB 1600 MHz Nätdelare: Thermaltake Smart Se 730W HDD: 1 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyze:

Allvarligt talat, hur kan man inte stå ut med 15 sekunders reklam på varannan video? Många klipp är ju 10-20 min långa. Jag antar att du bojkottar Sweclockers också eftersom det finns reklam på hemsidan?

Jag klarar mig utan YouTube, de klipp jag kollar på är bara musikvideos och det finns det bättre alternativ till

http://vimeo.com/categories/music

Reklamen på Sweclockers är inget jag tvingas titta på innan jag läser något annat, så det var bara en dum jämförelse

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fördel: Gigantiskt företag med massa pengar som kan göra långsiktiga investeringar i till exempel serverkapacitet och bandbredd vilket behövs. Det öppnar också upp en del dörrar med kontakter. Finns även en del intressanta möjligheter för nya sätt för streamare att tjäna pengar genom sponsrade Amazon-butiker. Det är rätt vanligt i andra delar av världen. En person kan sätta upp en butik och få en procentsats av det som säljs. Se till exempel Dave Jones som har EEV Blog. Han har en Amazonbutik där han får 6 % av pengarna av det som säljs genom den. Finns även andra versioner som till exempel brädspelsbloggen Shut Up & Sit Down som inte har en butik men som automatiskt skapar länkar till spelen de pratar om till Amazon och sedan får kickback på det som säljs.

Nackdel: Amazon har dålig spridning internationellt. De är helt gigantiska i USA, mycket större än jag tror folk inser. De finns även i Storbritannien och lite i Tyskland. Sen är det dåligt i resten av Europa. Många av deras tjänster är väldigt begränsade med vilka länder de når ut till så det finns en risk att de inte kommer satsa lika hårt i Sverige som Google antagligen hade gjort. En annan eventuell nackdel har med pengarna att göra. Amazon satsar mycket på prenumerationstjänster och inte lika mycket på reklam vilket kan vara en nackdel för streamare. Google har en väldigt smidig och bra reklamplattform som många som streamar hade velat komma åt. De får betydligt bättre betalt för reklam via Google än Twitch eftersom Google är så mycket större och kan få så mycket bättre avtal.

Fast än så länge är det mycket spekulationer. Vi får se vad som händer i verkligheten sen. Mycket beror ju också på hur stort inflytande Amazon kommer ha eller om de bara läcker in pengar i det och låter Twitch sköta sig själva.

Skrivet av henkiii:

Om man ska vara lite cynisk så låg tidigare fokus på att erbjuda en så bra tjänst som möjligt så att så många som möjligt ska använda den.
Det struntades i copyright och sådant som kan upplevas som en inconvinience för användaren.

Nu kommer fokus skifta till att kapitalisera på den redan upparbetade användarbasen.
Rimligtvis igenom inskränkningar i vilket material som erbjuds (musikmaffian ser att det finns pengar att hämta från Amazon) och i andelen reklam som visas för att finansiera köpet.

Det behöver inte bara bli dåligt, men nog kommer det märkas en förändring över tid.

Tack för tid och svar!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Kyroz:

Amazon är ju lite mer än "bara" en internet-affär. Tänk AWS, Instant Video, Kindle/Fire produkterna, de har även en egen spelstudio och ett bokförlag IIRC.

Och Lovefilm, med både filmstreamingtjänst och prenumeration/hyr av fysiska skivor i t ex England och Tyskland (som de tyvärr la ner i Sverige). Bara de inte lägger ner Twitch i Sverige också.

Visa signatur

Intel Core i7 920 | Asus P6T Deluxe | Corsair XMS3 Twin3X DDR3 3x2GB | Sapphire Radeon HD4870 Toxic Dual-DVI 1GB | Seagate Cheetah 15K.6 SAS ST3146356SS 146GB | WD Raptor X WD1500AHFD Gamer 16MB 150GB | Corsair CMPSU-620HX 620W | Antec Twelve Hundred | Windows Vista Home Premium 64bits

Permalänk
Medlem

amazon > google

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det skrev jag aldrig. Om du tycker att fem sekunders reklam förstör Youtube föreslår jag att du slår på valfri reklamkanal på TV och kollar in reklamen där som lätt varar 7-8 minuter.. Där snackar vi jobbig reklam.

Jag ser inge reklam alls i videor då jag använder Ghostery eller om det är Adblock som hindrar reklamen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis leder detta till ökad kapacitet på Twitch, vid stora turneringar blir det väldigt segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad säger att de INTE skulle bli så, Google förstörde YouTube

För Amazon är ju jätte små som slängde upp 970 millioner dollar (ca 6 miljarder kronor)

Youtube blev bra mycket bättre sen Google köpte upp det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell