Permalänk
Medlem

360-kontroller till PC

Fifa 15 är på snart här och jag vill fortsätta använda 360-kontrollern så jag funderar på att skaffa en dongel samt PC-versionen av spelet.

Fungerar original versionen av Microsoft Xbox 360 Wireless Gaming Receiver bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Fifa 15 är på snart här och jag vill fortsätta använda 360-kontrollern så jag funderar på att skaffa en dongel samt PC-versionen av spelet.

Fungerar original versionen av Microsoft Xbox 360 Wireless Gaming Receiver bra?

Du kan läsa omdömen om detta på prisjakt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

https://www.spelbutiken.se/produkt/xbox-360-wireless-controll...

Den kör jag med fick med en Microsoft dongel. Fungerar lika bra som till mitt 360.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Är det så att om jag köper denna trådlösa kontroll även får med den original-dongel man kan koppla 4 kontroller till?
Detta är som en helt vanlig orginalhandkontroll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Är det så att om jag köper denna trådlösa kontroll även får med den original-dongel man kan koppla 4 kontroller till?
Detta är som en helt vanlig orginalhandkontroll?

Jag tror inte att du får med dongeln om du inte köper speciella kit som microsoft släppt. Jag har en Kina variant och är sjukt nöjd!

edit: Såg inte länken ovan förens nu. I det paketet ingår en mottagare. Så svaret på dina fråga är Ja!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Det känns ju som en väldigt prisvärd lösning istället för att köpa originaldonlen utomlands för 200kr. Aldrig fel med en extrakontroll!

Får tacka för svaren!

Permalänk
Testpilot

Eftersom det handlar om en spelkontroll till din dator hör tråden hemma i kringutrustning, flyttar den dit även om frågeställningen verkar avklarad.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]