Köpa macbook nu, eller vänta på broadwell?

Permalänk
Medlem

Köpa macbook nu, eller vänta på broadwell?

Hej,

vad tycker ni? Ska jag vänta på att macbook pro med broadwell processor kommer ut eller ska jag köpa en motsvarande med haswell nu?
Modellen i fråga är:

Macbook Pro Retina
i5 2.4GHz
8gb ram
128gb ssd

Hur mycket kommer batterilivet förbättras med broadwell processorerna? Jag har en fungerande helt okej dator som jag använder nu, men en laptop i skolan skulle vara kul att ha på håltimmarna.

Tacksam för svar, Daniel

Permalänk
Inaktiv

Jag är inne på samma bana, men jag har "typ" bestämt mig att vänta till Broadwell, dels för att det troligtvis inte är alltför långt bort, och möjligheten att det kommer en Macbook Air med högupplöst skärm. Så vitt jag förstått är det väl mestadels batteritiden som lär förbättras, men det brukar ju oftast bli övriga prestandahöjningar också.

Men kan du inte vänta, passa på nu. Det kom trots allt en uppdaterat modell för inte alltför länge sedan.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Köp om du behöver den. Ifall du är osäker kan du lika gärna vänta. Det kommer alltid nya saker i teknikvärlden. När Broadwell väl kommer lär det finnas folk som undrar om de skall vänta till Skylake. För vanliga sysslor kommer det som vanligt inte bli några större uppgraderingar, någon timme batteri hit eller dit spelar ingen större roll i det långa loppet.